Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de geschikte lens zoeken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de geschikte lens zoeken?

    ik ben een beginnende amateur fotograaf en ik zou graag een neiuwe lens kopen voor mijn EOS 400d. Ik weet niet goed wat voor lens ik zou kopen.
    ik fotografeer echt vanalles en m'n budget is beperkt tot max 200€.
    wat ik zeer belangrijk vind is dat de kleur zeer mooi wordt weergegeven. ik weet niet of de lens daar invloed op heeft. ik heb ook al eens wat gezocht en ik zie bij sommige lenzen OS staan mar ik vind niet direct waarvoor dat staat.
    Canon EOS400d + Canon EF 17-40mm F/4L USM + Canon EF-s 55-250mm + canon EF 50mm F/1.8 + speedlite 430

  • #2
    Re: de geschikte lens zoeken?

    OS = beeldstabilisatie bij Sigma

    De Canon EF-S 55-250 IS USM is een aanrader (Is is de beeldstabilisatie van canon), maar verder zou het helpen moest je vermelden wat je al hebt
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: de geschikte lens zoeken?

      ik heb nu de lens 18-55 lens die bij de EOS 400d body zat.
      nog iets dat ik vergeten te melden was is dat ik heel graag met tegenlicht werk.
      Canon EOS400d + Canon EF 17-40mm F/4L USM + Canon EF-s 55-250mm + canon EF 50mm F/1.8 + speedlite 430

      Comment


      • #4
        Re: de geschikte lens zoeken?

        Oorspronkelijk geplaatst door 002wikke Bekijk bericht
        ik fotografeer echt vanalles en m'n budget is beperkt tot max 200€.
        Op basis van wat je hierboven schrijft, je huidige 18-55 en in de hoop dat er een klein beetje rek op je budget zit: Canon EF-S 55-250mm F4-5-5.6 IS. Voor 243 € heb je dan een heel mooie aanvulling op je huidige bereik. Ik heb ook beide lenzen in combinatie met de 450D en heb er met mijn beperkte ervaring voorlopig ruim genoeg aan.
        Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

        Comment


        • #5
          Re: de geschikte lens zoeken?

          waarom wil je een nieuwe lens? Waar schiet je huidige tekort?

          Comment


          • #6
            Re: de geschikte lens zoeken?

            ik heb het gevoel dat de 18-55lens een beetje te beperkt is. ik weet ook niet zeker of een nieuwe lens aan mijn verwachtingen zou voldoen.
            Soms mis ik ook wel het feit dat ik niet echt een zoom heb nu.
            mss zou het handig zijn als ik wist waarin duurdere lenzen beter in zijn dan wat ik nu heb.
            Canon EOS400d + Canon EF 17-40mm F/4L USM + Canon EF-s 55-250mm + canon EF 50mm F/1.8 + speedlite 430

            Comment


            • #7
              Re: de geschikte lens zoeken?

              te beperkt op welk vlak?
              Wat wil je doen dat je nu niet kan?

              Comment


              • #8
                Re: de geschikte lens zoeken?

                002wikke heeft gewoon zin in een telezoom. Voilà. Daarvoor moet er niet meer rond de pot gedraaid worden.
                Met de Canon 55-250 met IS haal je een voor zijn prijs schitterende lens in huis.
                Zie hier: http://forum.belgiumdigital.com/f35/voorbeeld-scherpte-canon-efs-55-250-a-196610.html
                Last edited by pol parasol; 26 januari 2009, 16:03. Reden: zie hubert...

                Comment


                • #9
                  Re: de geschikte lens zoeken?

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  002wikke heeft gewoon zin in een telezoom. Voilà. Daarvoor moet er niet meer rond de pot gedraaid worden.
                  Met de Canon 55-200 met IS haal je een voor zijn prijs schitterende lens in huis.
                  Zie hier: http://forum.belgiumdigital.com/f35/voorbeeld-scherpte-canon-efs-55-250-a-196610.html
                  Je bedoeld waarschijnlijk Canon 55-250.
                  Waarschijnlijk een tipfoutje
                  Last edited by hub2805; 26 januari 2009, 16:31.
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: de geschikte lens zoeken?

                    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Je bedoeld waarschijnlijk Canon 55-250.
                    Warschijnlijk een tipfoutje
                    Waarschijnlijk wel, ja , ondertussen verbeterd !

                    Comment


                    • #11
                      Re: de geschikte lens zoeken?

                      Oorspronkelijk geplaatst door 002wikke Bekijk bericht
                      ik heb het gevoel dat de 18-55lens een beetje te beperkt is. ik weet ook niet zeker of een nieuwe lens aan mijn verwachtingen zou voldoen.
                      Soms mis ik ook wel het feit dat ik niet echt een zoom heb nu.
                      mss zou het handig zijn als ik wist waarin duurdere lenzen beter in zijn dan wat ik nu heb.
                      ik moet mijn voorgangers bijtreden.
                      ik denk dat de 55-250 een heel mooi lensje voor jou zou zijn. Deze geeft je een pak meer tele dan je kitlens, en zeer goede prijs-kwaliteit verhouding

                      nog één klein foutje dat ik niet laten kan te verbeteren; met jouw 18-55 heb je wel degelijk een 'zoom'
                      een lens die geen zoomlens is, is één met vast brandpunt en kan dus niet 'zoomen'
                      jij bedoelt dat je 18-55 geen tele genoeg heeft...
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: de geschikte lens zoeken?

                        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        Waarschijnlijk wel, ja , ondertussen verbeterd !
                        Hier ook
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment

                        Working...
                        X