Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens kiezen?

    Hallo,

    Ik heb een Eos 400D (inmiddels een jaar of 2) met nog steeds mijn kitlensje erop (18-55).
    Nu wil ik een iets betere lens met een wat groter bereik, maar die wel betaalbaar is en zit ik te denken aan de Sigma 18-200 al dan niet met OS.

    Dus optie 1:
    Sigma 18-200 OS F3.5-6.3

    optie 2:
    Sigma 18-200 F3.5-6.3 DC

    Is die OS zijn meerprijs waard? Begreep dat de lens dan ook fysiek wat groter en zwaarder is.
    Of is er een ander (beter) alternatief?

    Nu zag ik ook nog deze op Marktplaats:
    "Super mooie all in one lens 18-200 mm Di van Tamron voor alle digitale Canon, Nikon en Sony reflex camera's.
    Geleverd met zonnekap voor slechts € 199,95
    Nieuwe versie met SLD (super low dispersion) glas ! Haarscherp van 18 tot 200 !"
    Zou dat wat zijn?

    Het gaat mij er om dat ik simpelweg één lens heb met een lekker ruim bereik waarmee ik redelijke foto's kan maken. (Ik snap dat je voor het geld voor deze lenzen geen topkwaliteit kunt verwachten...)

    Thanks!
    Ralph

  • #2
    Re: Welke lens kiezen?

    De Sigma met OS schijnt optisch beter te zijn dan die zonder OS, dat is maar goed ook, want die zonder OS was de slechtste lens die ik ooit gehad heb.
    De Tamron variant heb ik ook gehad (voor Nikon), was optisch wat betreft de scherpte best aanvaardbaar, maar de kleurweergave was een beetje flets en moest het echt wel afleggen tegen de Nikon variant.
    De Canon 18-200 is uitgekomen nadat ik weer terug was overgestapt naar Nikon en heb ik zelf helaas nog niet beet gehad.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens kiezen?

      Het bereik van zo'n superzoom is wel handig, maar optisch is die meestal slechter dan de kitlens.

      Als je meer tele wil, dan is de EF-S 55-250 IS een veel betere keuze, die is optisch veel beter dan eender welke 18-200. De beeldstabilisatie zal ook voor een veel groter percentage bruikbare foto's zorgen als er wat minder licht is. Beeldstabilisatie is geen vervanging van een statief, maar je kan op 250mm nog vrij gemakkelijk uit de hand foto's maken met een sluitertijd van 1/60sec, dat lukt bijna niet met een lens zonder stabilisatie.

      Je moet dan wel lenzen wisselen, maar daar is een DSLR voor gemaakt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X