Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon tele(zoom)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon tele(zoom)

    Hallo,

    Ik ben opzoek naar een zoom lens van CANON voor mijn 450D.
    Ik wil hem gaan gebruiken voor voetbal.
    Het mag (liefst) een lichtsterke lens zijn.
    Ik ga dit gebruiken voor voetbal van de -17.
    Ik zit dus zeer dicht bij de spelers en niet in de tribunes.
    Ik wil graag weten welke lens jullie mij aanraden, deze moet ENORM snel zijn.
    Liefst een ZOOM lens.
    Liefst zeer goede kwaliteit.
    +- 1000EUR.
    Is het nodig om een IS te hebben? ik werk met statief. Maar zou deze ook nog gebruiken voor als ik eens een zonsondergang wil fotograferen, zonder statief, dan wordt dit waarschijnlijk een probleem?

    Maar deze wordt toch wel het meest gebruikt voor sport hoor.

    Wat raden jullie mij aan? Liefst de CANON lenzen en geen tamron of sigma etc. Tenzij jullie echt een evenwaardige kwalitatieve lens vinden aan de helft van de prijs in vergelijking met een canon, wat jullie waarschijnlijk niet zullen tegenkomen....

    Ik wil jullie nu al bedanken!
    hoe meer reacties, hoe liever.

    Vele groetjes,
    Dank bij voorbaat.

    Cédric

  • #2
    Re: Canon tele(zoom)

    simpel, met zo'n lastenboek kom je automatisch bij de 70-200 f/2.8 terecht, met of zonder IS, alleen die met IS kost wel een stukje meer dan 1000 Euro.

    Ik weet eigenlijk niet of 200mm wel genoeg is voor voetbal, ik vrees dat je misschien toch naar de 100-400 zal moeten gaan, maar die is minder lichtsterk vrees ik, je zegt zelf dat je kort op het veld kan staan, dan zou 200mm waarschijnlijk wel genoeg zijn (je kan later nog altijd een 1.4 extender ertussen zetten als je net iets te kort komt).

    Ik heb ze beide, en op gebied van scherpte geven ze elkaar niets toe, alleen heb ik de indruk dat de 70-200 f/2.8 L IS USM toch net iets sneller is in AF dan de 100-400 (beide op f/5.6 aperture)

    Je kan ook voor de 70-200 f/4.0 IS gaan, dat is een superlens voor zijn prijs, alleen binnen niet echt bruikbaar, alhoewel ISO1600 nu ook niet meer zo'n probleem is op de moderne EOS'jes (jij hebt een 450D dacht ik hé)

    Als je toch een van de 70-200 f/2.8 lenzen zou nemen raad ik heel sterk een grip aan, gewoon om de balans camera/lens iets beter te krijgen, dit zijn namelijk zware lenzen , persoonlijk zou ik altijd voor een IS versie gaan, gebruik je het niet schakel je het gewoon uit, maar het is enorm handig soms, en laat je toe foto's te maken die je anders nooit zou kunnen doen zonder statief of iets waar je de camera kan opzetten. Het is geen wondermiddel hé, een zonsondergang moet nog lukken, maar op 200mm met 1/8 trekken zal niet echt goed lukken vrees ik.

    Mark
    Last edited by LamboCars; 21 januari 2009, 18:12.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Canon tele(zoom)

      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      simpel, met zo'n lastenboek kom je automatisch bij de 70-200 f/2.8 terecht, met of zonder IS, alleen die met IS kost wel een stukje meer dan 1000 Euro.
      Ja, zo'n slordige 1600€ voor de IS versie tov 1000€ zonder IS.

      Alleen moet mama of papa dat goed vinden natuurlijk want wat ons Cedricske tot nu toe nog niet gezegd heeft (en dat beter wél al gedaan had want dat zou sommigen wat tandengeknars bespaard hebben in al zijn draadjes ) is 't volgende :

      Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
      Ik ben 14 jaar ...

      Comment


      • #4
        Re: Canon tele(zoom)

        Voor voetbalfoto's gebruik ik ook mijn 70-200 2,8 of mijn 300mm F4.
        Die laatste is echt super snel en heel scherp, gebruik deze altijd op statief!

        Comment


        • #5
          Re: Canon tele(zoom)

          Hans, het kan toch nooit uw bedoeling zijn om Cédric uit te sluiten bij BD.

          Om te antwoorden op zijn vraag het volgende;
          Het spel kan zich afspelen vanaf zo'n 5meter tot ongeveer 60 meter van uw standplaats.
          Als je dan nog wat detail in de foto wil zal een 100-400 uitstekend zijn, denk ik.

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Canon tele(zoom)

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Hans, het kan toch nooit uw bedoeling zijn om Cédric uit te sluiten bij BD
            'k Zou niet durven , 'k heb zelf een dochter van 14. Maar als je de discussies er eens op naleest verklaart het wel één en ander .

            Comment


            • #7
              Re: Canon tele(zoom)

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              'k Zou niet durven , 'k heb zelf een dochter van 14. Maar als je de discussies er eens op naleest verklaart het wel één en ander .
              hee zet dat in chit chat, dit gaat gewoon even over de keuze van een lens

              Groetjes Cé

              Comment


              • #8
                Re: Canon tele(zoom)

                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                'k Zou niet durven , 'k heb zelf een dochter van 14. Maar als je de discussies er eens op naleest verklaart het wel één en ander .
                ik weet niet of die traditie nog bestaat, maar in mijn jeugd (jaren 70) kocht ik mijn fotomateriaal zelf - van mijn spaargeld. Ik kocht mijn eerste spiegelreflex (mijn olympus OM1) op mijn 16e, en het volgende jaar ben ik in de GB zomer-vakantiewerk gaan doen om mijn tele te betalen (toen een Zuiko 135mm F3.5). Ik zal wel een oude zak zijn, maar zelf werken (of sparen) voor de centjes om iets te kopen waar je zin in hebt hééft wel iets. (Dit is off-topic, maar misschien minder dan TS wel zal denken )
                erik, Nikon materiaal

                'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon tele(zoom)

                  ik denk dat je alle antwoorden ongeveer hebt gehad als je bij canon zoekt.
                  70-200 f4 of F2.8 IS of F2.8 zonder IS
                  en de 100-400
                  die laatste staat trouwens heel goedkoop aangeboden in de 2de hands sectie... mss een idee?
                  ik kan niet spreken over de 2 70-200 F 2.8's maar persoonlijk heb ik buiten nog nooit echt behoefte gehad aan die 2.8, gewoon iso wat optrekken...
                  als je zaalvoetbal ook wil doen zul je die echter wel goed kunnen gebruiken.
                  Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon tele(zoom)

                    Ik ben ook opzoek naar een telezoomlens voor op mijn canon 450D.
                    Niet voor sportfotografie maar wel voor concertfotografie, ik kijk al een tijdje uit naar de sigma 70-200mm f/2.8 maar nu ben ik beginnen twijfelen tussen die sigma en de canon 70-200mm f/4.
                    Waar ik elk weekend naar toe trek is naar Belle Perez.

                    Dit is een site waar foto's op staan gemaakt met de sigma 70-200mm f/2.8


                    en dit is een site waar foto's op staan gemaakt met de canon 70-200mm f/4
                    www.belleperez.be (officale site)

                    mij lijken de foto's met de canon gemaakt dikwijls beter hoewel het diafragma van de sigma toch beter is. Wat zou nu het beste zijn?

                    Groetjes,
                    Dorien.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon tele(zoom)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Smolleke Bekijk bericht
                      Ik ben ook opzoek naar een telezoomlens voor op mijn canon 450D.
                      Niet voor sportfotografie maar wel voor concertfotografie, ik kijk al een tijdje uit naar de sigma 70-200mm f/2.8 maar nu ben ik beginnen twijfelen tussen die sigma en de canon 70-200mm f/4.
                      Waar ik elk weekend naar toe trek is naar Belle Perez.

                      Dit is een site waar foto's op staan gemaakt met de sigma 70-200mm f/2.8


                      en dit is een site waar foto's op staan gemaakt met de canon 70-200mm f/4
                      www.belleperez.be (officale site)

                      mij lijken de foto's met de canon gemaakt dikwijls beter hoewel het diafragma van de sigma toch beter is. Wat zou nu het beste zijn?

                      Groetjes,
                      Dorien.
                      de sigma zonder twijfel
                      omwille van zijn lichtsterkte

                      als het nu de IS versie van de canon was dan zou ik ook nog twijfelen,maar een 2.8 geniet altijd de voorkeur bij concertfotografie, zeker en vast.
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon tele(zoom)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        de sigma zonder twijfel
                        omwille van zijn lichtsterkte

                        als het nu de IS versie van de canon was dan zou ik ook nog twijfelen,maar een 2.8 geniet altijd de voorkeur bij concertfotografie, zeker en vast.
                        Ik heb een vriend van mij gemaild en zijn antwoord was dit:

                        die 2.8 is ideaal voor extreme scherpte diepte en dat is iets wat je niet nodig hebt voor je foto's van Belle als je enkele meters ver staat. Dus staar je niet blind op de lichtsterkte van die lenzen, koop de goedkoopste en je zal zien dat je enorm tevreden zult zijn.

                        de ene zegt de sigma de andere de canon, ik weet het niet meer hoor...
                        en ik beschik ook niet over een groot budget dus ... ik weet niet meer wat het beste is om te doen kan iemand mij een goede beslissing helpen nemen?

                        de IS versie van de canon kan ik nooit betalen, veel te klein budget. dus dat is al geen optie. ik ben ook bij mijn fotograaf langs geweest en die zij dat die IS niet veel rol speelt.

                        Please help me

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon tele(zoom)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Smolleke Bekijk bericht
                          Ik heb een vriend van mij gemaild en zijn antwoord was dit:

                          die 2.8 is ideaal voor extreme scherpte diepte en dat is iets wat je niet nodig hebt voor je foto's van Belle als je enkele meters ver staat. Dus staar je niet blind op de lichtsterkte van die lenzen, koop de goedkoopste en je zal zien dat je enorm tevreden zult zijn.
                          dat klopt eigenlijk niet echt hoor.

                          ten eerste kan je dat isolerend effect van groot diafragma juist wél gebruiken. Zo komt Belle er nog beter uit

                          ten tweede is het grootste voordeel van lichtsterke lenzen niet de kleine DOF maar juist de lichtsterkte zélf. Op concerten is er meestal niet veel licht, en daarom juist heb je lichtsterke lenzen nodig om de actie op het podium nog genoeg te kunnen bevriezen zonder de iso extreem hoog te moeten zetten voor optimale kwaliteit. een lichtsterke lens is meestal ook een sneller(afh. vd motor) en beter focussende lens omdat er véél meer licht op de AF sensoren kan vallen voor beter te kunnen scherpstellen.
                          vbtje: een foto op 1/50sec op f4 had je op f2.8 kunnen trekken met 1/100sec, de sluitertijd halveert!
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon tele(zoom)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            dat klopt eigenlijk niet echt hoor.

                            ten eerste kan je dat isolerend effect van groot diafragma juist wél gebruiken. Zo komt Belle er nog beter uit

                            ten tweede is het grootste voordeel van lichtsterke lenzen niet de kleine DOF maar juist de lichtsterkte zélf. Op concerten is er meestal niet veel licht, en daarom juist heb je lichtsterke lenzen nodig om de actie op het podium nog genoeg te kunnen bevriezen zonder de iso extreem hoog te moeten zetten voor optimale kwaliteit. een lichtsterke lens is meestal ook een sneller(afh. vd motor) en beter focussende lens omdat er véél meer licht op de AF sensoren kan vallen voor beter te kunnen scherpstellen.
                            vbtje: een foto op 1/50sec op f4 had je op f2.8 kunnen trekken met 1/100sec, de sluitertijd halveert!
                            Ik dacht ook dat dat het beste zou zijn maar de fotograaf van Belle (die foto's komt maken op de concerten voor op de officele site) fotografeert ook met een canon 70-200mm f/4 en dat zijn mooie foto's. Ik heb iemand gevonden die de zijn weg doet voor 120 euro dus zal die kans maar grijpen. Morgen ga ik 'm halen, zondag kan ik 'm testen. Zal wel een goed lenske zijn eh ... Hoop ik ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon tele(zoom)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Smolleke Bekijk bericht
                              een canon 70-200mm f/4 ....Ik heb iemand gevonden die de zijn weg doet voor 120 euro
                              If it sounds to good to be true it probably is

                              Comment

                              Working...
                              X