Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 300 mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 300 mm 2.8

    Hallo,

    Ik sta in twijfel over een lens te kopen het gaat over de nikon 300 mm 2.8 maar de lens is 9 jaar oud
    met de prijs zou ik akkoord gaan, maar die 9 jaar oud ??
    graag zou ik hier eens jullie mening overhoren


    alvast bedankt

    grt
    dany10
    Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
    Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

  • #2
    Re: nikon 300 mm 2.8

    Persoonlijk zou ik niet te lang twijfelen. Als de prijs je aanstaat en het glas is nog in perfecte staat, waarom niet...

    Het enige dat de huidige versie echt meer heeft is VR, allez toch volgens mijn bescheiden mening. Misschien denken de echte kenners er anders over ?
    Mvg,David
    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

    Comment


    • #3
      Re: nikon 300 mm 2.8

      over welke 300mm 2.8 spreken we?? AF /AF-I /AF-S ??

      Comment


      • #4
        Re: nikon 300 mm 2.8

        Het is een nikon 300 mm 2.8 AFS zonder VR
        En al bedankt om jullie reactie

        grt
        dany10
        Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
        Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

        Comment


        • #5
          Re: nikon 300 mm 2.8

          Mss kan dit helpen bij de prijsbepaling,hoeveel waarde je hieraan mag hechten weet ik ook niet.Was vergeten link bij te plaatsen.
          Last edited by Macroshopper; 26 januari 2009, 22:45.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: nikon 300 mm 2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
            Persoonlijk zou ik niet te lang twijfelen. Als de prijs je aanstaat en het glas is nog in perfecte staat, waarom niet...

            Het enige dat de huidige versie echt meer heeft is VR, allez toch volgens mijn bescheiden mening. Misschien denken de echte kenners er anders over ?
            De vorige 300/2.8 versies zijn allemaal fantastisch, maar de recentste VR:

            *Is tot in de diepste hoeken scherp, wat vooral van belang kan zijn bij FX LINK. Merci Geert om deze door te sturen
            *Verteert rechtstreeks invallend zonlicht veel beter zonder contrastverlies. Ik vond dit contrastverlies opvallend storend bij mijn AFS 300mm f/2.8 MK.1 De VR is daarentegen uitzonderlijk goed op dit vlak.
            *VR mag je echt niet onderschatten. 1/20s met D300 of zelfs 1/10s met D700 vanuit de hand vergroot de bruikbaarheid enorm Met TC-17EII heb je nog een 500/4.8VR, maar ik heb de indruk dat de TC wat van de VR efficiëntie wegsnoept met betrouwbare resultaten tot 1/60s op D300.

            Comment


            • #7
              Re: nikon 300 mm 2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              *VR mag je echt niet onderschatten. 1/20s met D300 of zelfs 1/10s met D700 vanuit de hand vergroot de bruikbaarheid enorm Met TC-17EII heb je nog een 500/4.8VR, maar ik heb de indruk dat de TC wat van de VR efficiëntie wegsnoept met betrouwbare resultaten tot 1/60s op D300.
              Hallo Frank,

              Ik denk dat die niet direct iets wegsnoept van de VR, maar je hebt natuurlijk in vergelijking ook een grotere brandpuntsafstand met die TC, waardoor je minimale sluitertijd natuurlijk ook verandert.
              De laatste versie is ongetwijfeld een pracht van een lens, ik heb 1 keer de kans gehad om hem te testen en kan het alleen maar beamen. Het benodigde budget is dan natuurlijk ook wel weer meer dan de moeite.
              Mvg,David
              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

              Comment


              • #8
                Re: nikon 300 mm 2.8

                Misschien heb je hier iets aan, een Duitse site met de gemiddelde verkoopprijzen van allerlei Nikon materiaal

                http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266

                met vriendelijke groet

                Erik
                ______________________
                Nikon D700, D200, Fuji F70 EXR.

                Comment


                • #9
                  Re: nikon 300 mm 2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                  Hallo Frank,

                  Ik denk dat die niet direct iets wegsnoept van de VR, maar je hebt natuurlijk in vergelijking ook een grotere brandpuntsafstand met die TC, waardoor je minimale sluitertijd natuurlijk ook verandert.
                  De laatste versie is ongetwijfeld een pracht van een lens, ik heb 1 keer de kans gehad om hem te testen en kan het alleen maar beamen. Het benodigde budget is dan natuurlijk ook wel weer meer dan de moeite.
                  Natuurlijk, maar mijn indruk is dat dit niet lineair verloopt

                  Budget is natuurlijk een heel andere zaak. Maar als natuur of sportfotografie je passie is, waarom dan niet sparen voor dit juweeltje De UK prijzen maken 'm een beetje meer bereikbaar, en dit zet ongetwijfeld ook druk op de huidige tweedehands prijzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon 300 mm 2.8

                    Ik ben nog maar een beginneke en is daarom dat ik het langs hier de vraag stelde,hier zitten toch mensen met ervaring in de fotografie.
                    het is een nikon 300 mm 2.8 zonder VR dat is de lens,
                    Bedankt geert maar die moet ik eens rustig bekijken hoor er is veeeeel latijn voor mij in dit wereldste. (fotgrafie )
                    met de vraagprijs ga ik akkoord.
                    grt
                    dany10
                    Last edited by dany10; 27 januari 2009, 07:10.
                    Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
                    Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon 300 mm 2.8

                      Hallo,
                      Ik heb ze dan toch vandaag gekocht de 300 mm 2.8 afs
                      maar dat die zo zwaar was dat wist ik niet amai.

                      hopelijk heb ik een goeie koop gedaan ??
                      en bedankt voor de reactie

                      grt
                      dany10
                      Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
                      Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon 300 mm 2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
                        Hallo,
                        Ik heb ze dan toch vandaag gekocht de 300 mm 2.8 afs
                        maar dat die zo zwaar was dat wist ik niet amai.

                        hopelijk heb ik een goeie koop gedaan ??
                        en bedankt voor de reactie

                        grt
                        dany10
                        Proficiat!

                        300mm f/2.8 is met 3Kg geen kitlensje meer he Ik doe er regelmatig langere wandelingen mee, en vastgemaakt aan een monopod en dan over de schouder is goed te doen.

                        Goede koop hangt natuurlijk af van de prijs die je betaald hebt

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon 300 mm 2.8

                          De prijs ok
                          Ik zal mijn eenpotige statief niet mogen vergeten anders zoals je vermeld
                          een zware klus om mee te nemen

                          En zondag eens uitproberen op het wk veldrijden .

                          grt
                          dany10
                          Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
                          Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon 300 mm 2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door dany10 Bekijk bericht
                            Hallo,
                            Ik heb ze dan toch vandaag gekocht de 300 mm 2.8 afs
                            maar dat die zo zwaar was dat wist ik niet amai.

                            hopelijk heb ik een goeie koop gedaan ??
                            en bedankt voor de reactie

                            grt
                            dany10
                            Ik ben een beetje jaloers, maar toch proficiat met je mooie lens.

                            mvg
                            Antoine

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon 300 mm 2.8

                              Je gaat hier idd veel plezier aan beleven, het is zonder meer een uitstekend objectief.
                              Ik her er onlangs ook eentje aangeschaft ter vervanging van mijn Sigma 120-300 f2,8.

                              Comment

                              Working...
                              X