Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen on-line aankoop lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen on-line aankoop lenzen

    Hallo,

    Ik ben nieuw bij BD en vond niet meteen een antwoord op volgende vraag. Ik wil graag een lichtsterke macrolens voor mijn Nikon D60 en heb een interessante Tamron gevonden (90mm f/2.8) met goede score op Lensdb. Die vind ik natuurlijk veel goedkoper bij on-line shops dan in de traditionele winkel.
    Wie heeft er goede ervaringen met welke on-line shops? En, aangezien ik in België woon, is er een probleem om bij Nederlandse on-line shops te bestellen kwestie van levering/afhaling?

    Alvast bedankt voor alle nuttige tips

    Lenci
    Lenci
    Carpe diem cum lumine

  • #2
    Re: Ervaringen on-line aankoop lenzen

    'k heb al mijn lenzen online gekocht en voorlopig nog geen nadelen ondervonden, maar misschien zoek je beter de laagste prijs en bekijk je dan of je reviews kan terugvinden over de betreffende winkel ivm hun service, snelheid enz...
    je zal meer te weten komen op deze manier dan via zo'n algemene vraag terwijl dit van winkel tot winkel verschilt...

    belgie-nederland mag niet het minste probleem zijn... ik heb reeds besteld in de VS, duitsland, frankrijk en de UK
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Ervaringen on-line aankoop lenzen

      Ik heb ook reeds enkele malen online besteld. Wel steeds zoeken naar commentaar van andere mensen voor je iets besteld. (Het is verleidelijk om snel te beslissen op basis van een goede commentaar of verkoopspraatje) Zowel over de lens die je denkt aan te schaffen (je kan altijd eens gaan proberen in een traditionele fotohandel), als over het bedrijf/website.
      Ik heb goede ervaring met cameranu.nl en studio73. Ook gadget infinity op ebay heeft een snelle en vlotte levering, maar die doen geen lenzen.

      grz
      Brecht
      Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

      Comment


      • #4
        Re: Ervaringen on-line aankoop lenzen

        ligt het aan mij of is die Tamron lens (400,79€) in vergelijking met een canon 85mm f/1.8 (330€) behoorlijk duur?

        f/2.8 is niet extreem lichtsterk op dit bereik.. als ik even op ebay kijk kan ik wel een Nikon AF 85mm f1.8 vinden voor 330€. Hoe goed deze lens het doet in tests, en of deze compatibel is met uw camera weet ik wel niet (heb nooit een nikon toestel gehad), maar de lichtsterke is wel een heel groot verschil.

        blijkbaar kan een d60 enkel met AFS werken? is een 50mm f/1.8 dan niet interessanter dan een 85mm f/2.8?
        Last edited by RikH; 17 januari 2009, 11:55.
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: Ervaringen on-line aankoop lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Lenci Bekijk bericht
          Die vind ik natuurlijk veel goedkoper bij on-line shops dan in de traditionele winkel.
          Lenci
          Heb je al eens bij volgende winkels gekeken:
          -www.fotokonijnenberg.be
          -www.studio73.be
          -www.fotobastiaens.com
          Deze hebben allemaal een of meer vestigingen waar je terecht kunt...

          Bij die laatste (bastiaens) wel opletten want de prijzen die je op de webshop ziet zijn ook enkel geldig als je online koopt, voor dezelfde lens zul je dus in hun winkel duurder af zijn.
          Je kan wel gewoon online reserveren en de lens 30min later gaan ophalen in hun winkel, aan de online prijs, ik begrijp er de logica ook niet van

          Zelf koop ik liever in 'echte' winkels omdat je dan toch nog even de lens kan vastnemen en proberen, je kan in principe de lens ergens gaan testen en als je ze goed vindt, alsnog online bestellen, maar dat vind ik een beetje onfair tegenover de verkoper die het zo al moeilijk genoeg heeft om op te boksen tegen de online-shops, maar toch nog klanten probeerd te krijgen doormiddel van deze extra service...

          Als je toch online wil bestellen, zou eerder vanuit UK bestellen, dan zul je een stuk goedkoper uitkomen...
          Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
          Foto-Alex

          Comment


          • #6
            Re: Ervaringen on-line aankoop lenzen

            Wat een snelle reacties!
            Bedankt allemaal. Ik heb alvast besloten om eerst nog eens verder te kijken voor ik tot aankoop beslis.
            Lenci
            PS Ik had trouwens gisteren als goedkoopste prijs voor de Tamron 314 € gevonden, maar misschien moet ik inderdaad nog wat verder uitzoeken of dit wel de beste lens is voor mij op dit moment.
            Lenci
            Carpe diem cum lumine

            Comment


            • #7
              Re: Ervaringen on-line aankoop lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              blijkbaar kan een d60 enkel met AFS werken? is een 50mm f/1.8 dan niet interessanter dan een 85mm f/2.8?
              Bedankt voor alle suggesties. Zou je iets meer uitleg kunnen geven over je laatste zin? Ik had gisteren gelezen dat een macrolens met iets grotere brandpuntafstand interessanter is dan b.v. 50mm omdat je dan niet zo dichtbij hoeft te komen. Scheelt dat lichtsterkteverschil veel in de praktijk en zo ja, waaraan merk je dat vooral? (Sorry als ik basisvragen stel

              Lenci
              Lenci
              Carpe diem cum lumine

              Comment


              • #8
                Re: Ervaringen on-line aankoop lenzen

                Negeer mijn feedback over de lenskeuze maar, 'k ben niet bekend genoeg met het nikon gamma, en had erover gekeken dat dit over een macro lens gaat (85mm lijkt me dan wel een goede keuze). Voor een macro lens is f/2.8 perfect in orde.
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaringen on-line aankoop lenzen

                  Nooit gedacht aan 2e hands te kopen (rubriek "aangeboden" hier onderaan) ?

                  Ik kocht enkel m'n Canon 50 1.4 USM & Tamron 17-50 2.8 in de winkel van Konijnenberg Turnhout zelf. Daarna verkocht ik m'n Tamron omdat ik een Canon 17-55 2.8IS op deze site vond aan goede prijs 2e hands. Al m'n andere objectieven erna kocht ik ook hier.
                  Scheelt een pak, vooral op de dure objectieven +€1000

                  Moest ik nieuw één kopen zou ik misschien konijnenberg.nl nemen (iets goedkoper dan de .be site) of Kameraexpress.nl is ook één van de goedkoopste.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaringen on-line aankoop lenzen

                    D60 vraagt motor in de lens (tenzij ik mij sterk vergis).
                    de 50mm f1.8 van nikon heeft dat niet volgens mij --> volledig MF

                    Als je enkel macro wilt werken is dat allemaal geen probleem en heb ik al veel mensen de tamron horen prijzen, maar als die geen interne motor heeft (ik denk het wel, want canon kan er ook mee weg) en je er nog andere dingen mee wilt doen, is alles MF en als ik eerlijk mag zijn: behalve bij macro ben ik niet zo voor MF met digitale camera's.

                    nikon heeft geen 90mm (die ik ken), maar wel in de buurt. Ook wat duurder.
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

                    **=ol

                    Comment

                    Working...
                    X