Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baby fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Baby fotograferen

    Mijn nicht bevalt en ik zou fotokes trekken van de baby en het gezinnetje..
    Heb dat nog nooit gedaan, of het is één foto van een ander babytje voor op het geboortekaartje. Ik vroeg me af welke lens ik hiervoor best gebruik..
    Hebben jullie ook wat tips? Vind niet direct iets terug ervan..
    canon 400 D - kitlens 18-55 EFS , Canon 100mm F2.8 Macro USM , Canon 55-250mm IS, Canon 17-55 F2.8 IS USM

  • #2
    Re: Baby fotograferen

    Met je huidige lenzenarsenaal kan je zeker al verder. Maar voor portretjes, waarbij je vermijdt te flitsen (baby) is een 50mm/1.8 zeker geen weggesmeten geld. Goedkoop, lichtsterk en een brandpuntafstand om zowel een baby als een gezinnetje te kunnen fotograferen zonder echt te ver of te dicht te moeten staan. Door het grotere diafragma krijg je ook een wazigere achtergrond (bokeh) wat mooi meegenomen is bij portretten.

    Comment


    • #3
      Re: Baby fotograferen

      Vrijdag zou ik mijn 17-55 F2.8 van canon hebben....Ik veronderstel dat ik deze ook kan gebruiken? Ik ben idd ook op zoek naar de 50mm van canon.. Welke is geschikter?
      canon 400 D - kitlens 18-55 EFS , Canon 100mm F2.8 Macro USM , Canon 55-250mm IS, Canon 17-55 F2.8 IS USM

      Comment


      • #4
        Re: Baby fotograferen

        Het is aan de fotograaf om creatief met het aanwezige materiaal om te gaan. Heb mijn eigen zoontje al gefotografeerd gaande van 17mm tot 200mm, van f1.4 tot f10. Die 17-55 zal je een pak ruimer kunnen inzetten dan enkel portretfotografie, door het ruimere bereik.

        Comment


        • #5
          Re: Baby fotograferen

          heya,

          ik ben sinds de geboorte van mijn zoontje me ook gaan toeleggen op baby's en kinderen (van paar dagen tot ...) en ik moet zeggen dat ik sinds ik mijn canon 50 mm 1.8 heb, meestal ook die lens gebruik als de licht omstandigheden wat slechter zijn. De gewone kitlens kan ook maar dan moet je echt zien dat je wel heel goed licht hebt.
          Sinds paar weken heb ik de 24-70 2.8 van sigma, en die is wel iets minder lichtsterk als de 50mm 11.8 van canon maar zeker een aanrader als het babytje/kind wat sneller begint te bewegen. Dan wordt wat in en uitzoomen wel leuk en kan je ook net ietsje verder en ietsje onopgemerkter te werk gaan.
          Als ik buiten kan fotografeer durf ik - bij oudere kinderen die dus ietsje langer stil kunnen zitten/staan ook wel naar mijn 75-300 grijpen.
          Hangt beetje af van de situatie, maar lichtsterke lenzen zijn zeker een aanrader.
          Neem gerust ns een kijkje op mijn site om te zien wat ik ervan gebakken heb met mijn verzamelinkje glas.

          gtz
          Canon 50D + Canon 100-400 IS L + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 24-70mm f/2.8 EX DG Macro + Walimed 8mm f/3.5 Fisheye + Canon Speedlite 430EX + Canon 350D (als backup)
          www.picture-this.tk

          Comment


          • #6
            Re: Baby fotograferen

            begin deze maand is ons tweede dochtertje - Anke - geboren.
            Aangezien ik geen zin had om tijd te stoppen in het maken van de geboortekaartjes, heb ik dat aan een collega fotograaf gevraagd.

            Qua lens denk ik ook wel dat je genoeg in huis hebt. Met bijkomende die 2.8 kan je trouwens al heel wat aanvangen. Persoonlijk vind ik dat babyfotografie baat heeft bij voldoende scherptediepte, maar da's ieder zijn mening natuurlijk.
            Ik heb zelf een 50mm f1.4 en gebruik die enkel in uiterste noodzaak op diafragma groter dan 2.8 / 3.5 omwille van de scherptediepte - zeker als je vrij dicht bij het onderwerp zit.

            Wie iets tegen flitsen op babies heeft, mis: we hebben zeer zacht geflitst op een refelctiescherm boven de baby. Mooi resultaat. Zeker het overwegen waard als er onvoldoende natuurlijk licht is in deze tijd van het jaar.

            Anke is thuis intussen al wat gewend op heb vlak van flitsenop allerhande manieren, ons ander dochterje (Mieke, 3 jaar) ook al :-)

            G
            Last edited by geertvandenbroeck; 29 januari 2009, 23:12.
            fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
            Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

            Comment

            Working...
            X