Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50mm F1.4 Nikon of Sigma?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50mm F1.4 Nikon of Sigma?

    De 50mm F1.4 AFD heb ik altijd soft gevonden op F1.4 en ook niet altijd voorspelbaar qua gedrag op mijn D200. Op mijn D700 gedraagt hij zich mijns inziens beter. Nu NIKON en SIGMA een nieuwe 50mm hebben uitgebracht, vraag ik me af of deze een duidelijke verbetering zijn, en welke de beste dan is : de NIKON of de SIGMA ?
    Ik zou graag een 50mm objectief hebben dat even goed presteert als mijn Nikkor AF-D 85mm F 1.4 dat subliem is.

  • #2
    Re: 50mm F1.4 Nikon of Sigma?

    hoi, ik ben al een tijdje met hetzelfde bezig, heb hier zelfs gevraagd of er eigenaars zijn waar ik ze zou kunnen testen( er zijn er blijkbaar geen in een straal van 100km rond Antwerpen)

    Maar volgens alles wat ik heb gelezen is de Sigma beter qua beeldkwaliteit en bokeh en is de Nikon beter qua autofocus die blijkbaar altijd haarjuist is daar waar de Sigma net op dat punt tegenstrijdige recensies krijgt.
    Maar ik heb nog nergens een directe vergelijking (met foto's) gevonden.

    Ik heb bij iemand van hier wel de vergelijking tussen de f1.8 en f1.4 kunnen maken en toen kwam de f1.4 teleurstellend (lees softer) uit de bus.(op een D300)


    grtjs Jos
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: 50mm F1.4 Nikon of Sigma?

      Ik heb ook getwijfeld.

      Ik koos voor de Nikon AFS 50mm f/1.4G, en de voornaamste pluspunten zijn volgens mij de zeer accurate AF en het contrast op volle opening

      De Sigma zou optisch beter moeten zijn en dan vooral in het centrum van het beeld.

      Een rechtstreekse vergelijking op FX zou ik overigens wel kunnen smaken

      Comment

      Working...
      X