Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Subjectieve test 105mm lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Subjectieve test 105mm lenzen

    Onlangs heb ik enkele lenzen vergeleken en daartoe wat opnames gemaakt in het Middelheim Park. Volgende keer neem ik toch even een statief mee, maar wellicht dat sommigen er toch wel iets aan hebben.

    De serie is gemaakt op de D700 met de
    • Nikon 2.8 AFD 105mm micro,
    • Nikon 2.0 AFD 105mm DC
    • Nikon2.5 AIS 105mm (MF)
    • Kiron 2.8 105mm macro (MF)
    • Tamron 2.8 90mm DI Macro


    Subjectieve vergelijking van enkele Nikon en voor Nikon AF lenzen in hetzelfde bereik.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

  • #2
    Re: Subjectieve test 105mm lenzen

    Hi Rob, heb je foto's eens op ware grootte bekeken en ondanks dat je geen statief gebruikte zijn de resultaten toch wel heel duidelijk voor me. Die Kiron kende ik niet, maar samen met de MF 2.5 doen ze het verbluffend goed. Die DC lens zou ik maar snel verkopen...:-)
    Groetjes Edwin
    Mijn Foto's

    Comment


    • #3
      Re: Subjectieve test 105mm lenzen

      Mooie vergelijking, denk dat dit voor veel mensen een nuttige test is.

      Ik ben voor mezelf alvast benieuwd. Ik heb hier thuis nog een 20-jaar oude Vivitar 1 f/2.5 Macro 105mm liggen van mijn ouders die amper gebruikt is. Afgaande op het serienummer was de fabrikant Kiron. Als die ook zo'n schitterende beelden aflevert als jouw Kiron 105mm, denk ik dat ik een pareltje in handen heb.
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

      Comment


      • #4
        Re: Subjectieve test 105mm lenzen

        De vraag is wel hoe spanjaart de DC lens heeft ingesteld,stond deze wel op 0 ,de neutrale stand?

        Comment


        • #5
          Re: Subjectieve test 105mm lenzen

          De DC moet op de meeste toestellen gecallibreerd worden, dat is hier niet gebeurd. Ik zal enkele voorbeelden met de DC toevoegen waar het beter klopt.
          Ik heb trouwens over de Vivitar gelezen dat ook die nog steeds zeer goed mee kan.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment

          Working...
          X