Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yellowstone Wild Life: Welke lens voor 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yellowstone Wild Life: Welke lens voor 350D

    Deze zomer vertrek ik weer naar de USA, maar deze keer staat Yellowstone op het programma. Dit zou de plek bij uitstek zijn om Wildlife te fotograferen.
    Momenteel heb ik een canon 350D met Sigma 10-20 en Tamron 17-50. Welke aanvulling neem ik hier best bij? Voor mij hoeft het niet de crème de la crème te zijn, maar ik wens wel een goede prijs:kwaliteit verhouding zoals bij mijn basislenzen.

    alle advies welkom.
    Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

  • #2
    Re: Yellowstone Wild Life: Welke lens voor 350D

    Bigma: Sigma 50-500

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Yellowstone Wild Life: Welke lens voor 350D

      Oorspronkelijk geplaatst door Weirddoc Bekijk bericht
      Momenteel heb ik een canon 350D met Sigma 10-20 en Tamron 17-50. Voor mij hoeft het niet de crème de la crème te zijn, maar ik wens wel een goede prijs:kwaliteit verhouding zoals bij mijn basislenzen.

      alle advies welkom.
      Jouw basislenzen zijn toch zeker boven gemiddeld, dus ik neem aan dat je toekomstige Telelens dat dus ook moet zijn.
      De Sigma 50-500 is een goede optie, maar denk ook aan een Canon 100-400 of een sigma 100-300 (eventueel i.c.m. 1,4x converter).

      Goedkopere varianten kunnen natuurlijk nog de nieuwe Sigma's 120-400 en 150-500 zijn.

      Voor Wild Life in Yellowstone zal je geen super lichtsterke lenzen nodig hebben. Daar zal het licht genoeg zijn.
      De vraag is alleen; welke onderwerpen je na deze vakantie met de nieuwe telelens zou willen fotograferen. Ik zou dit wel in je overweging meenemen.
      Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

      http://ubovdburg.zenfolio.com/

      Comment


      • #4
        Re: Yellowstone Wild Life: Welke lens voor 350D

        Canon 100-400 is waarschijnlijk een goede optie.

        Geniet van je bezoek.Yellowstone is een prachtervaring.Niet enkel vanwege de dieren maar ook de natuur is er indrukwekkend.Bezoek ook als je de kans hebt de nabij gelegen Grand Tetons range.
        Danny's Photosite

        Comment


        • #5
          Re: Yellowstone Wild Life: Welke lens voor 350D

          Als je vermoed dat je die lens enkel dan zal gebruiken, kan je er misschien goed aan doen omzo een lens tweedehands te kopen en die na je reis weer te verkopen. Als jer er een beetje goed mee opgaat kan je ze weer aan dezelfde prijs verkopen.

          Comment


          • #6
            Re: Yellowstone Wild Life: Welke lens voor 350D

            en welke prijs mag dat ding hebben?
            denk dat de meest valabele lenzen aan bod zijn gekomen :
            Canon 100-400
            Sigma 50-500
            Sigma 120-400
            Sigma 150-500

            Die eerste 2 hebben bewezen heel goede prijs/kwaliteit te hebben al moet je bij de Sigma wat geluk hebben om een goed scherp exemplaar te hebben...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Yellowstone Wild Life: Welke lens voor 350D

              Ik neem aan dat je er niet snel weer heen zult gaan, dus probeer zeker kwaliteit te nemen. De suggestie van een 2e hands objectief om na de reis weer te verkopen is een goede optie. Wel van te voren erg goed testen!!

              Mijn voorkeur zou de 100-400 zijn, iets duurder dan de rest, maar erg snel en erg scherp! Push/pull zoom systeem werkt enorm lekker, heel even wennen. Maar ga een dag naar de dierentuin en je wilt bijna niet meer anders Mijn eerste keer in de dierentuin met de 100-400
              | Mijn nieuwe website met foto's |

              Comment


              • #8
                Re: Yellowstone Wild Life: Welke lens voor 350D

                Ik ga nu al 12 jaar naar een ranch in de Big Horns, niet ver van Yellowstone en de Grand Tetons National Park. Een prachtige streek. Ik rijd er ieder jaar door. Ben gewoon verliefd op deze streek. De Tetons moet je 's morgens fotograferen dan is het licht ideaal wanneer de zon opkomt en je deze dan in je rug hebt. De morgenzon op de besneeuwde toppen en de groene dalen is gewoon subliem. Ook de geysers en de wildlife in Yellowstone nodigen uit om vele kiekjes te nemen. Hoop dat je mooie plaatjes schiet.
                Veel reisplezier,

                Comment


                • #9
                  Re: Yellowstone Wild Life: Welke lens voor 350D

                  Bedankt voor de vele tips.
                  Heb een canon 100-400 aangeschaft en hoop dat ik hem veel kan gebruiken deze zomer!!
                  Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yellowstone Wild Life: Welke lens voor 350D

                    Gefeliciteerd met je aankoop en ben benieuwd naar de foto's
                    | Mijn nieuwe website met foto's |

                    Comment

                    Working...
                    X