Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De bergen boven de mist en wolken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De bergen boven de mist en wolken

    Hallo Allemaal,

    Men zegt al eens "de morgenstond heeft goud in de mond"...wel, vanmorgen kon ik dat alleen maar beamen. Ik was vroeg uit de veren omdat ik mijn man ging wegbrengen en dacht om eens foto's te gaan nemen bij Burnaby Lake net na zonsopgang. Op weg naar daar was het jammer genoeg erg mistig en dan ben ik maar naar Burnaby Mountain gereden wat op 10 minuten rijden is van ons thuis.

    Dat bleek een goede beslissing te zijn want hierboven scheen de zon en zat ik boven de mist/wolken. Wat een prachtige zichten, de wolken/mist hingen boven het water en over de stad...ik vond dit echt genieten!

    Hopelijk kunnen deze foto's jullie bekoren.
    Groetjes uit Vancouver,
    Ann









    Wat informatie over Burnaby Mountain voor diegene die geinteresseerd zijn: Burnaby Mountain is een beboste heuvel van een 370m hoog waar je kan genieten van zichten over het centrum van Vancouver, de bergen, de oceaan en de inhammen. Deze plaats is een 10 minuten rijden van mijn thuis en een 15-20 minuten van downtown Vancouver, Canada. Van hier boven heb je ook mooie zichten over Indian Arm. Indian Arm is een steile gletsjer fjord die parallel gelegen is met Vancouver en gevormd was tijdens de ijstijd. Indian Arm is ongeveer 20km lang en de steile berghellingen zijn zo onoverschrijdbaar dat er geen ontwikkelingen zijn, ondanks de nabijheid van Vancouver wat een grote stad is. Vandaar dat je hier nog een heel stuk pure natuur kan terug vinden.

    Burnaby Mountain is een populaire plaats voor locals en toeristen dankzij de prachtige zichten over de bergen, de oceean en de stad. Je kan hier wandelen, picnikken enzovoort. Het Centennial Pavilion met de prachtige Rozen Tuin, het dichtbij zijnde Horizons Restaurant en twee schitterende Indiaanse totem palen zijn een herinnering aan de trotse inheemse erfenis en geschiedenis van de gemeenschap. Torenhoog over de verre stad zijn de lange houten beeldhouwwerken van Kamui Mintara (Speelplaats van de Goden). Deze indrukwekkende beeldhouwwerken herdenken de goede daden tussen Burnaby en zijn zusterstad, Kushiro in Japan.

  • #2
    Re: De bergen boven de mist en wolken

    steeds mooie plaatjes en dito uitleg
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: De bergen boven de mist en wolken

      Schitterende , onvergetelijke platen!



      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: De bergen boven de mist en wolken

        Alweer een prachtige reeks landschappen, met fraaie composities, betoverende kleuren en
        nu zelfs een tikkeltje mysterieus. Geen echte voorkeur, maar voor de 2-de wel wat langer
        blijven hangen.

        Comment


        • #5
          Re: De bergen boven de mist en wolken

          Mooie reeks, voorkeur voor 2, 3, 1

          Comment


          • #6
            Re: De bergen boven de mist en wolken

            Wat een prachtige plaatjes toch weer en wat een mooie streek. Vooral blijven posten. En vooral ook de achtergrond info blijven neerschrijven, dat is "the cherry on the cake".
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

            Comment


            • #7
              Re: De bergen boven de mist en wolken

              Mooie! En thx voor de info!

              Grtz,Fabienne
              Het aardige van de toekomst is dat ze vandaag begint.
              BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
              The name of the game is to fill the frame!
              http://Fabke.fotopic.net

              Comment


              • #8
                Re: De bergen boven de mist en wolken

                Mooie reeks Annen zoals steeds nuttige info (in september kan ik al dit moois eveneens aanschouwen)

                Comment


                • #9
                  Re: De bergen boven de mist en wolken

                  wederom zijn er geen woorden voor , Ann
                  prachtige momenten vastgelegd

                  mvg xiebu
                  "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                  *BD1033BE*

                  Comment


                  • #10
                    Re: De bergen boven de mist en wolken

                    Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                    Wat een prachtige plaatjes toch weer en wat een mooie streek. Vooral blijven posten. En vooral ook de achtergrond info blijven neerschrijven, dat is "the cherry on the cake".
                    Ik volg.
                    mvg
                    Antoine

                    Comment


                    • #11
                      Re: De bergen boven de mist en wolken

                      Zoals steeds weer geweldige foto's Ann!! Niks aan toe te voegen, perfectemundo.
                      ( Volgend jaar ben ik er ook, hopend op ook een paar mooie foto's)

                      Comment


                      • #12
                        Re: De bergen boven de mist en wolken

                        Drie juweeltjes

                        gr noellie

                        Comment


                        • #13
                          Re: De bergen boven de mist en wolken

                          Mooi, vooral één en twee
                          Groetjes Hendrika

                          Comment


                          • #14
                            Re: De bergen boven de mist en wolken

                            prachtige reeks hoor
                            voor mij staan ze op volgorde 1-2-3
                            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                            *BD1034BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: De bergen boven de mist en wolken

                              heel mooi gedaan ,echt knap

                              groetjes caroline
                              Niet alleen mijn camera maakt de foto ,maar ook mijn hart.

                              Comment

                              Working...
                              X