Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksreportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Huwelijksreportage

    Hallo fotoliefhebbers,

    Zelf ben ik een amateurfotograaf maar zit met het volgend probleem.
    Volgend jaar stap ik in het huwelijksbootje en zoek hiervoor een amateurfotograaf die digitaal en uiteraard tegen een vergoeding, onze burgerlijke plechtigheid zou willen komen fotografen en nadien enkele foto's op locatie zou wilen maken ? Zijn er fotoamateurs onder jullie die dat wel zouden zien zitten.
    Een CD-rom met alle foto's erop zou volstaan voor ons. Wij zouden de mooiste foto's daarna wel zelf laten afdrukken.
    Hopelijk zijn er enkele onder jullie die dat wel aandurven.

    Jullie kunnen mij hiervoor e-mailen op filip.pluym@skynet.be.
    Stop er eventueel ook enkele foto's bij die jullie gemaakt hebben en eventueel een link naar jullie website.

    Alvast heel veel dank.

    Vriendelijke fotogroetjes,

    Filip PLUYM
    Turnhout
    Konica-Minolta Dynax 5D - Standaardlens : 18-70mm
    Zoomlens : 70-300mm - Flitser : Konica-Minolta Program 3500 xi

  • #2
    Re: Huwelijksreportage

    Je vraagt eigenlijk aan een amateurfotograaf om zijn broek uit te doen...
    Lees misschien deze "thread" ook eens.
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

    Comment


    • #3
      Re: Huwelijksreportage

      Beste VIM,

      Ik begrijp wat je bedoeld.
      Jij geeft hiermee aan dat wanneer jij als amateurfotograaf bijvoorbeeld het huwelijk van je zus niet mag fotograferen. Ik wens diegene te betalen zoals het hoort en tegelijk geeft dit hem/haar de bedoeling bijkomende ervaring op te doen.
      Ik kan de fotograaf toch een briefje geven dat ik onderteken, dat ik gevraagd heb om onze huwelijksreportage gratis te maken om zijn/haar ervaring op te doen.

      Jij gaat er precies sowieso vanuit dat elke huwelijksreportage waar dan ook in Vlaanderen gemaakt wordt een professioneel zelfstandig fotograaf. Geloof daar maar niet in.

      VIM, jij mag je buurman ook niet helpen een boom in zijn tuin te planten, want je zou er ook wel is voor betaald kunnen worden.
      Konica-Minolta Dynax 5D - Standaardlens : 18-70mm
      Zoomlens : 70-300mm - Flitser : Konica-Minolta Program 3500 xi

      Comment


      • #4
        Re: Huwelijksreportage

        Versta me niet verkeerd aub!
        Ik heb het niet over het al dan niet "mogen" maken van een reportage als amateur.
        Wat ik bedoel is dat men als amateurfotograaf, met huwelijks- en andere reportages, veel meer te verliezen heeft dan te winnen. Vandaar de vergelijking met de broek.
        Natuurlijk moet iedereen voor zichzelf uitmaken of hij/zij dat werk wil doen!
        Ik maakte het ooit zelf mee in de tijd vóór de digitale fotografie: ik verloor één van de filmrolletjes bij het verwisselen tijdens de plechtigheid want het moest snel gaan. Gelukkig maakten de gelukte foto's veel goed, maar ik kan je verzekeren: je staat te kijk en je bent een tijdje de kop van jut voor de omgeving van bruid en bruidegom.
        Denk je dat mijn "vergoeding" er dan nog toe deed Niet in het minst! En iedereen vond me nochtans een doorwinterd amateur die het gewoon was snel te werken en toch kwaliteit af te leveren.
        Je wil het niet gedroomd hebben dat een welmenend amateur zijn volgeschoten geheugenkaartje verliest tijdens het wisselen! Of op een ander mankement botst.
        Maar nogmaals: iedereen is vrij om te doen en laten wat hij/zij wil.
        Natuurlijk heb ik geen lessen te geven maar toch: wat ik uiteindelijk wil zeggen tegen jou, die dit vraagt, én tegen vrijwilligers: bezint (zeer goed) eer je begint.
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

        Comment


        • #5
          Re: Huwelijksreportage

          Weet je al welke datum?
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Huwelijksreportage

            Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
            Weet je al welke datum?
            Da's inderdaad wel essentieel...

            Comment


            • #7
              Re: Huwelijksreportage

              Dag Vim,

              Bedankt voor je uitleg. Ik had eerder een vermoeden dat je weigerachtig tegenover mijn gepost berichtje stond, ten opzichte van amateurfotografen.
              Uiteraard weet ik dat wanneer ik een amateurfotograaf contacteer voor het maken van een huwelijksreportage dat er dingen kunnen zijn die fout kunnen gaan, evenals bij een professioneel fotograaf. Feit is dat een professioneel fotograaf wel tegen zulke incidenten zal verzekerd zijn en een amateurfotograaf echter niet.
              Ik begrijp dat het niet makkelijk is voor amateurfotografen om een huwelijksreportage te maken uit schrik dat er iets misloopt, en dat is moeilijk om het terug over te doen. Als er bij een reportage van een communiekant iets verkeerds loopt, kun je de volgende dag terugkeren. Communiekantje doet opnieuw zijn/haar kleren aan en je kan terug als fotograaf aan de slag, maar een huwelijksdag kun je niet meer terug over doen (hopelijk toch niet). Dus ik begrijp je angst in de ogen van amateurfotografen.
              Daarom richt ik me naar amateurfotografen die al wel is een geslaagde huwelijksreportage hebben gemaakt. Ik verwacht geen super creatieve foto's, maar wel mooie foto's en composities.
              Maar fotoliefhebbers, maak jullie geen zorgen, iedereen kan fouten maken.
              En ik beschik ook nog altijd over een fototoestel, die je ter hulp dan schieten mocht er iets mislopen. Ik beschik over een Konica-Minolta 5D digitale spiegelreflex.
              Groetjes en Vim, nog is bedankt voor je mening.
              Konica-Minolta Dynax 5D - Standaardlens : 18-70mm
              Zoomlens : 70-300mm - Flitser : Konica-Minolta Program 3500 xi

              Comment


              • #8
                Re: Huwelijksreportage

                De trouwdatum ligt vast op 10 september 2010.
                De zaal ligt ondertussen ook al vast. Een mens kan er nooit snel genoeg bij zijn om alles te regelen.

                Het burgerlijk huwelijk zal waarschijnlijk plaatshebben in ofwel het stadhuis van Turnhout ofwel het gemeentehuis van Oud-Turnhout.

                Groetjes
                Konica-Minolta Dynax 5D - Standaardlens : 18-70mm
                Zoomlens : 70-300mm - Flitser : Konica-Minolta Program 3500 xi

                Comment


                • #9
                  Re: Huwelijksreportage

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pluym Bekijk bericht
                  De trouwdatum ligt vast op 10 september 2010.
                  De zaal ligt ondertussen ook al vast. Een mens kan er nooit snel genoeg bij zijn om alles te regelen.
                  Da's inderdaad goed op tijd... ik heb zelfs nog geen agenda voor 2010

                  Comment


                  • #10
                    Re: Huwelijksreportage

                    Een vrijdag dus, dat maakt het voor amateurs of fotografen in bijberoep als wat moeilijker.
                    Omdat je er dan een dagje verlof moet nemen.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Huwelijksreportage

                      proficiat met je trouwplannen,maar ben je niet bang dat je de pap in de mond gegeven hebt ivm je trouwdatum en locatie dat je hier wel eens controle kan krijgen tijdens die dag.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Huwelijksreportage

                        Zit de rva dan op belgiumdigital te loeren om iemand te pakken?
                        Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                        Comment


                        • #13
                          Re: Huwelijksreportage

                          Oorspronkelijk geplaatst door n0sTRa Bekijk bericht
                          Zit de rva dan op belgiumdigital te loeren om iemand te pakken?
                          Niet de RVA, maar wel een aantal (bij-)beroepsfotografen die dit broodroof vinden.
                          Persoonlijk heb ik met hier (als bijberoeper) al even overheen gezet en maak ik me er niet meer druk in...

                          G
                          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                          Comment

                          Working...
                          X