Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filterdraad oude Canon lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filterdraad oude Canon lens

    Kan iemand mij hier uit de nood helpen ?

    Met het doel om mijn oude Canon 50mm lens omgekeerd te monteren voor macro opnamen zou ik via ebay zo'n omkeerring willen kopen ..
    Ik ben niet zeker of die binnendraad nu 48 of 49mm is .. tot nu toe heb ik die lens via de zonnekap gemonteerd (H5) en die gaat via een spanring aan de buitenkant van de lens. Op de Sigma 105mm lukt dat helaas niet zonder de lens te beschadigen. De close-up lenzen die ik heb zijn 48mm maar ik heb de indruk dat die een beetje spel hebben ???
    help ? .... De lens is een Canon FL 50mm 1:1.8
    TIA !

  • #2
    Re: Filterdraad oude Canon lens

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Kan iemand mij hier uit de nood helpen ?

    Met het doel om mijn oude Canon 50mm lens omgekeerd te monteren voor macro opnamen zou ik via ebay zo'n omkeerring willen kopen ..
    Ik ben niet zeker of die binnendraad nu 48 of 49mm is .. tot nu toe heb ik die lens via de zonnekap gemonteerd (H5) en die gaat via een spanring aan de buitenkant van de lens. Op de Sigma 105mm lukt dat helaas niet zonder de lens te beschadigen. De close-up lenzen die ik heb zijn 48mm maar ik heb de indruk dat die een beetje spel hebben ???
    help ? .... De lens is een Canon FL 50mm 1:1.8
    TIA !


    48mm dus
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Filterdraad oude Canon lens

      Dank u wel ... met iets meer inventiviteit van mijn kant (practice what I preach ) had ik dat verdorie zelf moeten vinden ...

      Comment

      Working...
      X