Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor atletiek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor atletiek

    ik heb de Sony Alpha 200 met standaard lenskit 18-70 3.5-5.6.
    Nu wil ik een andere lens aanschaffen voornamelijk om sportfoto's te maken (atletiek),
    welke lens kan ik het beste aanschaffen de sony DT 55-200 mm F4-5.6 of de sony 75-300 mm F4.5-5.6.
    of hebben jullie een andere lens in gedachten die betaalbaar is.
    ik wil wel een beetje in kunnen zoomen en kan op de baan staan.

  • #2
    Re: Welke lens voor atletiek

    Kan niet spreken voor Sony, maar ik gebruik de Nikon AF-S 80-200/2.8
    Zomermeetings meestal geen probleem met licht, maar indoor en veldlopen kan je de 2.8 goed gebruiken. Een AF-D versie is goedkoper, maar bij atletiek is snelheid belangrijk. Bij sprintnummers stel ik mij meestal op 10 m na streep en op 200 mm perfecte resultaten. Wil je absolute topklasse, kijk dan eens op http://www.atletiekfotos.be
    PS: niet van mij, veel van mijn foto's staan op http://www.ingelaere.be/acdeinze/
    Nikon D300 - Nikon AF-S 80-200mm f/2.8D, Tamron AF-S DX 17-50mm f/2.8, Nikon AF-S 105 mm f/2.8 VR - Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX Nikkor 55-200mm f/4.5-5.6G - SB-800

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor atletiek

      Hangt helemaal af van je budget af. Hoeveel wil je en kun je uitgeven?
      Een 70-200 mm F/2.8 is heel mooi, maar ook erg prijzig.
      Als je alleen onder goede omstandigheden fotografeert (lees veel licht) kun je uit met de door jou genoemde lenzen, waarbij je waarschijnlijk met de 200 mm al aardig dichtbij kan komen.
      Voor goede lichtomstandigheden, maar duurder, is de G uitvoering van de 70-300 mm met SSM. Optisch top, en snelle en secure autofocus.
      Nog duurder is de sony uitvoering van de 70-200 F/2.8.

      Aangezien je bewegende objecten fotografeert zul je niet zoveel aan je steady shot hebben, en zit je aan snelle sluitertijden.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor atletiek

        ik zou zeggen, kijk eens naar de sigma 70-200 2.8
        die is te koop bij oa konijnenberg voor rond de 670€
        ik vind die lens zijn geld waard

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor atletiek

          ik ben ook zeer tevreden over de sigma 70-200. Als bijkomend voordeel van een goede (grote!) lens is dat de mensen je sneller door laten als je op een bepaalde plaats wil gaan staan.
          Let wel op dat je de HSM versie neemt. Hier en daar zag ik nog de 'oude' versie staan met tragere af-motor.

          grz
          Brecht
          Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

          Comment

          Working...
          X