Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S 18-70mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF-S 18-70mm

    hallo,graag enige info over de Nikon AF-S 18-70mm,juist aangekocht tweede hands,
    lens draait stroef ,navraag gedaan bij verkoper en die beweerde dat ze allemaal zo zijn??? is dat zo ??? er zat ook stof achter frontlens !!!! vond hij gewoon allemaal normaal en had het tevens niet vermeld.....vertrouwen heb ik nu bijna niet meer met aankoop via het net....graag van jullie hier op reactie.....voor en tegen mag.....
    ps:was te ver voor mij voor te gaan bekijken...
    Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

  • #2
    Re: Nikon AF-S 18-70mm

    Bedoel je dat je zoom stroef draait?
    Ik heb mijn 18-70 vervangen door een 17-55... en die 17-55 die drie maal duurder is is veel stoever.
    Als 't een nieuw/ weinig gebruikte lens is kan 't zijn dat die nog wat moet loskomen, 'roderen'.
    Als 't zo hard is dat je er niet aan kan draaien is er wel iets verkeerd natuurlijk...

    Stof id lens is idd niet leuk, maar normaal zie je dat toch niet op je foto's.
    Die 18-70 schuif in en uit bij het zoomen, dus op de duur komt er een beetje stof in...
    Da's 't nadeel aan occazie. NOrmaal wordt die lens rond de 150€ verkocht (occazie), nieuw rond de 350 geloof ik...
    Wil je geen stof, koop dan nieuw en betaal het dubbel. Maar na 2 jaar zal er ook stof inzitten...

    nayy

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF-S 18-70mm

      Wat is stroef draaien?
      Heb je voordien andere lenzen gehad waar je dit mee kon vergelijken?
      Stof komt nogal gemakkelijk voor bij het 18-70 objectief.
      Zolang je het niet ziet op foto's zou ik me toch geen zorgen maken.
      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF-S 18-70mm

        ik heb onlangs een 18-70mm gekocht voor 125€, zonder stofdeeltjes, nieks, en hij zoomt zo zacht als boter....
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AF-S 18-70mm

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          ik heb onlangs een 18-70mm gekocht voor 125€, zonder stofdeeltjes, nieks, en hij zoomt zo zacht als boter....
          zal dan bij de mijne een beetje boter moeten in doen zeker...
          Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

          Comment


          • #6
            Re: Nikon AF-S 18-70mm

            Moeilijk te beoordelen wat je stroef vind.... zou eerder "soepel" moeten zijn. Kun je eens vergelijken met iemand in je omgeving of een wat ervaren iemand laten "voelen"?
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment


            • #7
              Re: Nikon AF-S 18-70mm

              Ik heb de mijne ongeveer 3 jaar. Kan me eigenlijk niet meer herinneren of de zoom stroef draait. Nu gaat die heel soepel (beetje te soepel naar mijn ingezien). En ja stofdeeltjes zitten ook achter mijn frontlens. Daar ontsnap je na verloop van tijd niet aan. Ik zie ze ieder geval niet op de foto dus ik maak me er geen zorgen over.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon AF-S 18-70mm

                Er zijn Nikkor 18-70 lenzen die je met een Engelse sleutel moet in- en uitzoomen en er zijn er die enkel de zwaartekracht nodig hebben, bij manier van spreken.
                Dat er stof in gekomen is, dan kan natuurlijk. Deze lens wordt langer bij het inzoomen.

                Comment

                Working...
                X