Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos1000D - welke lens voor groot bereik?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon eos1000D - welke lens voor groot bereik?

    Ben nog redelijk nieuw op het forum, en heb ook nog niet veel ervaring met spiegelreflexcamera's.

    Ben sinds enkele weken in het bezit van de canon eos1000D met 18-55lens.
    Ben zéér content van het toestel, maar zoek stilletjes aan een lens om een groter bereik te hebben.

    Er staan dit jaar enkele mooie reisjes op het programma, waaronder misschien Ijsland of Zweden, en het Zwarte woud.

    Welke lens is het meest geschikt om in de natuur van redelijke afstand mooie foto's te kunnen maken?
    Heb een budget van 400 à 500 euro voor over, moet niet nieuw, zal ook gebruikt worden om de spelende kindjes vast te leggen.

    Dacht zelf aan 70 -300MM of 80 - 400MM.

    Alle ervaringen welkom,

    mvg, Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

  • #2
    Re: canon eos1000D - welke lens voor groot bereik?

    Ik weet niet wat je wil fotograferen maar natuur-en stedelijke fotografie lukt best met een standaardzoom zoals jou 18-55 volgens mij. Op reis gebruik ik maar weinig mijn telezoom. Wat bedoel je met natuur fotograferen vanop afstand? Zijn dat landschappen of beestjes?

    On topic:
    De Canon 55-250 met IS is een goed objectief prijs/kwaliteit, al meermaals hier geprezen op het forum. Kost rond de 250€.
    De Canon 70-300 IS heeft iets meer tele maar kost het dubbele, wel een goede lens, kwalitatief wel beter en steviger geloof ik.

    Beide zijn dus mogelijk binnen je budget.

    De (Sigma?) 80-400 ken ik niet.

    Veel succes met je keuze.

    Comment


    • #3
      Re: canon eos1000D - welke lens voor groot bereik?

      De 80 -400mm is vervangen door 120 -400mm denk ik.
      Had ook al goeie dingen gelezen over de canon 70 - 300mm,
      maar heb alleen een beetje schrik dat ik na verloop van tijd dan toch nog een grotere lens wil, dan kan ik beter nu even doorbijten.

      Heb ondertussen ook al eens op de site van sigma naar de lens simulator gekeken, en heb nu ook een beter idee van wat welk bereik voorstelt.

      Als Ijsland dit jaar doorgaat, zal er ook een excursie bijzijn waarop je veel kans hebt om walvissen te zien, misschien vanop grote afstand......
      Mijn oudste dochtertje gaat elke week paardrijden, zou hier ook toffe foto's van willen trekken.

      Zal één van de dagen eens binnenspringen bij fotokonijnenberg en wat vraagjes stellen.

      En iemand ervaringen met lenzen van Tamron, de 70 - 300mm of grotere,

      Thx voor de feedback
      1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
      www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

      Comment


      • #4
        Re: canon eos1000D - welke lens voor groot bereik?

        Ondertussen nog wat opzoekwerk gedaan......

        iemand ervaring met volgende lens
        Sigma AF 135-400/4.5-5.6 DG APO Canon?

        mvg, Marc
        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

        Comment

        Working...
        X