Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnervraagjes over SD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginnervraagjes over SD

    hallo...
    kan iemand mij vertellen hoe het er aan toe gaat op zo een SD? ik veronderstel dat iedereen wel iedereen een beetje kent?

    is het zo dat er groepjes gevormd worden en dat er dan info en tips uitgewisseld worden?
    zijn er mensen die zo een beetje 'leider' zijn in zo een groepje...
    of gaat ieder zijn eigen weg?

    ik zou wel graag eens zo een SD meemaken maar om daar dan in groep 'gedropt' te worden en zo een beetje aan mijn lot te worden overgelaten het is dat ik nog niet echt veel over fotografie weet en het zou dan spijtig zijn dat je een toffe locatie hebt en dan tips en trucs misloopt

  • #2
    Re: beginnervraagjes over SD

    Hey Mirs,

    BD'ers zijn allemaal sociale wezend waarvan je niets te vrezen hebt hoor.

    Ik heb onlangs een SD georganiseerd, en het was ook de eerste SD die ik meemaakte.

    Op 2 man na kende ik de andere deelnemers enkel van op het forum.
    't Is gewoon een leuk samenzijn tussen andere gepassioneerde fotografen. Goed voor de creativiteit en de ontplooiing van de techniek.

    Gewoon doen
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #3
      Re: beginnervraagjes over SD

      en hoe zit het dan met het geven van tips en zo? aan mij gaat de rest nog niet veel hebben... en gaat iedereen dan van hetzelfde gebouw bv dezelfde foto's nemen? ik zie iedereen al in een rijtje staan zijn beurt afwachten

      ikzelf woon in kluisbergen dus zwevegem is niet zover van mijn deur (voor het bekaert gebouw maar ik stel me voor dat iedereen samenkomt en dan? splitsen in groepen, zijn er mensen die het voortouw nemen en zich een beetje bekommeren over de 'nieuwkomers' en ze tips enzo geven of stap ik gewoon op de eerste de beste af om mij tips te geven...

      ik kan mij inbeelden dat voor de 'ervaren' personen het simpel is om foto's te nemen, maar tegen dat mijn foto genomen is, is de rest van de groep bij wijze van spreken al op de volgende verdieping

      Comment


      • #4
        Re: beginnervraagjes over SD

        De inhoud van een SD wordt bepaald door de inrichters.
        Dus je mag dit niet bekijken als een workshop of cursus (maar kan het wel zijn)
        Het kan bijvoorbeeld gewoon een wandeling zijn in een mooi gebied.

        Je komt mensen tegen met een verschillende achtergrond maar met 1 gemeenschappelijke intersse nl fotografie. Het staat je vrij om aan iedereen uitleg of tips te vragen. Alles is heel vrijblijvend in een losse gemoedelijke sfeer.

        Je moet ook geen top-materiaal hebben om deel te nemen. Ook een enthousiasteling met een compactje van 100 eur, zal zich niet vervelen.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: beginnervraagjes over SD

          Om een idee te geven wat er zoal kan gedaan worden. Op mijn site kan je onderaan bij documentatie diverse SD-voorbereidingen ophalen. In die van Dinant zal je ook wel merken dat er ook al tips op voorhand worden gegeven. Die van Dendermonde is een samenvoeging van twee SD's.
          Niet bang zijn en zeker meegaan als je kan.

          http://www.fotospotter.be

          Er wordt niemand uitgesloten en iedereen is vaak zo vrij om zelfs even een lens in bruikleen te geven.
          Last edited by Wim.Vanmaele; 17 januari 2009, 14:00.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: beginnervraagjes over SD

            Als je met mensen met dezelfde hobby op stap bent, leer je al gauw mensen kennen en is de dag voorbij voor je het weet... Je mag één ding niet vergeten : af en toe een foto te maken .

            Comment


            • #7
              Re: beginnervraagjes over SD

              /Mod on
              Dit topic even verplaatst naar een meer passende omgeving
              / Mod off

              Een SD is zoals reeds aangehaald een ontmoeting van mensen met een éénzelfde passie: fotograferen.
              Mits beetje sociaal gedrag , zal je vlug merken dat er uren wordt gepraat over fotografie, BD en andere aanverwante onderwerpen.

              Natuurlijk kan je vragen stellen mocht je een probleem hebben om een bepaalde situatie op beeld vast te leggen. Ook is het inderdaad mogelijk om met een vriendelijke vraag een bepaalde lens uit te proberen op een onderwerp.

              Het beeld dat je schets dat BD'ers netjes gaan aanschuiven om een bepaald onderwerp uit één bepaalde hoek te fotograferen is iets dat ik nog nooit, let op mijn woorden, nog nooit . Het resultaat van een SD is dat je voor 80% van de foto's een originele creatieve weergave ziet van een herkenbaar onderwerp die je ook hebt gezien, maar je ziet ook beelden waarvan je zegt: "Dit ben ik nergens tegengekomen".

              Om af te sluiten: Kom gewoon eens naar een "meet en greet" & "mini-SS" of "SD" je zult het je niet beklagen
              Groeten,
              Ludo

              Comment


              • #8
                Re: beginnervraagjes over SD

                Is die SD nog bestaan?

                Comment


                • #9
                  Re: beginnervraagjes over SD

                  Oorspronkelijk geplaatst door vnnguyenle Bekijk bericht
                  Is die SD nog bestaan?
                  wat..hoe bedoel je?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment

                  Working...
                  X