Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectiefwissel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectiefwissel

    Hallo iedereen,

    Ik gebruik sinds enkele maanden een Canon 40D samen met het Sigma AF 18-200mm F3.5-6.3 DC DG Canon (zonder OS dus).
    De topic die Duindistel omtrent het Canon EFs 55-250 IS objectief gestart heeft, heeft me heel wat leesvoer gebracht alsook interesse in dit objectief.
    Wat zouden de voor-nadelen zijn met het wisselen van deze objectieven?

    Alvast bedankt!

    Didier

  • #2
    Re: Objectiefwissel

    Oorspronkelijk geplaatst door xdidierx Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

    Ik gebruik sinds enkele maanden een Canon 40D samen met het Sigma AF 18-200mm F3.5-6.3 DC DG Canon (zonder OS dus).
    De topic die Duindistel omtrent het Canon EFs 55-250 IS objectief gestart heeft, heeft me heel wat leesvoer gebracht alsook interesse in dit objectief.
    Wat zouden de voor-nadelen zijn met het wisselen van deze objectieven?

    Alvast bedankt!

    Didier
    ehm, compleet verlies van groothoek
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Objectiefwissel

      Daar hoort nog een 18-55 bij.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Objectiefwissel

        Voordelen van de 55-250 IS tegenover de Sigma 18-200 zonder beeldstabilisatie:

        - 50mm langer
        - Beeldstabilisatie (meer bruikbare foto's als er wat minder licht is).
        - Scherper over het hele beeld, en niet alleen in het midden scherp (en ze is met het diafragma helemaal open ook al heel scherp).
        - Minder vervorming.
        - Snellere en "trefzekerder" AF.
        - (ik ben waarschijnlijk nog een paar punten vergeten, maar die zal iemand anders wel geven)

        Nadelen:

        - Je hebt een tweede lens nodig voor de breedhoek (bijvoorbeeld de EF-S 18-55 IS, die is optisch ook heel goed).
        - Je zal lenzen moeten wisselen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Objectiefwissel

          Heb beiden de EF-S 18-55 IS & 55-250 IS, is dat nu zoveel werk om een lens te wisselen?

          Waarom een 18-200, een tele-toerist die max bereik wil om op z'n lui gat te zitten?
          Een spiegelreflex met enkel één allround lens is weggooid geld, beter een bridge, veel goedkoper en je moet ook geen lens wisselen.

          Zo'n allrounder is een lichte toeristenlens... waarom dan niet meteen de zware toeristenlens, een 50-500, nog meer bereik, want een 18-500 f1.4 zal wellicht niet voor morgen zijn op de markt

          Comment

          Working...
          X