Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

    Zit zelfs op de baan! Kreeg net telefoon voor opdracht: jubeleumsmatch van een voetbalploeg te trekken.
    Normale fotograaf net afgebeld en ik ben laatste optie lol!
    Maar mijn bereik gaat te zwak zijn. Hoe is fotokxaliteit met extender 1.4 of 2x? Is dat te doen? Een 100-400 lens kan ik nu ni toveren lol!

    7at zijn jullie ervaringen.
    --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

  • #2
    Re: spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

    met 1.4 zou het moeten lukken denk ik. tot 280f4.
    met 2.0 zal allicht je AF (zeker als je tracked) de mist in gaan.
    ben benieuwd naar de resultaten.

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

      1.4x is te doen bij goed licht. Vandaag niet dus.
      2.0x : vergeet het.

      Alles hangt af van hoe snel je tevreden bent hé.

      Ik ken iemand die héél tevreden is van een 17-35 2.8L die hij gekocht heeft van iemand die die op zijn beurt ooit gekocht heeft van mij en ik heb die verkocht omdat ik er niet echt tevreden van was. Zo zie je maar.... hé Maarten
      Last edited by hvr_oosterzele; 24 januari 2009, 15:43.

      Comment


      • #4
        Re: spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

        Voordat ik mijn 100-400 had heb ik veel foto's gemaakt met de 70-200 2.8 IS met Canon 1.4 extender, en dat werkte prima hoor.

        Niet genoeg licht ? Iso opdrijven hé, met een diafragma van f/4.0 zal je wel moeten om nog redelijke sluitertijden te halen.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Niet genoeg licht ? Iso opdrijven hé, met een diafragma van f/4.0 zal je wel moeten om nog redelijke sluitertijden te halen.

          Mark
          Daar gaat het hem niet over, ik spreek over de intrensieke beeldkwaliteit die je nog hebt met converter. Ik vind dat geen "vetten" zeker niet in van dat mistroostig contrastloos licht. Maar zoals ik reeds zei, 't is een kwestie van normen en maatstaven hé .

          Comment


          • #6
            Re: spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

            een kinderhand is makkelijk gevuld hé hans

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              een kinderhand is makkelijk gevuld hé hans

              mm
              't Was maar om te lachen hoor Maarten . Er waren natuurlijk nog andere factoren in 't spel.

              Comment


              • #8
                Re: spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

                Comment


                • #9
                  Re: spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

                  Ik gebruik wel eens een Sigma 1,4x TC op de 70-200 f2,8 L IS, en dat gaat vrij goed.
                  De kwaliteit gaat niet te ver achteruit, en de AF werkt nog redelijk snel.

                  Ik heb ooit een 2x TC gekocht om te gebruiken op een Sigma 70-200 f2,8 en dat viel zo tegen dat ik die teleconverter dezelfde week nog terug verkocht heb (met verlies natuurlijk).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

                    ik gebruik een 1.4 én een 2.0 extender op m'n vaste 200f2.8.
                    m'n reactie van daarpas was daarop gebaseerd, op een 10D.
                    bij "goeie" omstandigheden werkt de 2x200f2.8 > 400f5.6 naar behoren.
                    maar ik kan me voorstellen dat je bij een sportwedstrijd wel een snellere
                    én trefzekerdere AF nodig hebt.

                    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    't Was maar om te lachen hoor Maarten .
                    serieus, hans? oef, 'k dacht al dat je me aan het uitlachen waart ...

                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

                      Als je langs de lijn mag staan heb je met je nieuwe 70-200 weinig behoefte aan een extender. Het meest gebruikt door sportfotografen is 1 body met een 70-200 en daarnaast een body met een 300 of 400mm. Je hebt bij actie geen tijd om te wisselen.
                      Wil je toch met een extender werken dan voldoet de 1.4x op zich vrij goed.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

                        Hoi,
                        ik heb 't al effetjes niet meer geschreven,
                        maar als u Duits kunt lezen:

                        Dit is een test met wat resultaten van extenders.

                        Succes met je keuze.
                        Groet
                        Adrie

                        Comment


                        • #13
                          Re: spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

                          ik ga me de 70-200 2.8 aanschaffen binnen afzienbare tijd (lees: voor de zomer).
                          Nu zit ik qua telebereik wat te denken: ik kan 2 bodies meezeulen en dan heb ik bvb. een FF met 24-70 en een crop 1.6 met 70-200.... of FF 70-200 en crop met 70-300... of zou het beter zijn met een 70-200 + 1.4 TC? Op de 5DII best wel ok waarschijnlijk omwille van de ISO. Op de 40D kan daar een "200*1.6*1.4 = zogezegde 448 mm mee gehaald worden... Maar de AF dan...? Moeilijk allemaal....

                          Ik loop in de zomer graag eens op een festivalwei rond en in de buurt van de podia. En ik ga ook graag de natuur in.... om landschappen en "wildlife" vast te leggen.

                          Koop ik dan best een 70-200 + 1.4 TC om die op de 40D te zetten en de 24-70 op de 5D te houden? Ik kan dan ook nog de 70-200 (evt. met, wellicht zonder TC) op de 5DII zetten voor een podium... of is het finaal beter om gewoon ineens een 70-200 te kopen, en te wachten om een 300 4.0 of 400 5.6 te kopen (alweer een stuk duurder)?
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

                            Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                            ik ga me de 70-200 2.8 aanschaffen binnen afzienbare tijd (lees: voor de zomer).
                            Nu zit ik qua telebereik wat te denken: ik kan 2 bodies meezeulen en dan heb ik bvb. een FF met 24-70 en een crop 1.6 met 70-200.... ...
                            Vergeet die crop en ga uit van de enige échte parameter, namelijk het aantal MP/cm².
                            Bij de 40D is dat 3,1 MP/cm² en bij de 5D MkII is dat 2,4 MP/cm². Daaruit kan je opmaken dat de 40D inderdaad nog altijd beter geschikt is voor telelensgebruik wat betreft het aantal pixels.

                            Comment


                            • #15
                              Re: spoedvraag!!! aankoop extender voor canon 70-200 2.8 L IS

                              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Vergeet die crop en ga uit van de enige échte parameter, namelijk het aantal MP/cm².
                              Bij de 40D is dat 3,1 MP/cm² en bij de 5D MkII is dat 2,4 MP/cm². Daaruit kan je opmaken dat de 40D inderdaad nog altijd beter geschikt is voor telelensgebruik wat betreft het aantal pixels.
                              Ik heb ze allebei en ik kan je verzekeren dat dit onjuist is.

                              Comment

                              Working...
                              X