Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

    Hallo iedreen,

    voorbij week me al suf gezocht via verschillende webshops naar volgende prime:
    Canon EF 50mm USM f/1.4

    telkens zelfde antwoord:
    1. NIET in vooraad
    2. Canon kan ze momenteel niet leveren (ook geen stock) en heeft zelf geen zicht op de leveringstermijn naar de shops toe...

    strange niet?
    Alle tips welkom..
    canon 40D - 24-70L2.8 - & 70-200 L f4 IS

  • #2
    Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

    ebay ?
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

      Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
      ebay ?
      neenee, wachten op de nieuwe 50mm 1.4 USM die misschien aan de deur staat
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

        Heeft er iemand al iets opgevangen rond een nieuwe versie hiervan?
        Dacht dat de huidige dateert van 1993?

        Zou een reden kunnen zijn natuurlijk dat ze 'hard to get' is.

        thx
        canon 40D - 24-70L2.8 - & 70-200 L f4 IS

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

          Ze wachten waarschijnlijk allemaal op de nieuw prijslijst (die rekening houdt met de duurdere Yen).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

            Lap, wou die prime ook, dan zal ik maar voor de fantastic plastic gaan! Tweehonder euries uitgespaard :-)

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

              Normaal nog te verkrijgen bij Topfoto, staat althans zo op de site.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

                Oorspronkelijk geplaatst door wyoming Bekijk bericht
                Normaal nog te verkrijgen bij Topfoto, staat althans zo op de site.
                Bij top-foto.de is ze volgens de website niet in voorraad, maar ze verwachten dat ze die binnenkort kunnen verzenden...

                Je kan een mailtje sturen naar www.sdcard.be om te vragen of ze die daar in voorraad hebben, ik heb er net een 24-70 f2,8 L gereserveerd die ook overal plots uitverkocht is...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

                  Hier is 'ie wel op voorraad: dewinkel.nl. Ik heb ook al meerdere spullen daar gekocht en ben er altijd nog tevreden van geweest

                  Trouwens, foka.nl heeft hem ook op voorraad.

                  Trouwens Bart, de 24-70L hebben ze bij dewinkel.nl ook op voorraad...
                  Last edited by MarkEL; 28 januari 2009, 22:25.
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

                    Ik ben bijzonder tevreden met de spotgoedkope F1,8 50 mm van Canon... Hoe dikwijls ga je F1,4 gebruiken?

                    Je moet je ook goed realiseren dat de scherptediepte bij 50 mm en F1,4 héél klein is en je dikwijls gedwongen wordt naar een hogere F-waarde te gaan om je onderwerp tenminste scherp te houden.
                    Last edited by tmh; 29 januari 2009, 09:41.
                    Beauty need only be a whisper
                    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

                      Je kan ook altijd voor de Sigma 50mm f/1.4 gaan. Deze heeft een HSM motor en zou naar het schijnt (geen eigen ondervinding) betere resultaten geven dan de f/1.4 van Canon.
                      Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        ik heb er net een 24-70 f2,8 L gereserveerd die ook overal plots uitverkocht is...
                        Goed bezig , Bart. Toch niet zo tevreden over je sigma?
                        Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

                          Hey mensen

                          al bedankt voor jullie reactie.
                          Nu over volgende lens:Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM zijn de meningen verdeeld??

                          Mijn fotozaak: neem aub de canon !! (vergelijk bmw3 met polo)
                          Reviews: toch goede comments over de sigma.

                          Wil vooral een kwaliteitslens, die 100 euro extra zal het niet maken dan!
                          Heeft iemand ervaring met deze of beide??

                          Trouwens ook die sigma is momenteel niet leverbaar...
                          canon 40D - 24-70L2.8 - & 70-200 L f4 IS

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

                            Oorspronkelijk geplaatst door tmh Bekijk bericht
                            Je moet je ook goed realiseren dat de scherptediepte bij 50 mm en F1,4 héél klein is en je dikwijls gedwongen wordt naar een hogere F-waarde te gaan om je onderwerp tenminste scherp te houden.
                            Dat is alleen maar juist als je echt bovenop je onderwerp zit, wat toch meestal niet het geval zal zijn.
                            Bij een afstand van 2 meter (wat realistisch maar toch erg kort bij is) heb je een scherptegebied van 9 cm, op 3 meter is dat al 20 centimer. Je moet al erg scheel kijken om dan je onderwerp nog onscherp te kunnen afbeelden.
                            Last edited by pol parasol; 29 januari 2009, 19:52.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF 50mm USM f/1.4 niet leverbaar

                              Oorspronkelijk geplaatst door jimmeirte Bekijk bericht
                              Hey mensen
                              Mijn fotozaak: neem aub de canon !! (vergelijk bmw3 met polo)
                              Reviews: toch goede comments over de sigma.

                              Wil vooral een kwaliteitslens, die 100 euro extra zal het niet maken dan!
                              Heeft iemand ervaring met deze of beide??

                              Trouwens ook die sigma is momenteel niet leverbaar...
                              Ik heb beide en het zijn beide super-lenzen. Qua scherpte tussen f/1.4 en f/2 vind ik geen enkel verschil, alleen is de bokeh van de Sigma veel mooier, een beetje 'boterachtig' zoals een 85mm f/1.2. Bij de Canon merkte ik soms ook heel laag contrast, wslk te wijten aan flare bij sterke zijdelingse lichtinval. Bij de Sigma heb ik dit nog niet gemerkt maar daar zat dan ook een lenskap bij.

                              Persoonlijk vind ik de Sigma dus net iets beter, maar toch twijfel ik om de Canon te verkopen omdat de laatste veel compacter is en net in een jaszak past. Als ik op stap ga met een zoom, steek ik dus nogal snel eens de Canon in mijn zak en laat de rugzak thuis. Dat is met de Sigma niet mogelijk, hij (of msn zij) is merkelijk zwaarder en groter, maar voelt wel degelijker aan.

                              Trouwens, check ook eens http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma_50_1p4_c16/

                              In ieder geval is de vergelijking BMW/Polo totaal bij de haren getrokken.
                              Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

                              Comment

                              Working...
                              X