Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reportage fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reportage fotografie

    Ik gebruik momenteel vooral mijn 50mm f1.8, maar dit is vaak een te klein gezichtsveld.
    Waar zouden jullie voor gaan:
    Sigma 28mm EX DG F: 1.8 Nikon AF: 279 euro
    Sigma 18-50mm EX DC HSM F: 2.8 Nikon Digitaal: 399 euro
    Nikon AF-D 28mm F:2.8: 269 euro
    Nikon AF-D 35mm F:2.0: 299 euro

    mijn voor keur gaat uit naar de eerst sigma of de laatste nikon.
    De zoom is meteen dik 100 euro duurder en ik vind primers makkelijk omdat je je niet moet bezighouden met juist zoomen. Verder heb j hier ook een stop minder licht.
    Hoe goed is de sigma? goedkoper dan de 35 mm en ongeveer even lichtsterk, maar verder?
    De nikon 28: dan kan ik beter die 100euro nog bij elkaar zoeken en een zoom kopen lijkt mij.

    Mijn 50mm staat vaak tussen f1.8 en f2.3 om nog iets van behoorlijke sluitertijd te kunnen halen.

    Ik ben bezig met fotografie op en uit de trein en zou binnenkort waarschijnlijk willen overschakelen naar FF (zo snel ik een tijdje werk).
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

    **=ol

  • #2
    Re: reportage fotografie

    FF/DX?

    Ik zou voor de 35mm gaan!

    Comment


    • #3
      Re: reportage fotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
      Ik gebruik momenteel vooral mijn 50mm f1.8, maar dit is vaak een te klein gezichtsveld.
      Waar zouden jullie voor gaan:
      Sigma 28mm EX DG F: 1.8 Nikon AF: 279 euro
      Sigma 18-50mm EX DC HSM F: 2.8 Nikon Digitaal: 399 euro
      Nikon AF-D 28mm F:2.8: 269 euro
      Nikon AF-D 35mm F:2.0: 299 euro
      ik zou voor een Prime gaan, is minder bedreigend voor de toeschouwers...

      heb zelf een oude Sigma 28mm 1.8 op een D700/D200 en dat werkt goed, alleen redelijk soft op f1.8

      een zoom is een heel ander soort lens, groter, logger, voor street(train)fotografie zou ik een prime nemen...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: reportage fotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door JulesG Bekijk bericht
        FF/DX?

        Ik zou voor de 35mm gaan!
        momenteel zit ik nog met DX, maar ik zou binnenkort (als ik werk en dus geld heb) willen overstappen naar FF (digitaal).

        Is er puur lenskwaliteit een groot verschil tussen de sigma 28mm en de nikon 35mm?
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

        **=ol

        Comment

        Working...
        X