Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke macrolens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke macrolens

    zit te twijvelen tussen twee macrolenzen de Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro 1:1 Canon
    of de Canon EF 100mm F/2.8 USM Macro, Nederlands
    iemand ervaring met beide lenzen
    gr
    willem

  • #2
    Re: welke macrolens

    Ik heb de Tamron 90mm gehad bij mijn vorige camera, een Pentax K10D. Bij m'n huidige Canon 40D heb ik de Canon 100mm.

    De Canon heeft een veel beter werkende Auto Focus. Dit is bij macro niet zo heel belangrijk omdat je toch meestal met MF werkt bij macrofotografie. Maar aangezien deze lenzen (met deze brandpuntafstand) ook erg bruikbaar zijn voor portretshotjes is een beter AF toch wel zo prettig. Bovendien wordt de Canon niet langer naarmate je dichterbij scherp stelt. Dit zijn wat mij betreft de twee grote voordelen van de Canon lens.

    Optisch maken ze naar mijn idee eigenlijk geen verschil. Beide lenzen zijn optisch zeer goed. Deze heb ik bijvoorbeeld geschoten met de Tamron en deze met de Canon.
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: welke macrolens

      Ik had ook eerst de Canon 100 2.8 in gedacht, maar door lezen van vele reviews was een grotere werkafstand toch beter, de Sigma 150 2.8 macro kwam er als beste uit.
      100mm is te kort voor bvb schuwe insekten, vlinders e.a. vliegen sneller weg als je te dicht in hun buurt komt met een 100mm.

      Sommige hardcore-macro-freaks vinden de Sigma 180 nog beter, maar las toch in het algemeen dat de 150mm beter was (weet niet maar van wat juist, zie FM Reviews).
      Met m'n Sigma 150 trok ik voor het eerst een portretfoto van m'n vrouw ter test en stond versteld van de scherpte (elke porie kon je zien) in vergelijking met m'n Canon 50 1.4 portretlens die niet zo scherp is...

      Comment

      Working...
      X