Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringend hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dringend hulp gevraagd

    Hallo iedereen,

    Ik heb mij een extender gekocht een canon 1.4x II en die past op mijn canon 450d maar mijn telelens EF 300mm IS USM past er niet op en ik wil niks forceren???

    Aan wat kan dat liggen ????

    Ik heb deze tweede hands gekocht dus kan ik moeilijk naar de winkel lopen

    Alvast bedankt

    Mvg

    Solo Rider

  • #2
    Re: dringend hulp gevraagd

    Die Canon 1,4x teleconverter zou normaal toch moeten passen op een 300mm f2,8 en f4 L IS.

    Ik gebruik zelf een Sigma 1,4x TC, en die past ook perfect op de 300mm f4 L IS.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: dringend hulp gevraagd

      Hey Black B@ndit,

      Heb juist gezien dat ik een typ foutje heb gedaan,

      Tis namelijk telelens EF 70-300mm IS USM

      Comment


      • #4
        Re: dringend hulp gevraagd

        Een 70-300 is niet gemaakt om met een teleconverter te werken, en als je dat toch probeert, dan maak je waarschijnlijk iets stuk...

        Misschien past een Kenko teleconverter wel, maar dan moet je er ook zeker geen mirakels van verwachten, en je bent de AF kwijt.
        Die AF werkt bij de meeste Canonbody's met lenzen die een maximale diafragma-opening van f5,6 of groter hebben (een lager getal dus). Alleen de 1D modellen hebben nog autofocus op het centrale AF-punt met een f8 lens (daarom heb ik nog autofocus met de 100-400L IS + 1,4x TC).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: dringend hulp gevraagd

          Het probleem is dat uw converter te diep in uw objectief gaat en tegen het achterste lens element stoot.
          Dit kan je omzeilen door uw objectief eerst op +/- 150 mm te draaien en dan de converter te plaatsen.
          Je mag dan natuurlijk niet meer onder die 150 mm zoomen of ge zit er terug tegen.
          Heel slecht advies dus en waarschijnlijk abominabele iq.

          Comment


          • #6
            Re: dringend hulp gevraagd

            Dat had je kunnen vermijden met vooraf een klein beetje opzoekwerk op de Canon site :

            "This tele extender can be used with fixed focal length lenses 135mm and longer (except the 135mm f/2.8 Softfocus lens), and the EF 70-200 f/2.8L, 70-200 f/2.8L IS, 70-200 f/4.0L, 70-200 f/4.0L IS USM, and 100-400 f/4.5-5.6L IS zoom lenses
            "

            Comment


            • #7
              Re: dringend hulp gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Dat had je kunnen vermijden met vooraf een klein beetje opzoekwerk op de Canon site :

              "This tele extender can be used with fixed focal length lenses 135mm and longer (except the 135mm f/2.8 Softfocus lens), and the EF 70-200 f/2.8L, 70-200 f/2.8L IS, 70-200 f/4.0L, 70-200 f/4.0L IS USM, and 100-400 f/4.5-5.6L IS zoom lenses
              "
              Euhm, ik denk toch dat zijn lens er niet tussen staat...

              EDIT: En ik kan niet meer lezen... het is 'can' niet 'can't'
              Mvg,David
              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

              Comment


              • #8
                Re: dringend hulp gevraagd

                Bedankt allemaal voor de reactie's,vind het echt spijtig maar ben niet onthoogelt want ik ga mij toch nog een andere lens kopen,een 100-400mm waarschijnlijk dus kan ik ze dan daar op gebruiken

                Bij deze,als er iemand een 100-400mm lens teveel geeft of weg doet geef me gerust een seintje

                Comment


                • #9
                  Re: dringend hulp gevraagd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Solo Rider Bekijk bericht
                  Bedankt allemaal voor de reactie's,vind het echt spijtig maar ben niet onthoogelt want ik ga mij toch nog een andere lens kopen,een 100-400mm waarschijnlijk dus kan ik ze dan daar op gebruiken ;)

                  Alleen de 1D modellen hebben nog autofocus op het centrale AF-punt met een f8 lens (daarom heb ik nog autofocus met de 100-400L IS + 1,4x TC).

                  dus ik vrees da em nie zal gaan, maar de 100-400 heeft toch al een serieus bereik
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: dringend hulp gevraagd

                    Oke,

                    Nu versta ik het met vanaf 8f dat de af niet meer werkt dus met andere woorden werkt het wel voor mij dan met een 70-200f2.8 en de 70-200f4

                    Maar wat is het maximum getal dan van een canon eos 450d van f waarde om nog met af te werken ????

                    Want als 8 het maximum zou zijn kan het toch met een 100-400 f/4.5-5.6L IS want 1.4 x 5.6 = 7.84 als ik niet verkeerd ben ???

                    Wil een betaalbaar alternatief om vogels te kunnen vastleggen,dus geen al te dure lens met extender erbij

                    Alvast bedankt

                    Ben nog maar een beginneling

                    Comment


                    • #11
                      Re: dringend hulp gevraagd

                      Oorspronkelijk geplaatst door Solo Rider Bekijk bericht
                      Bedankt allemaal voor de reactie's,vind het echt spijtig maar ben niet onthoogelt want ik ga mij toch nog een andere lens kopen,een 100-400mm waarschijnlijk dus kan ik ze dan daar op gebruiken
                      Oei, oei, en dat op een 45OD?

                      Eerst en vooral zal je geen AF meer hebben zoals hierboven reeds gezegd. Ten tweede zal je viewfinder wreed donker zijn om zelfs met MF scherp te stellen. Ten derde is die lens nu niet echt optisch de beste om samen met een 1.4x converter te gebruiken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: dringend hulp gevraagd

                        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Oei, oei, en dat op een 45OD?

                        Eerst en vooral zal je geen AF meer hebben zoals hierboven reeds gezegd. Ten tweede zal je viewfinder wreed donker zijn om zelfs met MF scherp te stellen. Ten derde is die lens nu niet echt optisch de beste om samen met een 1.4x converter te gebruiken.
                        Het wordt inderdaad vrij moeilijk om handmatig scherp te stellen, zeker als er niet zo heel veel licht is.
                        Op een 450D zou ik de 100-400 ook niet combineren met een 1,4x teleconverter, als het echt nodig is dan kan je die wel eens gebruiken, maar ik weet dat die combinatie eigenlijk ook niet erg goed werkt op de 40D.

                        (Op de 1D MKIII presteert de 100-400 beter dan op mijn 20D en 40D, zelfs met de Sigma 1,4x TC is die nog heel erg goed. De AF wordt wel wat trager, maar optisch is die combinatie zeker niet slecht.)
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment

                        Working...
                        X