Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Burnaby Lake dichtbij Vancouver, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Burnaby Lake dichtbij Vancouver, Canada

    Hallo Allemaal,

    Toch gek eigenlijk dat een mens altijd denkt dat men verder weg moet gaan om mooie plekjes te vinden. Zo was ik een beetje vergeten dat het mooie Burnaby Lake op 5 minuten rijden van mijn thuis ligt en dat dit eigenlijk wel een mooie plek is voor fotografie en thuis voor vele vogelsoorten. Ik zal me eens moeten verdiepen in vogel fotografie.

    Dus zaterdag gingen we hier eens naartoe in de late namiddag omdat we mooi zonnig weer hadden. Op lager gelegen gebieden was het toch wat mistig, maar we wilden toch eens gaan kijken. Ik ben blij dat ik geweest ben want het was een heerlijke namiddag/avond met wat mist, mooie kleuren, vele vogels en ja er lag nog zelfs wat sneeuw.

    Hopelijk kunnen deze foto's jullie ook bekoren, het is eens iets anders dan de bergen.
    Groetjes uit Canada,
    Ann








    Wat informatie over Burnaby Lake voor diegene die het interesseert: Burnaby Lake Regional Park ligt in de stad Burnaby die uitmaakt van het Greater Vancouver gebied. Dit park omvat een mooi meer, vele wandelpaden en is een aantrekkelijke plek voor vogel liefhebbers. Burnaby Lake Regional Park is een van de beste plekken in Vancouver en omgeving voor het bekijken van vogels zoals de blauwe reiger, de visarend, Amerikaanse zeearend, bandijsvogel, de zeldzame groene reiger en veel meer. Er is een uitkijktoren dichtbij het Piper Spit aan de noordkant van het meer wat de beste plek is om deze vogels te observeren. of je kan een kano huren om zo een dichter kijk te hebben op de eenden, bevers en schildpadden.

    Er zijn 4 plaatsen waar je je wagen kan parkeren en van hieruit kan je dan vertrekken voor een wandeling. Je kan bijvoorbeeld rond het hele meer wandelen wat een 19km is. Onderweg vind je ook de Wildlife Rescue Association of BC (British Columbia) met een mooie tuin die thuis is aan een grote populatie van wilde vogels. Aan de noordkant van het meer heb het je Nature House waar je in de zomer naar een tentoonstelling kan kijken en luisteren naar uitleg. De verse lucht, mogelijkheid tot sporten, de schitterende zichten over het meer en de stad en het aanbod aan wildlife van vogels en wat 4 voeters maakt dit een aantrekkelijke plek niet alleen voor de vogels maar ook voor dieren en mensen. Burnaby Lake was zo'n 12,000 jaar geleden gecreeerd door een gletsjer en in de jaren 1800 was het thuis aan houtzagerijen. Nu is het een beschermd gebied met toegang tot het publiek om te genieten van de zichten en de vele vogels en dieren die er te vinden zijn.

  • #2
    Re: Burnaby Lake dichtbij Vancouver, Canada

    Weer drie mooie foto's zoals we gewoon zijn van jou

    vg duindistel

    Comment


    • #3
      Re: Burnaby Lake dichtbij Vancouver, Canada

      Dank je wel!

      Ann

      Comment


      • #4
        Re: Burnaby Lake dichtbij Vancouver, Canada

        drie heel mooie foto s van een pracht land gr benn01

        Comment


        • #5
          Re: Burnaby Lake dichtbij Vancouver, Canada

          Ik heb ook van die mooie plaatsen waar ik steeds naar aangetrokken word ..
          Heel mooie laatste vind ik
          Albums : http://fotografiepeterderycke.be
          Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

          Comment


          • #6
            Re: Burnaby Lake dichtbij Vancouver, Canada

            Ann, jij hebt toch maar geluk hé met zulke mooie locaties, je hebt er weer een prachtreeksje van gemaakt
            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
            Grtjs, Jacky

            Comment


            • #7
              Re: Burnaby Lake dichtbij Vancouver, Canada

              2 en 3 dragen mijn voorkeur weg. 'k Denk dat ik toch maar eens ga overwegen om een bezoekje aan Canada te brengen...
              https://www.behance.net/Lynx1966

              Comment


              • #8
                Re: Burnaby Lake dichtbij Vancouver, Canada

                Ook voor mij 2 en 3. Prachtige kleuren weer.
                Marleen
                It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

                Comment


                • #9
                  Re: Burnaby Lake dichtbij Vancouver, Canada

                  Heel mooi Ann.
                  Alweer voor in een van je mooie talrijke albums.
                  Groeten,
                  wistofus
                  Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
                  iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
                  Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

                  Comment


                  • #10
                    Re: Burnaby Lake dichtbij Vancouver, Canada

                    prachtige beelden

                    Comment

                    Working...
                    X