Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stof of zandkorrel in mijn lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stof of zandkorrel in mijn lens

    Na mijn reis door Mali is er stof of wellicht een zandkorrel tussen de bewegende delen van mijn standaard lens 18/70mm gekomen van mijn Nikon D300 . Ik kan nog maar alleen scherpstellen tussen 25mm en 50 mm . Daar buiten blokkeert hij . Ik ben al naar mijn fotozaak geweest waar ik hem gekocht heb maar daar vragen ze nog maar alleen 150 euro om hem op te sturen . Dan is hij nog niet hersteld . Naar de schroothoop er mee of toch maar laten herstellen ? Iemand een andere oplossing ?

  • #2
    Re: Stof of zandkorrel in mijn lens

    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Na mijn reis door Mali is er stof of wellicht een zandkorrel tussen de bewegende delen van mijn standaard lens 18/70mm gekomen van mijn Nikon D300 . Ik kan nog maar alleen scherpstellen tussen 25mm en 50 mm . Daar buiten blokkeert hij . Ik ben al naar mijn fotozaak geweest waar ik hem gekocht heb maar daar vragen ze nog maar alleen 150 euro om hem op te sturen . Dan is hij nog niet hersteld . Naar de schroothoop er mee of toch maar laten herstellen ? Iemand een andere oplossing ?
    Dat is de ideale gelegenheid (lees alibi) om 'm te vervangen door een 16-85 VR. Of anders een Tamron 17-50 f2.8.

    Comment


    • #3
      Re: Stof of zandkorrel in mijn lens

      Voor 150 EUR koop je al bijna een andere 18-70 tweedehands
      Veranderen van fotozaak zou ik zeggen. Misschien zelf even bellen naar Nikon service, zeker als ze nog in garantie is?

      Comment


      • #4
        Re: Stof of zandkorrel in mijn lens

        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
        Voor 150 EUR koop je al bijna een andere 18-70 tweedehands
        Klopt.
        ... zeker als ze nog in garantie is?
        Zandkorrel: nooit garantie...

        Comment


        • #5
          Re: Stof of zandkorrel in mijn lens

          Voor je die naar de schroothoop doet, kan je die niet proberen zelf open te gooien en te reinigen? Eventueel met perslucht proberen?

          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
          Misschien zelf even bellen naar Nikon service, zeker als ze nog in garantie is?
          Ik ben met mijn auto tegen een boom gereden, gelukkig is hij nog in garantie .

          Comment


          • #6
            Re: Stof of zandkorrel in mijn lens

            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Ik ben met mijn auto tegen een boom gereden, gelukkig is hij nog in garantie .
            Da's een goeie, die moet ik onthouden.

            Comment


            • #7
              Re: Stof of zandkorrel in mijn lens

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Da's een goeie, die moet ik onthouden.
              Ah neen, das niet hetzelfde!
              Hier is de vraag of de auto niet gedronken had en de boom verzekerd is...
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

              Comment


              • #8
                Re: Stof of zandkorrel in mijn lens

                Hallo Noliko,

                u kunt het best zelf een gerenomeerde reparatiezaak op snorren en de lens daar zelf naar toe doen.
                In Nederland hebben we gelukkig Rofa Repair in Den Haag .
                Goede adviezen, eerlijke prijzen, zo snel als mogelijk is en 100% service.
                ROFA voor Reparatie. Reparatie van Digitale camera's: CANON SONY en PANASONIC.

                Stuur hen maar eens een mailtje, dan kunnen ze u waarschijnlijk een goed advies geven.
                En dat is er géén van €150,- voor verzenden en handling(werd dat in een gouden koetsje vervoerd??), belachelijk! Nooit meer betreden, die verfoeilijke zaak .

                Succes en groet.
                Adrie

                Comment


                • #9
                  Re: Stof of zandkorrel in mijn lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                  Na mijn reis door Mali is er stof of wellicht een zandkorrel tussen de bewegende delen van mijn standaard lens 18/70mm gekomen van mijn Nikon D300 . Ik kan nog maar alleen scherpstellen tussen 25mm en 50 mm . Daar buiten blokkeert hij . Ik ben al naar mijn fotozaak geweest waar ik hem gekocht heb maar daar vragen ze nog maar alleen 150 euro om hem op te sturen . Dan is hij nog niet hersteld . Naar de schroothoop er mee of toch maar laten herstellen ? Iemand een andere oplossing ?
                  Ik heb hier een onderdelenlijstje als je wil.

                  Marc
                  Nikon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stof of zandkorrel in mijn lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                    Ik ben al naar mijn fotozaak geweest waar ik hem gekocht heb maar daar vragen ze nog maar alleen 150 euro om hem op te sturen .
                    ik heb mij onlangs een perfecte tweedehandse 18-70mm aangekocht voor 125€

                    verder... je kan je lens, samen met je aankoopbon (garantie) gratis naar procirep (de officiele hersteldienst van Nikon) in brussel brengen, ze zullen de lens bekijken en herstellen onder garantie als je daar recht op, zoniet gaan ze een bestek maken...
                    het kost je nieks, tenzij je het bestek aanvaart...

                    welke is de winkel die jouw geld wil aftroggelen? Fotokar in leuven misschien? (heb het zelf daar nog meegemaakt...)

                    en tenslotte.. kan je ook gewoon je lens zelf openmaken en proberen te reinigen
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stof of zandkorrel in mijn lens

                      Als een zoomlens blokkeert op een bepaald punt, dan is het meestal een schroefje dat losgekomen is.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stof of zandkorrel in mijn lens

                        Ik heb een collega in de fotoclub die mijn lens in het weekend naar die officiële helpdienst van Nikon gaat brengen . Kunnen ze mij daar niet helpen heb ik nog enkele ijzers in het vuur liggen o.a. de tip van Adrie of deze van Tep die mij een PDF heeft doorgestuurd waar vakkundig en met tekeningen uit de doeken wordt gedaan hoe ge deze lens kunt demonteren . Maar eerst afwachten wat ze in Brussel zeggen .

                        Bedankt iedereen voor de tips .
                        Last edited by noliko; 28 januari 2009, 22:21. Reden: Schrijffout

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stof of zandkorrel in mijn lens

                          Vandaag is de lens binnen gebracht op de helpdienst van Nikon in Brussel en als er geen buitensporige beschadigingen aangetroffen worden zal mijn lens onder garantie hersteld worden .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stof of zandkorrel in mijn lens

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            tenzij je het bestek aanvaart...
                            Maar na die aanvaring is het bestek misschien stuk.

                            On topic: inderdaad bedenkelijke fotohandel.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment

                            Working...
                            X