Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 17-50 of 28-75

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron 17-50 of 28-75

    Hallo allemaal.
    Ik ben weer gevraagd voor wat trouwfoto's te maken. Nu wil ik mij een lichtsterkere lens aanschaffen. Ik twijfel tussen de volgende twee.
    Tamron 17-50 f2.8 of de tamron 28-75 f2.8.
    Misschien is de sigma 24-70 f2.8 ook een optie.
    Heb het zoeken ook al geprobeerd maar dat leverde voor mij niet voldoende info op.
    Volgens mij is het verschil van 50 naar 75 mm zo met een paar passen opgelost maar je kan niet door een muur als je nog verder naar achter wilt voor meer ruimte. Tevens heb ik ook nog een 70-200 F4L usm ter beschikking.
    Alvast bedankt voor de moeite.
    Groetjes Wim
    "The important thing is not the camera but the eye..............

    but the camera helps "

  • #2
    Re: tamron 17-50 of 28-75

    Ik verkies de 17-50.
    Soms kan je niet naar achter en dan is enkele mm nuttig.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: tamron 17-50 of 28-75

      wil je nog groothoek hebben : 17-50

      vind je groothoek niet belangrijk: 28-75

      en die beslissing laat ik jouw zelf maken, dat kunnen we nogal moeilijk in jouw plaats doen


      heb je al een groothoek? (bvb 18-55 kitlens) dan zou ik voor de 28-75 gaan
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: tamron 17-50 of 28-75

        ik heb destijds de tamron 28-75 2.8 gekocht omdat die bekend staat om zijn scherpte.
        ik had toen een 400D maar was toen al "bezig" met de overstap naar 1,3x.

        ik had, voor mij, genoeg breedhoek op mijn 400D maar zoals Paly zegt, kan je misschien beter de 17-50 2.8, hetgeen ook een goede lens is, kopen omdat het bereik op 1,6x interessanter is.

        Zoals je ook zelf zegt : het gat tussen 50mm naar 75mm is enkele stappen maar achteruit gaat niet altijd neen...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: tamron 17-50 of 28-75

          Tamron 17-50 met interne motor: schitterend, vlijmscherp
          Nikon D300 - Nikon AF-S 80-200mm f/2.8D, Tamron AF-S DX 17-50mm f/2.8, Nikon AF-S 105 mm f/2.8 VR - Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX Nikkor 55-200mm f/4.5-5.6G - SB-800

          Comment


          • #6
            Re: tamron 17-50 of 28-75

            Ik heb korte tijd de 17-50 gehad, naast een 28-75. De beeldkwaliteit volopen is minder bij de 17-50, dus is die lens ook weer vertrokken...
            De 28-75 was mijn tweede lens op een dslr, en ik heb ze nog steeds . Maar alles hangt ervan af waarvoor je ze wil gebruiken. Ik vind ze perfect voor portret in omstandigheden waar je meer flexibiliteit nodig hebt dan een prime kan bieden. En ik heb in huis voor dat soort toepassing nog maar zelden het gevoel gehad een bredere lens nodig te hebben...
            Landschapjes, da's wat anders natuurlijk, en dan ben je beter met 17mm af.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: tamron 17-50 of 28-75

              aangezien mijn foto's meestal ofwel UWA, ofwel verre tele zijn, is mijn tamron 28-75 één van mijn minst gebruikte lenzen (oa. omdat ik een 85mm 1.8 voor portretten en low light gebruik)

              maar toch wil ik ze niet wegdoen omdat het nu eenmaal zo'n steengoede lens is. Ze is gewoon zoooo scherp
              Het geld dat ik ervoor kan krijgen, kan ik nooit van mijn leven even goed investeren in iets anders.
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: tamron 17-50 of 28-75

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                aangezien mijn foto's meestal ofwel UWA
                dewelke als ik vragen mag? op uwe 1D welteverstaan he
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment

                Working...
                X