Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fisheye voor canon (40D)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fisheye voor canon (40D)

    Beste,

    Ik wil tweedehands een fisheye kopen voor af en toe eens te gebruiken voor een creatieve foto. Bv tijdens sport, ...

    Prijsklasse max 300 euro (prijs tweede hands)

    Adviezen?

    Merci
    --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

  • #2
    Re: Fisheye voor canon (40D)

    Voor 300 EUR vrees ik dat je zult nemen wat je kan vinden.
    Het is al niet zo gemakkelijk om een 2dehands fisheye te vinden, zeker niet voor 300 EUR.
    Enkele aanraders:
    -Sigma 10/15 mm F2.8 fish (kost zo'n 450-500 eur nieuw).
    -Canon ef 15mm F2.8 fish (kost wel bijna 700 EUR nieuw).

    Comment


    • #3
      Re: Fisheye voor canon (40D)

      Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
      Voor 300 EUR vrees ik dat je zult nemen wat je kan vinden.
      Het is al niet zo gemakkelijk om een 2dehands fisheye te vinden, zeker niet voor 300 EUR.
      Enkele aanraders:
      -Sigma 10/15 mm F2.8 fish (kost zo'n 450-500 eur nieuw).
      -Canon ef 15mm F2.8 fish (kost wel bijna 700 EUR nieuw).
      Ik kwam bv al een par keer een peleng 8mm tegen..

      Ja die canon moet ik schrappen. Maar die sigma heb ik ook al tegengekomen. Nu bij ne cropcamera.. is dat effect nog altijd mooi aanwezig? verschil tss 10 en 15 is dan toch enkel de beeldgrootte
      --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

      Comment


      • #4
        Re: Fisheye voor canon (40D)

        Zo'n peleng doet zijn werk goed op een crop camera
        Vraag maar aan Matthias op dit forum!

        Comment


        • #5
          Re: Fisheye voor canon (40D)

          De beeldgrootte van een 15mm fisheye kan je hier zien (tov andere):
          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

          Als je wat voorbeelden wilt zien van die canon 15mm fish, moet je wat googlen.

          Een Peleng moet je volledig manueel regelen... daarom worden die massaal gedumpt op Ebay .
          Heb je al overwogen om een gewone UWA (ultra wide angle) te kopen zoals de Canon 10-22mm ?

          Comment


          • #6
            Re: Fisheye voor canon (40D)

            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            Zo'n peleng doet zijn werk goed op een crop camera
            Vraag maar aan Matthias op dit forum!
            die peleng 8mm doet het héél goed op mijn 1DmkII en 40D. Ik zou zelfs zeggen dat hij aangenamer te gebruiken is omdat daar de hoeveelheid zwarte randen minimaal is t.o.v. FF of 1.3 crop.

            voor sport vind ik deze lens absoluut een droom. Raar maar waar vind ik juist voor sport het heel handig dat deze fisheye volledig manueel is (de canon doet wel lichtmeting). Dit hier en deze zijn voorbeeldjes met mijn 1DmkII (maar wel gecropt dus zulke foto's kan je perfect met een 40D nemen)
            Als je weet welke foto je wil, en als je de afstand tot je onderwerp op voorhand kan inschatten en dus ook instellen op de MF ring van de lens, dan stel je je diafragma naar believen in en schieten maar zonder je zorgen te moeten maken over slechte focus of te trage focus. Net zoals op feestjes, geen last van AF beam, gewoon zorgen dat je altijd een bepaalde afstand van je onderwerp bent en razendsnel de foto kunnen nemen. Ik zou hem voor geen geld van de wereld willen inruilen voor eentje met AF

            een UWA blijft een UWA en is geen fisheye. Ik vind het absoluut twee verschillende dingen. Ik heb de 10-22 van canon en ook de Peleng, maar ik beschouw ze zeker niet als overbodig tov de andere, eerder een mooie aanvulling
            Last edited by Matthias; 22 januari 2009, 09:51.
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Fisheye voor canon (40D)

              de peleng moet je trouwens kunnen vinden voor zo'n 250 euro tegenwoordig denk ik. Ik heb hem nog nieuw gekocht in de tijd dat hij niet zo populair was als nu, vandaar dat hij nu wel redelijk veel kost (zelfs tweedehands!)
              ik heb hem zelf 195 euro betaald inclusief verzending vanuit Rusland
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Fisheye voor canon (40D)

                Met de huidige gunstige Dollar-koers (voor ons,dus!) is het ook interessant om naar 'tweedehandsjes' uit de VS uit te kijken...

                Comment

                Working...
                X