Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doodsteek Compact flash ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doodsteek Compact flash ?

    Zou dit: http://www.elektrozine.be/ez/artikel...php?artid=3852 op korte termijn wel eens het einde kunnen betekenen voor Compact Flash ?
    Er wordt zo te zien véél meer energie gestoken in het verder ontwikkelen van SDHC. Het zou nu wel SDXC worden.
    Of heb ik het verkeerd voor ?

    Persoonlijk ben ik nooit erg CF minded geweest: groot t.o.v. SD (kan natuurlijk ook voor sommigen een voordeel zijn), en vrij fragiel met dat pinnetjesgedoe.
    Last edited by nete; 20 januari 2009, 08:13.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Doodsteek Compact flash ?

    Ik moet nog altijd de eerste mens horen klagen over fragiele CF kaarten, volgens mij is de CF kaart heel rigide en kan tegen een stootje in vgl met dunne SD-kaarten en consoorten.
    Ik heb ook nog altijd graag het gevoel dat ik iets van gewicht en grootte heb zo speel ik die dingetje minder rap kwijt :-)
    Website http://www.kristofpattyn.be

    a lotta canonstuff

    Comment


    • #3
      Re: Doodsteek Compact flash ?

      Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
      Ik moet nog altijd de eerste mens horen klagen over fragiele CF kaarten, volgens mij is de CF kaart heel rigide en kan tegen een stootje in vgl met dunne SD-kaarten en consoorten.
      Ik heb ook nog altijd graag het gevoel dat ik iets van gewicht en grootte heb zo speel ik die dingetje minder rap kwijt :-)
      ben ik het mee eens... kleiner is niet altijd beter.

      ik ken ook niemand die al ooit last heeft gehad met de pinnetjes of zo.
      Met SD-kaartjes dan ook wel nog geen problemen gehad... Die gebruik ik echter veel minder!
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Doodsteek Compact flash ?

        Der komen toch nog steeds nieuwe cameras uit die CF gebruiken en de capaciteit van CF groeit ook nog steeds. Ik denk dat CF nog wel een tijdje blijft

        'k heb er in ieder geval nog geen grote probelemen mee gehad

        Nu zo'n nieuwe SDXC van 2Tb heeft natuurlijk wel het voordeel dat je nooit hoeft te wisselen en ze dus ook niet makkelijk zal kwijtspelen
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: Doodsteek Compact flash ?

          Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
          Nu zo'n nieuwe SDXC van 2Tb heeft natuurlijk wel het voordeel dat je nooit hoeft te wisselen en ze dus ook niet makkelijk zal kwijtspelen
          maar als je ze kwijtspeelt...

          ik ben niet zo voor van die supergrote kaarten...
          voor mij persoonlijk (momenteel 400D, 10mp +- 10Mb RAW) is 4gig per kaart voldoende. Heb er altijd 3 bij
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Doodsteek Compact flash ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            maar als je ze kwijtspeelt...
            Tja, dan is gans je oevre verloren.... (als je er niks afhaalt natuurlijk)

            Ik gebruik de 4Gb CF omdat ze sneller zijn voor de 8-9fps shoots en 8Gb's als standaard. (Lexar Pro UDMA)
            Het gebeurt wel vaker dat ik op NEF+JPG fine fotografeer en dan kunnen er maar ~270 fotokes op een 8Gb. Op een echte shooting day zijn drie kaartjes dan wel nodig. Heb er 5x8Gb en 5x4Gb + Nexto Backup voor de langere trips
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: Doodsteek Compact flash ?

              Ik heb hier nog een paar dozen floppy disks staan, iemand interesse?

              Ik bedoel maar, je kunt nog op je hoofd staan en de lambada dansen, tegenhouden doe je toch niet hoor.

              Comment


              • #8
                Re: Doodsteek Compact flash ?

                Tof.

                Nooit gedacht dat ik mijn nas zou kunnen backuppen op 2 SD kaartjes.

                Of moet het nu andersom Mijn kaartjes backuppen op de NAS.
                j.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Doodsteek Compact flash ?

                  Het voordeel van die kleine kaartjes speelt zich enkel af in de ultra-compacte mobieltjes/pocketpc markt, waar zelden of nooit geswitched moet worden van kaart en de apparaten zo klein zijn dan een CF kaart te groot zou zijn...

                  'k zie er het baat niet van in van de centimeters winst in een toestel met de afmetingen van een spiegelreflexcamera (behalve de aller aller kleinste dan)

                  Ik heb ook nog nooit problemen gehad met de pinnetjes.

                  Dit wil zeggen dat de kaart zo’n 4000 RAW afbeeldingen kan opslaan aan een overdrachtssnelheid van 300MB per seconde.
                  2Tb en maar 4000 RAw afbeeldingen? ik gebruik 16Gb en hier gaan er al 1300 op ? (deze publicatie is een slechte re-write van de press-release, geen enkel van de gegevens kloppen nog)

                  uit de echte press release:
                  The SD group, which sets interoperable SD standards, says that the 2-terabyte SDXC memory card would be able to store roughly 136,000 fine-mode photos. By comparison, today’s largest 32-gigabyte SDHC card can hold approximately 4,000 JPEG images taken at the highest resolution, using a 10.2-megapixel camera.
                  en om af te sluiten, deze kaart werkt op geen enkel huidig toestel:
                  It’s important to note that these cards will not work with existing equipment. You’ll have to purchase new cameras, camcorders and other devices that are built to work with the new spec, according to Alisa Hicks, a spokeswoman for the association. Existing SD and SDHC cards will work in products built to the SDXC specification, however.
                  Last edited by RikH; 20 januari 2009, 09:36.
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Doodsteek Compact flash ?

                    Die TB kaarten zijn dan toch veel praktischer voor gebruik in een PC of Laptop. Geen harde schijf meer!
                    Wat moet je met 4000 foto's op een camera?

                    Als je op één dag 400 foto's maakt, dan zal het wel niet slecht zijn zeker? Het sorteren nadien wordt des te moeilijker...
                    Ik probeer snel te wissen wat niet goed is, maar dat lukt natuurlijk niet altijd.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Doodsteek Compact flash ?

                      Soms worden ze gewoon ontworpen zonder af te vragen waarom en denkt men: er komt wel een toepassing als we klaar zijn en dat hoeft niet persé een fotocamera te zijn.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Doodsteek Compact flash ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Die TB kaarten zijn dan toch veel praktischer voor gebruik in een PC of Laptop. Geen harde schijf meer!
                        'k zou memory cards niet verwarren met echte SSD's ... deze cards zullen nooit een harde schijf vervangen...

                        Pros:

                        * SDHC cards offer cheap storage without the need to open up your laptop
                        * Removable storage so you can take important applications with you
                        * Fast SDHC cards have rapid data access times
                        * Data transfer rates remain mostly constant

                        Cons:

                        * Your notebook's built-in card reader might be too slow
                        * Slower SDHC cards aren't really fast enough
                        * Even a fast SDHC has slower transfer rates than most hard drives
                        * Real SSDs are MUCH faster ... and MUCH more expensive
                        bron: http://www.tabletpcreview.com/default.asp?newsID=1096
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                        Comment


                        • #13
                          Re: Doodsteek Compact flash ?

                          En voor mij een SD-kaart in de grootte en bouw van een CF kaart

                          Comment


                          • #14
                            Re: Doodsteek Compact flash ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                            En voor mij een SD-kaart in de grootte en bouw van een CF kaart
                            zeg dan gewoon een cf-kaart zonder de gaatjes voor de pinnetjes he
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Doodsteek Compact flash ?

                              Een CF kaart heeft zijn eigen controllers aan boord waardoor er veel minder geheugenfouten voorkomen bij CF dan SD.
                              Ik heb talloze CF kaarten gehad (van 128 tot 8 GB) en nog geen kapot gekregen.
                              Heb ook SD's en daar heb ik er toch al enkele gehad die na een tijdje de geest hebben gegeven.
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment

                              Working...
                              X