Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop in de US - Correcte douane regeling ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop in de US - Correcte douane regeling ?

    Ik weet het er zijn al heel veel threads over geweest maar ik vind mijn antwoord niet

    Ik ga redelijk aantal kleine items bestellen in 1 onlineshop. Ieder item heeft een beperkte aankoopprijs maar door het aantal loopt het totaal bedrag toch flink op.

    Tot welk bedrag is er eigenlijk niks verschuldigd ?
    Van tss welke bedragen wordt die 10 Eur administratieve kosten toegepast ?
    En van wanneer is het de volle pot met BTW en invoerrechten ?

    Dus ik zou de verzendig willen splitsen in kleinere delen, dus niks illegaals
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

  • #2
    Re: Aankoop in de US - Correcte douane regeling ?

    Van het internet geplukt, hier http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/wagen.htm#B

    Voor het gemak ook de tekst hierna even geplakt
    AANKOPEN VIA INTERNET

    Leverancier van buiten de EU

    Indien u goederen bestelt bij een leverancier buiten de Europese Unie, moet u bij levering rechten bij invoer (om. douanerechten), BTW en eventueel accijns betalen. Het feit dat de bestelling gebeurt via het internet of op een andere manier verandert geenszins de invoerprocedure.
    Vrijstellingen

    Wanneer u zendingen met een te verwaarlozen waarde invoert, kunt u onder bepaalde omstandigheden genieten van een vrijstelling van rechten en belastingen. Dat wil zeggen dat u bij invoer geen douanerechten en BTW moet betalen. Een van de voorwaarden is dat de afzender u de zendingen rechtstreeks uit een derde land toezendt (een geadresseerde in België).
    Wat is te verwaarlozen waarde?

    De vrijstelling voor zendingen met een te verwaarlozen waarde is zeer beperkt. Onder “zendingen met een te verwaarlozen waarde” verstaat de administratie zendingen die bestaan uit goederen waarvan de intrinsieke waarde per zending niet meer bedraagt dan:
    - 22 EUR inzake BTW;
    - 150 EUR inzake rechten bij invoer.

    Bijgevolg kunnen er zich 3 situaties voordoen:
    1. Wanneer de totale intrinsieke waarde van de zending niet meer bedraagt dan 22 euro wordt er in alle gevallen volledige vrijstelling van rechten bij invoer en BTW verleend.
    2. Indien de totale waarde van de zending meer bedraagt dan 22 euro maar minder dan 150 euro, wordt de vrijstelling verleend van rechten bij invoer maar dient de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen.
    3. Wanneer de waarde van de zending meer bedraagt dan 150 euro dienen de rechten bij invoer en de BTW te worden betaald op de totale waarde van de zending, onverminderd de eventuele toepassing van andere vrijstellingsbepalingen.
    De alcoholische producten, parfums en toiletwaters evenals tabak en tabaksproducten zijn uitgesloten van de vrijstelling. De zendingen die volledige vrijstelling genieten, kunt u zonder formaliteiten invoeren.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop in de US - Correcte douane regeling ?

      Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
      Dus ik zou de verzendig willen splitsen in kleinere delen, dus niks illegaals
      Als de verzending gratis is, dan kan je dat zonder problemen doen, maar als je voor elke verzending apart de verzendkosten moet betalen, dan zal je uiteindelijk misschien nog meer moeten betalen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X