Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

80-200 ED schuifzoom nikon- 70-200 draaizoom van sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 80-200 ED schuifzoom nikon- 70-200 draaizoom van sigma

    Hallo
    Zie door het bos de bomen niet goed meer,wie geeft voor en of nadelen van beide lenzen .draaizoom zou 2de hands worden en sigma waarschijnlijk nieuw omdat deze laatste versie met macro weinig of niet aangeboden wordt als 2 de hands
    Mvg
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: 80-200 ED schuifzoom nikon- 70-200 draaizoom van sigma

    De Sigma is een stuk sneller met scherpstellen, De Nikon zou optisch iets beter zijn.
    Wel zou ik dan de 80-200 draaizoom van Nikon nemen.
    Als je aan sportfotografie doet of spelende kinderen bv, is denk ik de Sigma in dit geval een betere keuze.
    http://www.avfoto.nl

    Comment


    • #3
      Re: 80-200 ED schuifzoom nikon- 70-200 draaizoom van sigma

      hoi , ik heb het laatste model schuifzoom en sta telkens versteld van de mooie foto's
      maar..... hij is traag.
      Van die Sigma staat er een niet macro exemplaar op kapaza en een macro exemplaar op marktplaats te koop.

      grtjs Jos
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: 80-200 ED schuifzoom nikon- 70-200 draaizoom van sigma

        Ik ken iemand die met de 80/200 ed mooie foto's maakt in het veldrijden en dat is toch ook geen trage sport het is wel draaizoom dat hij heeft en die vind je op 2 de hands site.
        Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
        Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

        Comment


        • #5
          Re: 80-200 ED schuifzoom nikon- 70-200 draaizoom van sigma

          Sigma plaatst nogal vlug macro label omdat ze een vrij kleine kortste brandpuntafstand hebben maar dat is bijlange nog geen macro maw 1:1 = macro niet 1:3.5
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: 80-200 ED schuifzoom nikon- 70-200 draaizoom van sigma

            Zelf gebruik ik al vele jaren de Nikon 80-200 ED schuifzoom en inderdaad, hij is wat traag. Dat was vooral een probleem op mijn D70, maar sinds ik de D300 heb is dat probleem al stukken minder. Hoewel ik heimelijk droom van de 70-200 2.8 omwille van het veel snellere focussen, blijf ik SUPERtevreden van de scherpte van mijn ouwe getrouwe 80-200. Zelfs na al die jaren blijft die mij soms nog verbazen... Zelfs mijn veel recentere 17-55 2.8 kan die niet kloppen...
            Er is ook een soort 'macro' stand bij volledig inzoomen, maar een echte macrolens zou ik dit niet noemen.

            Conclusie: niet interessant voor sportfotografie, maar ongeëvenaard (in mijn bescheiden ervaring) voor portretfotografie.
            D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

            Comment


            • #7
              Re: 80-200 ED schuifzoom nikon- 70-200 draaizoom van sigma

              Zit hier ook al een tijdje te twijfelen over een 80-200 tweedehands of Sigma 70-200 nieuw.
              Na het afschuimen van diverse forums en revieuws heb ik toch maar de Sigma nieuw gekocht, mag deze de maandag gaan afhalen.De reden is dat ik deze voornamelijk ga gebruiken voor sportfotografie en daar is de snelle focus wel belangrijk.De pixelneukers zullen dan wel zeggen dat de Nikon scherper is maar wat heb je eraan als de helft van Uw foto's niet scherp zijn door de tragere focus.
              Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
              www.cromagnonman.be

              Comment

              Working...
              X