Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gedacht canon lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gedacht canon lens

    Beste,

    Heb een vraagje en ook had ik graag iemand zijn mening gehad, waarom wel en eventueel niet over een paar lenzen van canon.
    Ik heb een canon eos 400d met nu de kitlens van de 450d, dus de 18-55 is en daarbij ook nog de 50mm 1.8 voor de lichtsterke kant.
    Ik heb ook nog de 55-250 is gehad maar deze heb ik weggedaan wegens geen gebruik eigenlijk.
    Maar nu komt de vraag, toch ben ik op zoek naar een beetje meer bereik als de 18-55, aangezien de 55-250 met dan daar weer niet beviel qua begin en eindbereik is nu men ook gevallen op 3verschillende, namelijk:

    - Canon EF 28-105mm F 4.0-5.6 (160euro)
    - Canon EF 28-105mm F 4.0-5.6 USM (190euro)
    - Canon EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM (400euro)

    nu gaat mijn voorkeur het meest uit naar de laatste, aangezien deze de stabilisatie heeft, maar is dit echt nodig of zijn de eerste 2ook goede lensjes?
    Het is meer te doen voor buitengebruik en af en toe een feestje, daarvoor toch 28mm om te beginnen en de 135 voor meer bereik te hebben als nu de 55mm.

    groeten bart
    Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
    500px site: https://500px.com/crazy_b

  • #2
    Re: Gedacht canon lens

    Als je het bereik van 18-28mm niet nodig hebt, dan is de 28-135 geen slechte keuze.
    Ik heb ze zelf een hele tijd gebruikt op een 300D, en het is zeker geen slechte lens (heel wat beter dan de oude kitlens in ieder geval).
    Maar ik had toen toch geregeld de kitlens nodig voor de breedhoek, zorg dus maar dat je die ook altijd bij de hand hebt.

    Die 28-135 zie je hier geregeld te koop staan. Als je ze tweedehands koopt, en je wil later toch iets anders, dan doe je er niet teveel verlies op als je ze weer verkoopt.
    Last edited by Black B@ndit; 30 januari 2009, 19:04.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Gedacht canon lens

      de 28-135 is een mooie lens voor zijn prijs, geen miskoop en een veelzijdige lens

      koop geen goedkope lens, dan doe je alle kwaliteiten van de body teniet !
      Mijn website: http://www.michelpyck.be

      Comment


      • #4
        Re: Gedacht canon lens

        Oorspronkelijk geplaatst door Crazy_B Bekijk bericht
        Beste,


        - Canon EF 28-105mm F 4.0-5.6 (160euro)
        - Canon EF 28-105mm F 4.0-5.6 USM (190euro)
        - Canon EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM (400euro)

        nu gaat mijn voorkeur het meest uit naar de laatste, aangezien deze de stabilisatie heeft, maar is dit echt nodig of zijn de eerste 2 ook goede lensjes?
        Laat de eerste maar 2 links liggen, die zijn te slecht om iemand aan te raden.
        Wel goed is de EF 28-105 F 3.5-4.5 USM , maar die heeft geen stabilisatie

        Comment


        • #5
          Re: Gedacht canon lens

          thanks toch wel voor de reacties al, het zal toch zijn zoals ik het zelf dacht dan, de 28-135 maar is dan de is echt nodig of maakt dit niet zoveel verschil uit achteraf.
          de 18-55 heb ik steeds bij, dus dat bereik heb ik al, wou net dat ietsje meer als de 55.

          groeten
          Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
          500px site: https://500px.com/crazy_b

          Comment


          • #6
            Re: Gedacht canon lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Crazy_B Bekijk bericht
            thanks toch wel voor de reacties al, het zal toch zijn zoals ik het zelf dacht dan, de 28-135 maar is dan de is echt nodig of maakt dit niet zoveel verschil uit achteraf.
            de 18-55 heb ik steeds bij, dus dat bereik heb ik al, wou net dat ietsje meer als de 55.

            groeten
            Beeldstabilisatie kan heel handig zijn om stilstaande objecten te fotograferen als er wat minder licht is, bij sommige foto's maakt het dus wel degelijk uit of je IS hebt of niet.
            Last edited by Black B@ndit; 1 februari 2009, 11:41.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Gedacht canon lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Wel goed is de EF 28-105 F 3.5-4.5 USM , maar die heeft geen stabilisatie
              Wat Telekees schreef, is een goed bruikbare voor niet al te veel €-tjes.
              De 28-135 is een erg leuke lens. IS is een heel handig item...
              Ik had 'm een half jaar... Ík vond het grootste nadeel, het uit zichzelf uitschuiven als je de combinatie aan je zij had hangen.
              Deze lenzen kom je nogal eens gebruikt tegen.
              Ik heb de mijn kort geleden ook verkocht voor €250,- (met UV en originele zonnekap)
              Dat scheelt toch al weer aardig met je geschatte €400,- , maar dat is een véél te hoog bedrag.
              Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

              Hier kun je zien waar deze lens het goedkoopst is in Nederland.
              Succes met je keuze.
              Groet
              Adrie

              Comment


              • #8
                Re: Gedacht canon lens

                De 17-85 IS. Goeie kwaliteit voor z'n geld. +-250€ 2e hands
                Jeroen

                Comment


                • #9
                  Re: Gedacht canon lens

                  Hi,
                  De Canon EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM zat als kitlens bij mijn 50D; ben er zeer tevreden over. Presteert zelfs redelijk goed bij mindere lichtopstandigheden. Het zoombereik is meer dan voldoende voor een allrounder. Je mist enkel wat groothoek maar dit heb ik voorlopig nog niet echt gemist.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gedacht canon lens

                    De 28-135 IS vond ik zelf toch een stuk minder scherp dan de 24-105L. Als het om meer bereik gaat kun je naast je 18-55 beter een 55-250IS aanschaffen, die is veel scherper, geeft je meer bereik en is een stuk goedkoper.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gedacht canon lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door Crazy_B Bekijk bericht
                      Beste,

                      Heb een vraagje en ook had ik graag iemand zijn mening gehad, waarom wel en eventueel niet over een paar lenzen van canon.
                      Ik heb een canon eos 400d met nu de kitlens van de 450d, dus de 18-55 is en daarbij ook nog de 50mm 1.8 voor de lichtsterke kant.
                      Ik heb ook nog de 55-250 is gehad maar deze heb ik weggedaan wegens geen gebruik eigenlijk.
                      Maar nu komt de vraag, toch ben ik op zoek naar een beetje meer bereik als de 18-55, aangezien de 55-250 met dan daar weer niet beviel qua begin en eindbereik is nu men ook gevallen op 3verschillende, namelijk:

                      - Canon EF 28-105mm F 4.0-5.6 (160euro)
                      - Canon EF 28-105mm F 4.0-5.6 USM (190euro)
                      - Canon EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM (400euro)

                      nu gaat mijn voorkeur het meest uit naar de laatste, aangezien deze de stabilisatie heeft, maar is dit echt nodig of zijn de eerste 2ook goede lensjes?
                      Het is meer te doen voor buitengebruik en af en toe een feestje, daarvoor toch 28mm om te beginnen en de 135 voor meer bereik te hebben als nu de 55mm.

                      groeten bart
                      Mijn mening => 28-135 IS is een goede lens,... maar vb een 24-105 IS is een zéér goede lens.
                      Als het mogelijk is... ik zou doorsparen voor een 2dehands 24-105 IS tegen +/- 650 € ipv een 28-135IS nieuw aan 400 €.
                      Een wereld van verschil, en een lens die je binnen 3 jaar nog fantastisch zal vinden.
                      Imagination is more important than knowledge...
                      http://www.kiekje.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gedacht canon lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht

                        Captain Chaos is in z'n nopjes met z'n 40D voorzien van lichtgevoelige (?) lenzen van verscheidene makelij,
                        Adrie
                        De term is vanouds lichtsterk, ik zie een trend in de verkeerde richting.
                        Lenzen zijn nooit lichtgevoelig......

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gedacht canon lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.s Bekijk bericht
                          De 17-85 IS. Goeie kwaliteit voor z'n geld. +-250€ 2e hands
                          inderdaad

                          Comment

                          Working...
                          X