Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bigma

    VIER bigma's te koop in aangeboden op pagina 1!!!
    Echt zo'n slechte lens?


    Walter
    D850

  • #2
    Re: Bigma

    wordt overal ferm aangeprezen! denk da het gaat om budget vrijmaken voor upgrades
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Bigma

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      VIER bigma's te koop in aangeboden op pagina 1!!!
      Echt zo'n slechte lens?


      Walter
      De prijs kwaliteit van de 50-500 is goed....en daar stopt het. Een prime in 500mm is heel wat beter qua beeldkwaliteit en snelheid.... maar ook 6 a 7 x duurder en heeft een vast brandpunt.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #4
        Re: Bigma

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        wordt overal ferm aangeprezen! denk da het gaat om budget vrijmaken voor upgrades
        Inderdaad, zelf 1 van de aanbieders en nee, ze is zeker niet slecht maar men mag al eens denken over een (uiteraard duurdere maar superieure) Nikon lens zoals de 400mm prime ...

        Comment


        • #5
          Re: Bigma

          Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Inderdaad, zelf 1 van de aanbieders en nee, ze is zeker niet slecht maar men mag al eens denken over een (uiteraard duurdere maar superieure) Nikon lens zoals de 400mm prime ...


          Amai,en dat ondanks de economische crisis.Bij voorbaat proficiat gewenst met de aanschaf van zo'n superlens!


          Walter
          D850

          Comment


          • #6
            Re: Bigma

            Ik ben van mijn Bigma 100% tevreden, wat niet betekent dat het op elk vlak de beste lens is (zoals hierboven ook al gezegd). Maar zowel prime als zoom hebben hun nut voor mij.

            Wanneer het practisch gezien kan, gebruik ik ook liever een Minolta 400 prime, evt. zelfs met 1.4x TC.
            Maar soms is het gewoon veel handiger om met een 50-500 op stap te gaan. Ten eerste heb je dan ook echt wel goeie beeldkwaliteit op 50mm bij de hand, en daarnaast is deze lens ondanks haar bereik ook nog vrij compact (in vergelijking met bv. die 400/4.5 prime). Bovendien valt een Bigma ook veel minder op dan zo'n grote witte toeter.
            Als ik dus op stap ga in een drukkere omgeving (bv. Plankendael om maar iets te noemen) of op vakantie vertrek, dan zal ik eerder de Bigma mee nemen.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Bigma

              Was er een poosje geleden geen topic over lange zoom, waarbij de 50-500 achter de Canon 100-400 eindigde en voor de 2 opvolgers.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Bigma

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Was er een poosje geleden geen topic over lange zoom, waarbij de 50-500 achter de Canon 100-400 eindigde en voor de 2 opvolgers.
                Misschien bedoel je deze review?
                :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                Comment


                • #9
                  Re: Bigma

                  Oorspronkelijk geplaatst door machi Bekijk bericht
                  Misschien bedoel je deze review?
                  Met een interessante conclusie trouwens :

                  "The big surprise in this test has been the Sigma 50-500: it is a 10x zoom, but it is about on par with the more expensive, 4x Canon 100-400 IS !"
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bigma

                    Wat ik nog nooit heb gesnapt is dat bvb Nikon nog steeds geen 300 F4 VR , 400 F5.6 of 100-400 VR heeft, heel veel natuurfotografen die met Nikon werken zouden dit soort lenzen kopen, Nikon laat op dat vlak ongelooflijk veel centen liggen me dunkt.

                    Die Bigma heb ik ooit eens getest en dit is best geen slechte lens maar nog steeds niet te vergelijken met bvb een 100-400L , 300L+1.4X of 400L , in de verste verte niet maar dat wil nog niet zeggen dat je er geen goede platen kan mee schieten.
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bigma

                      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                      Wat ik nog nooit heb gesnapt is dat bvb Nikon nog steeds geen 300 F4 VR , 400 F5.6 of 100-400 VR heeft, heel veel natuurfotografen die met Nikon werken zouden dit soort lenzen kopen, Nikon laat op dat vlak ongelooflijk veel centen liggen me dunkt.
                      200-400 VR hebben ze hoor bij nikon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bigma

                        Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                        200-400 VR hebben ze hoor bij nikon
                        Ik betwijfel of die even goed verkopen als een 100-400L IS, 300F4L IS of een 400F5.6L
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bigma

                          idd de Canon 500mm prime onbetaalbaar voor de gewone gebruiker (en beperkt bruikbaar op 500mm vaste afstand).

                          De Bigma 50-500 daarintegen is een betaalbare "designklassieker" met superveelzijdig bereik. Wie deze verkoopt is om budget vrij te maken of wie geen fotos meer neemt van vogels e.a., sommigen kopen een 500mm maar gaan zelden meer op pad, sommigen kopen liever een lichtere lens met extender,... enz vandaar dat mensen deze verkopen. Ideaal voor wie nog geen 500mm had om er één aan te schaffen (want vrij zeldzaam te koop voor de crisis)

                          Ik hou hem nog tot de 500mm prime in prijs zou zakken, maw zal deze niet verkopen
                          Misschien moest er een wonder gebeuren en massas 500mm's door alternatieve merken gemaakt worden dat de prijzen wat zakken, maar vanaf 50mm, zeldzaam

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bigma

                            Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                            200-400 VR hebben ze hoor bij nikon
                            Dat wel, maar ik heb geen centen om zoiets te kopen :-(
                            mvg
                            Bert

                            Comment

                            Working...
                            X