Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma/Tamron op Nikon slecht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma/Tamron op Nikon slecht?

    Ik ben van zin om weldra een tele-objectief te kopen voor mijn Nikon D80. Gezien ik nog steeds student ben, leek het me beter een goedkoper objectief bij Sigma of Tamron te kopen. Maar nu kreeg ik gisteren te horen dat het niet goed zou zijn voor je camera om lenzen van een ander merk op Nikon te bevestigen. Ze zouden de sluiting lichtjes verwringen waardoor je gewone objectief niet meer goed aansluit. Kan iemand dit bevestigen? Of is het fabeltje van Nikon zodat je enkel en alleen hun lenzen zou kopen?

  • #2
    Re: Sigma/Tamron op Nikon slecht?

    fabeltje.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma/Tamron op Nikon slecht?

      IK kan me ook niet voorstellen dat het fabeltje van Nikon afkomstig is.
      Misschien is het wel handig, wil je verder tips krijgen, om aan te geven om welke objectieven het specifiek gaat.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Sigma/Tamron op Nikon slecht?

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        IK kan me ook niet voorstellen dat het fabeltje van Nikon afkomstig is.
        Misschien is het wel handig, wil je verder tips krijgen, om aan te geven om welke objectieven het specifiek gaat.
        Het gaat niet om specifieke lenzen maar gewoon alle niet-Nikonlenzen in het algemeen. De persoon die me dit vertelde is een klasgenoot van bij fotografie. Weet dus ook niet waar die het van heeft. Vandaar dat ik hier kwam polsen

        Comment


        • #5
          Re: Sigma/Tamron op Nikon slecht?

          ik gebruik al een aantal jaren zowel sigma objectieven als tamron als nikon en zelfs een peleng objectief
          ik heb nog nooit problemen gehad met de camera en zijn vatting (sluiting)
          dat zijn fabeltjes

          Comment


          • #6
            Re: Sigma/Tamron op Nikon slecht?

            Heb al duizenden foto's genoemen met een Tamron (17-50 f2.8) en een Sigma (70-200 f2.8) op een Nikon D70 en D200. Tot nu toe geen problemen gehad en zeer tevreden over deze 2 objectieven.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma/Tamron op Nikon slecht?

              Je klasgenoot zal wel zijn opgestookt door een foute verkoper of zo
              De enige kritiek op de vattingen van Sigma die ik heb is dat je hun lensdoppen gelijk door originele Nikon moet vervangen omdat die van Sigma maar op 1 manier/stand op de vatting gaan en dat werkt met Nikon doppen nogal wat prettiger.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X