Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de geschikte lens zoeken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de geschikte lens zoeken?

    ik ben een beginnende amateur fotograaf en ik zou graag een neiuwe lens kopen voor mijn EOS 400d. Ik weet niet goed wat voor lens ik zou kopen.
    ik fotografeer echt vanalles en m'n budget is beperkt tot max 200€.
    wat ik zeer belangrijk vind is dat de kleur zeer mooi wordt weergegeven. ik weet niet of de lens daar invloed op heeft. ik heb ook al eens wat gezocht en ik zie bij sommige lenzen OS staan mar ik vind niet direct waarvoor dat staat.
    Canon EOS400d + Canon EF 17-40mm F/4L USM + Canon EF-s 55-250mm + canon EF 50mm F/1.8 + speedlite 430

  • #2
    Re: de geschikte lens zoeken?

    OS = beeldstabilisatie bij Sigma

    De Canon EF-S 55-250 IS USM is een aanrader (Is is de beeldstabilisatie van canon), maar verder zou het helpen moest je vermelden wat je al hebt
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: de geschikte lens zoeken?

      ik heb nu de lens 18-55 lens die bij de EOS 400d body zat.
      nog iets dat ik vergeten te melden was is dat ik heel graag met tegenlicht werk.
      Canon EOS400d + Canon EF 17-40mm F/4L USM + Canon EF-s 55-250mm + canon EF 50mm F/1.8 + speedlite 430

      Comment


      • #4
        Re: de geschikte lens zoeken?

        Oorspronkelijk geplaatst door 002wikke Bekijk bericht
        ik fotografeer echt vanalles en m'n budget is beperkt tot max 200€.
        Op basis van wat je hierboven schrijft, je huidige 18-55 en in de hoop dat er een klein beetje rek op je budget zit: Canon EF-S 55-250mm F4-5-5.6 IS. Voor 243 € heb je dan een heel mooie aanvulling op je huidige bereik. Ik heb ook beide lenzen in combinatie met de 450D en heb er met mijn beperkte ervaring voorlopig ruim genoeg aan.
        Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS