Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

    Hallo,

    Ik sta op het punt een nieuwe lens te kopen maar ben aan het twijfelen tussen de Nikkor 17-55 2.8 en de 24-70 2.8
    Iemand ervaring hiermee?
    Heeft er iemand ervaring met Kamera-Express NL?

    Thanks,

  • #2
    Re: Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

    Wanneer wil je overstappen naar Full Frame?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

      Ja maar nog even wachten. Voorlopig doe ik het met een D80 met een gewone kitlens 18-135

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

        Als je toch gaat overstappen naar Full Frame de 24-70 2.8
        Maar er staan wel wat 17/55 2.8 tweedehands te koop.

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

          de zoek functie brengt raad... hier is al heeeel veel over gediscussieerd...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

            Ok thanks.
            Koop liever niet tweedehands, voor de prijzen die ze vragen koop je bijna een nieuwe.
            Er zijn toch nog geen previews dat deze lens binnenkort met VR uitkomt hé?
            Heeft er iemand ervaring met Kamera-Express NL? Die mannen zitten super scherp van prijs!

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

              Je hebt een 2de hands voor zo'n €900 en meestal perfecte van van D3(x), D700 eigenaren.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

                Ik heb er eentje in perfecte staat tekoop voor 800 euro
                Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Focus 001 Bekijk bericht
                  Ok thanks.
                  Koop liever niet tweedehands, voor de prijzen die ze vragen koop je bijna een nieuwe.
                  Er zijn toch nog geen previews dat deze lens binnenkort met VR uitkomt hé?
                  Heeft er iemand ervaring met Kamera-Express NL? Die mannen zitten super scherp van prijs!
                  Zou ik toch even over nadenken hoor...
                  Ik heb er een maand gelezen 1 gekocht voor 750€... in prefecte staat, niet van nieuw te onderscheiden. Nieuw betaal je minstens 1200€... meestal een stuk meer.
                  En VR in dat type lenzen vind ik veel minder relevant dan bij een tele...
                  En als er VR bijkomt zal de lens zowiezo een stuk duurder zijn. En 't is zo al duur genoeg...
                  Je kan altijd blijven wachten tot er iets nieuws komt, en dan koop je nooit niets...

                  Met die 28-70 zal je op een DX camera groothoek te kort komen. (enfin, ik zou dat toch enorm missen. controleer eens op je foto's wat je 't meeste gebruikt...)

                  nayy
                  Last edited by nayy; 20 januari 2009, 10:34.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

                    Inderdaad een ideaal bereik op DX formaat.

                    2e hands of niet is een keuze die jij maakt doch zoals hierboven al geschreven kan je perfecte exemplaren op de kop tikken voor 7 a 800 euro.

                    Schakel je over een paar jaar over op FX dan kan je ze met beperkt verlies verder verkopen aangezien Nikkors hun waarde goed behouden.

                    Stel nu nog dat FX de "norm" wordt en DX verdwijnt, dan nog zal je minder verlies lijden op de 2 e handse dan op de nieuwe...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

                      Niet twijfelen, ben je van plan nog een tijd met een Nikon cropcamera te blijven werken, ga dan zonder omkijken voor de Nikon 17-55AF-S, prachtobjectief

                      En ik zou zoals reeds gezegd ook uitkijken naar een tweedehandse, er zijn er hier reeds heel wat verkocht door mensen die de overstap maakten naar D700/ D3 waaronder ook deze van mij.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

                        Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
                        Ik heb er eentje in perfecte staat tekoop voor 800 euro
                        Misschien handig even te vermelden wat het eind resultaat is geweest.
                        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                        Zou een mogelijke verkoop/koop ten goede komen.

                        mvg
                        Antoine

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

                          Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                          Misschien handig even te vermelden wat het eind resultaat is geweest.
                          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                          Zou een mogelijke verkoop/koop ten goede komen.

                          mvg
                          Antoine
                          Daar zou ik nog niet zo zeker over zijn hoor Antoine, bij mij was er ook geen enkele juist op mijn D300, en als je ze bovendien niet exact volgens de regels op focus test, zit je er ook steeds naast, heb ik ook zelf ondervonden, in het bijzonder de hoek van 45° moet heel juist gemeten worden, uitspraken als front/back focus neem ik voortaan met een grove korrel zout, ik heb ook lang gedacht dat mijn objectieven niet juist waren, in de winkel even snel de kaart nemen en je hoek van 45° schatten is gegarandeerd ernaast, meten is weten zeg ik altijd, maar ik deed het zelf niet altijd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Daar zou ik nog niet zo zeker over zijn hoor Antoine, bij mij was er ook geen enkele juist op mijn D300, en als je ze bovendien niet exact volgens de regels op focus test, zit je er ook steeds naast, heb ik ook zelf ondervonden, in het bijzonder de hoek van 45° moet heel juist gemeten worden, uitspraken als front/back focus neem ik voortaan met een grove korrel zout, ik heb ook lang gedacht dat mijn objectieven niet juist waren, in de winkel even snel de kaart nemen en je hoek van 45° schatten is gegarandeerd ernaast, meten is weten zeg ik altijd, maar ik deed het zelf niet altijd.
                            Ik ben het wel met je stelling eens, maar als je een topic over deze lens opstart en ze dan vervolgens te koop aanbiedt is het toch verstandig even te vermelden hoe het is afgelopen.

                            Voor mij is de 17-55 een toplens voor een cropcamera en ik denk dat aan die van GeFke ook niets mankeert.

                            mvg
                            Antoine

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens kopen? Nikkor 17-55 2.8 of de 24-70 2.8?

                              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                              Voor mij is de 17-55 een toplens voor een cropcamera en ik denk dat aan die van GeFke ook niets mankeert.

                              mvg
                              Antoine
                              Dat bedoel ik Antoine, in welke omstandigheden heeft hij deze destijds getest

                              T'is tenslotte reeds méér dan zes maanden geleden, en niets meer over gehoord, Gefke heeft destijds een topic geopend, en zelf nooit geen reactie meer gegeven, mischien uit het oog verloren, of toch niet zo erg als eerst gedacht.
                              Last edited by Guest42; 20 januari 2009, 16:51.

                              Comment

                              Working...
                              X