Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterke lens aan betaalbare prijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtsterke lens aan betaalbare prijs

    Naar aanleiding van een vorige topic http://http://forum.belgiumdigital.c...jk-246033.html
    ben ik wat aan het rondkijken voor een lichtsterke lens.

    Dit was eigenlijk al iets die al geruime tijd op mijn verlanglijst stond en waarvan het nu misschien wel het gepaste moment is.

    Het is natuurlijk wel zo dat ik toch wat rekening moet houden met mijn budget en met mijn vrouw....... De kerk wat in het midden houden......

    Ik ben momenteel aan het kijken naar een lens 70 200 f2.8 L USM, al is hier nog geen beslissing genomen.

    Ik ben ook op zoek naar iets rond de 24 mm om een breed bereik te hebben.

    Wat kunnen jullie aanraden en wat zijn jullie bevindingen.
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

  • #2
    Re: Lichtsterke lens aan betaalbare prijs

    iets in de aard van 24mm voor een 40D dan heb je :
    Tamron 17-50 2.8
    Sigma 18-50 2.8
    Canon 17-55 2.8 IS (maar wel heel pak duurder)

    Dat bereik komt neer op zo'n 24mm op een 40D...

    Als je effectief een 24mm lens wil :
    Tamron 28-75 2.8
    Sigma 24-70 2.8
    Canon 24-70 2.8 (maar wederom stuk duurder)

    Zelf heb ik de Tamron 28-75 2.8 en ben daar erg tevreden over
    Maar ik ben wel aan het overschakelen naar 1D-reeks dus daar heb je een stuk meer breedhoek op zo'n lens vanwege de 1,3x tov de 1,6x op je 40D...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Lichtsterke lens aan betaalbare prijs

      Ik heb enige tijd geleden m'n 17-40 verkocht om een tweedehands 24 f1.4 te kopen -- fantastische lens, geen spijt van, 600 Euro betaald (versie I). De recentelijk nieuwe versie kost wel een pak meer.

      Comment


      • #4
        Re: Lichtsterke lens aan betaalbare prijs

        Ik ben niet zo'n binnenfotograaf en heb minder lichtsterke zooms (doorgaans is er toch genoeg licht) gecombineerd met een paar lichtsterke primes (just in case)

        In die zin erg tevreden van de Sigma 30mm 1.4

        Comment


        • #5
          Re: Lichtsterke lens aan betaalbare prijs

          Binnenfotograaf? Buiten ondervind je ook al snel last van minder lichtsterke lenzen, het moet maar eens grijs weer zijn (veel in België) of bij schemer s'avonds en je ondervindt het al... ISO teveel opkrikken is niet altijd een optie bij een crop om ruis te beperken... Zou ook de Tamron 17-50 2.8 of de 18-55 2.8 IS aanraden naargelang uw budget.

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Ik ben niet zo'n binnenfotograaf en heb minder lichtsterke zooms (doorgaans is er toch genoeg licht) gecombineerd met een paar lichtsterke primes (just in case)

          In die zin erg tevreden van de Sigma 30mm 1.4

          Comment


          • #6
            Re: Lichtsterke lens aan betaalbare prijs

            De SIGMA 30 mm. DC-HSM 1:1.4 is een heerlijke lens, beveel hem van harte aan.

            Comment


            • #7
              Re: Lichtsterke lens aan betaalbare prijs

              Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
              Binnenfotograaf? Buiten ondervind je ook al snel last van minder lichtsterke lenzen, het moet maar eens grijs weer zijn (veel in België) of bij schemer s'avonds en je ondervindt het al... ISO teveel opkrikken is niet altijd een optie bij een crop om ruis te beperken... Zou ook de Tamron 17-50 2.8 of de 18-55 2.8 IS aanraden naargelang uw budget.
              Ik dacht omdat vraagsteller al een 17-85 IS heeft, dat hij met een lichtsterkere zoom maar 1 stop wint, en met een 1.4 prime 3 stops

              Comment


              • #8
                Re: Lichtsterke lens aan betaalbare prijs

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Ik dacht omdat vraagsteller al een 17-85 IS heeft, dat hij met een lichtsterkere zoom maar 1 stop wint, en met een 1.4 prime 3 stops
                Het verschil tegen een zoom die over het hele bereik f2,8 blijft is één stop in de breedste stand, en twee stops bij de langste brandpuntsafstand. De 17-85 is een f4-5,6 lens.

                Die Sigma 30mm f1,4 is inderdaad heel wat lichtsterker, als f2,8 niet lichtsterk genoeg is, dan is een prime de enige oplossing.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Lichtsterke lens aan betaalbare prijs

                  Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
                  Ik ben momenteel aan het kijken naar een lens 70 200 f2.8 L USM, al is hier nog geen beslissing genomen.

                  Wat kunnen jullie aanraden en wat zijn jullie bevindingen.
                  Als je op zoek bent naar een beetje bereik en toch lichtsterk...
                  En toch stukje goedkoper dan 70-200...
                  Ik heb toen ie nog maar juist uitkwam de eerste versie ven de Sigma 50-150 gekocht.
                  Licht lensje (lichter dan 70-200) en (voor mij, ieder zijn voorkeur) een leuk bereik.

                  Mvg,
                  LANDSCAPE
                  you are braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think

                  Comment

                  Working...
                  X