Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

    Hallo Allemaal,

    Hier is de sneeuw ook eindelijk zo stilletjes aan het wegsmelten en we hebben nu toch al een week zonnig en blauwe lucht met +9 graden. Dus ik wou er weer eens op uit gaan aan het strand, maar eens als ik aan het strand aankwam bleek dat er heel veel mist hing zodat de bergen en de stad niet te zien waren. Ik heb toch een paar sfeerbeeldjes kunnen maken. Hier zijn een paar resultaten met een lichte HDR bewerking om de kleuren wat feller te doen uitkomen.

    Hopelijk kunnen deze foto's jullie ook bekoren!
    Groetjes uit Canada,
    Ann







    Wat info over Kitsilano Beach en Vancouver voor diegene die het interesseerd: Kitsilano Beach is een van de meest populairste stranden in Vancouver, vooral in de warme zomer maanden. Het strand heeft prachtige zichten op de bergen, English Bay (een inham van de Stille Oceaan) en downtown Vancouver. Het strand is thuis tot het langste zwembad in Canada wat een zout-water openlucht zwembad is en dit is enkel open in de zomer. Dit is een zalig strand voor een wandeling in eender welke tijd van het jaar. Verderop richting Vanier Park wordt het zandstrand meer een rotsen strand wat ook wel iets heeft.

    Vancouver is gekend als één van de mooiste steden in de wereld en is herkend voor zijn natuurlijke bronnen en internationale gloed. De stad ligt in west Canada aan de oceaan en omringd door bergen. Het klimaat is mild het hele jaar door met lekker warme zomerdagen en koelere en meer regenachtige winters. Vancouver is een mooie stad aan de west kust van Canada, en is gelegen aan de Stille/Grote Oceaan en omringd door het kust gebergte. Een zuivere en veilige stad met een massa aan stijlvolle winkels. Vele sportieve mogelijkheden van zeilen tot skiën, of enkel het wandelen rondom het grote Stanley Park dat uitstrekt van het centrum van Vancouver tot de Noord kust.

    Vancouver is een van de schilderachtigste centra in de wereld met prachtige zichten op de bergen en het water bij elke draai. Je vindt er de beroemde Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Regelmatig worder en ook Hollywood's grote films of tv series opgenomen (als voorbeeld The X-Files). Dan is er ook nog de Canada Place, de stadiums, de Harbour Lookout, de Dr. Sun Yat-Sen Classical Chinese Gardens, Science World, the Vancouver Art Gallery en nog veel meer! Allen zijn bereikbaar in enkele minuten van het centrum van de stad.

  • #2
    Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

    De 2de vind ik schiterend

    mvg noellie

    Comment


    • #3
      Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

      Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
      De 2de vind ik schiterend

      mvg noellie
      geheel mee eens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

        Erg mooi op plaat gezet
        Ik heb een kleine voorkeur voor de 1e, bij de 2e is het een héél klein beetje jammer dat de aalscholver op dezelfde verticale lijn als de boot ligt. Maar allé, da's muggenziften hoor
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #5
          Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

          Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
          Ik heb een kleine voorkeur voor de 1e, bij de 2e is het een héél klein beetje jammer dat de aalscholver op dezelfde verticale lijn als de boot ligt.
          Haha, geen probleem hoor! Eigenlijk had ik daar niet zo opgelet toen ik de foto nam...ik wilde de aalscholver en het bootje beiden in de foto en ik vrees dat ik er verder niet veel meer bij nagedacht heb.

          Groetjes,
          Ann

          Comment


          • #6
            Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

            Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
            Haha, geen probleem hoor! Eigenlijk had ik daar niet zo opgelet toen ik de foto nam...ik wilde de aalscholver en het bootje beiden in de foto en ik vrees dat ik er verder niet veel meer bij nagedacht heb.

            Groetjes,
            Ann
            Dat vind ik nu juist mooi op een rij

            gr noellie

            Comment


            • #7
              Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

              Héle mooie tweede mi
              'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
              Grtjs, Jacky

              Comment


              • #8
                Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

                Hier ook voorkeur voor je tweede.Ik vind het juist goed werken dat mast, reflectie van de mast, aalscholver en rots een mooie lijn vormen binnen het geheel.
                Het moeten niet steeds derdes zijn.

                Je eerste vind ik wat vreemde kleuren hebben: net of er confetti werd uitgestrooid over de onderste rotsen.

                Comment


                • #9
                  Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

                  de 2d is een must

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

                    Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                    Je eerste vind ik wat vreemde kleuren hebben: net of er confetti werd uitgestrooid over de onderste rotsen.
                    Dat komt door de lichte HDR bewerking, denk ik. Dat zijn allemaal van die hele kleine schelpjes die tegen de rotsen vastzitten. Met de HDR komen die nogal scherp uit. Heel erg bedankt voor je reactie!

                    Groetjes,
                    Ann

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

                      Mooi duo

                      Vooral bij 1 treedt er in de lucht te veel chr. ab, ruis of wat dan ook op, komt door extreme doordrukken volgens mij. Maar het blijft een aangenaam beeld.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

                        2mooie zonder voorkeur alle 2
                        ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                        *BD1034BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

                          Oorspronkelijk geplaatst door wanka tanka Bekijk bericht
                          2mooie zonder voorkeur alle 2
                          ik volg hier

                          groetjes caroline
                          Niet alleen mijn camera maakt de foto ,maar ook mijn hart.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

                            Ik ga ook voor de tweede
                            Vind het juist erg mooi dat de aalscholver en de weerspiegeling en de mast
                            in één lijn liggen.
                            Ook de kleuren vind ik bij de tweede beter als bij de eerste,maar dat is smaak

                            gr.ron.
                            http://exhi-fotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

                              Beide mooi, toch lichte voorkeur voor de eerste
                              Groetjes Hendrika

                              Comment

                              Working...
                              X