Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 135mm F2 voor crop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 135mm F2 voor crop

    Dat de 135 F2 L een bangelijke lens is staat vast, geen discussie.
    Heb de indruk dat ze over het algemeen op FF wordt gebruikt.
    Nu mijn vraag: Is de 135 F2 interessant voor op een 50D te plaatsen?
    Ik ga rond de 200mm zitten schat ik. Is dat teveel van het goede voor in de studio?
    Een 50/1.8 en een 85/1.8 heb ik.
    Groetjes

  • #2
    Re: Canon 135mm F2 voor crop

    Lijkt me persoonlijk aan de lange kant om in een studio te gebruiken. Of heb je juist behoefte aan een langere lens dan je 85mm?
    Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
    Visit my Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon 135mm F2 voor crop

      Normaal gezien gebruik ik de 28-75 in de studio, voor wat flexibiliteit. De 70-200 F4 als ik meer zoom nodig heb. Voor portretten de 85 ook.
      Te weinig mm heb je in de studio normaal gezien niet (met een standaard lens/lichte tele). Dan kun je evengoed naar voor wandelen. De 135 leek mij interessant qua scherpte en beeldhoek. Maar dat het overkill is, kan ook.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 135mm F2 voor crop

        Ik heb de 135 wel op een 20D en 40D gebruikt, maar voor in de studio zal die toch wel te lang zijn. Volgens mij heb je meer aan die 50mm en 85mm in de studio.

        Voor concertfotografie is die 135 dan weer wel heel interessant, zeker als er heel weinig licht is. Maar daar zijn de 50mm en de 85mm ook zeker bruikbaar.


        Als je een grote studio hebt, dan kan je de 135mm wel gebruiken voor portretjes. Wil je de modellen helemaal op de foto krijgen met die lens, dan heb je een héél grote studio nodig.

        Heb je geen zoomobjectief dat je op ongeveer 135mm kan zetten?
        Op die manier is het wel handig om te controleren op welke afstand je moet werken.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 135mm F2 voor crop

          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          Normaal gezien gebruik ik de 28-75 in de studio, voor wat flexibiliteit. De 70-200 F4 als ik meer zoom nodig heb. Voor portretten de 85 ook.
          Te weinig mm heb je in de studio normaal gezien niet (met een standaard lens/lichte tele). Dan kun je evengoed naar voor wandelen. De 135 leek mij interessant qua scherpte en beeldhoek. Maar dat het overkill is, kan ook.
          Misschien moet je met behulp van Exposure Plot eens kijken of je dit brandpunt vaak gebruikt.

          Ik heb een tijdje geleden ook dit programma weer eens geraadpleegd en hieruit bleek dat ik dit brandpunt op m'n cropcamera weinig gebruik. 't Is wel zo, als ik de overstap maak op een 5D (al dan niet MkII) dan zal ik hoogstwaarschijnlijk mijn 70-200 f4 IS wel verruilen voor een 135 f2 + een 1.4x converter. Maar ik heb dan ook nog een hele goeie 100-400L als lange tele. Ik zit zelfs nu al af en toe wel te dubben over deze switch. Want hoe goed de 70-200 f4 IS ook is, eigenlijk gebruik ik hem veel te weinig omdat de 100-400L véél veelzijdiger is, en de 70-200 ook qua diafragma eigenlijk te weinig voordeel biedt ten opzichte van de 100-400....
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Canon 135mm F2 voor crop

            Best logisch om dan een 135 en een 100-400 te houden en de 70-200 te verkopen, alhoewel ook die heel goed is.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Canon 135mm F2 voor crop

              De 50mm is een leuke lens, maar de beeldhoek is mijn ding niet voor portretten.
              De 85 dan weer wel. Bedankt voor de reacties, en voor het handige progske, dat ga ik eens loslaten op de foto'kes
              grtz

              Comment


              • #8
                Re: Canon 135mm F2 voor crop

                Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                Dat de 135 F2 L een bangelijke lens is staat vast, geen discussie.
                Heb de indruk dat ze over het algemeen op FF wordt gebruikt.
                Nu mijn vraag: Is de 135 F2 interessant voor op een 50D te plaatsen?
                Ik ga rond de 200mm zitten schat ik. Is dat teveel van het goede voor in de studio?
                Een 50/1.8 en een 85/1.8 heb ik.
                Groetjes
                Als je full body fotografeert en je hebt de ruimte (voldoende afstand) geen enkel probleem. Voor hoofd en schouders kan de afstand zeker geen probleem zijn.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 135mm F2 voor crop

                  Koop jezelf een 85 mm 1:1.8, gaat véél handiger zijn in de studio...
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 135mm F2 voor crop

                    Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                    Koop jezelf een 85 mm 1:1.8, gaat véél handiger zijn in de studio...

                    Hij heeft duidelijk vermeldt dat hij die al heeft.
                    Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
                    Visit my Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 135mm F2 voor crop

                      Die heb ik inderdaad. Daarom de vraag als de 135 niet teveel van het goeie is.
                      Of is de IQ merkelijk beter als de 85/1.8?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 135mm F2 voor crop


                        135mm F2 op 1,6 cropfactor. Gemaakt op F2
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 135mm F2 voor crop

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                          135mm F2 op 1,6 cropfactor. Gemaakt op F2
                          En wat moeten we uit die postzegel opmaken?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 135mm F2 voor crop

                            Oorspronkelijk geplaatst door valentina Bekijk bericht
                            En wat moeten we uit die postzegel opmaken?
                            Mag anders gezegd hoor..

                            De foto is idd wat klein. Maar de DoF is

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 135mm F2 voor crop

                              Wees gerust de 135 is van een hogere kwaliteit dan de 85. Niet dat de 85 slecht is, in tegendeel, maar de 135 is gewoon superieur. Scherp vol open, mooie bokeh, mooie kleuren en goed contrast... en niet te vergeten supersnel (vliegmachine op een 1D).
                              gr
                              Yannick

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                              Die heb ik inderdaad. Daarom de vraag als de 135 niet teveel van het goeie is.
                              Of is de IQ merkelijk beter als de 85/1.8?
                              Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

                              Comment

                              Working...
                              X