Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens?

    Graag had ik even wat informatie gekregen over lenzen. Wij verwachten binnenkort onze eerste baby. Ik bezit een nikon D80 met 18-135mm kitlens.

    Graag had ik een andere (betere) lens aangeschaft om vooral foto's te trekken van onze baby. Ik had mijn oog laten vallen op een Nikkor AF-D 24-85mm F 2.8-4.0 72S 72mm lens. Is deze geschikt voor de dingen waar ik hem wil voor gebruiken of beter iets anders kopen. Of is deze lens om een andere reden misschien niet zo goed? Indien er betere alternatieven zijn van ongeveer dezelfde prijs hoor ik het graag. En met of zonder filter gebruiken? Zo ja welke?

    Alvast bedankt,

    sven

    P.s. Is het misschien ook aangeraden om een flitser (bv sb-900) bij te kopen omdat er toch voral binnen foto's genomen worden?
    Nikon D80+18-135mm kitlens

  • #2
    Re: Welke lens?

    als je zelf vindt da een flits nog efkes kan wachten.
    mss een duurdere prime kopen!
    17-55 f2.8 bv of een 50mmf1.8 gezien je scherpstelmotor in het toestel zit vind je deze al vlug 2dehands voor minder dan 100€
    hier in aangeboden klikje

    nieuwe 50mm 1.8: klik
    nieuwe 50mm 1.4 : klik

    is natuurlijk voor 1 winkel maar met wa rondkijken is dit zeker een aanrader!! iedereen hier zal dit beamen!

    een met een flitser moet het met je kitlens ook lukken hoor, u ziet maar.
    Last edited by david_ve; 15 januari 2009, 15:08.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens?

      Als jonge papa stel ik ook voor om naar een 50mm prime te kijken. Best niet te veel flitsen bij baby'tjes. De meeste foto's op www.sidvisjes.be zijn gemaakt zonder flits en vaak met de 50mm

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
        Als jonge papa stel ik ook voor om naar een 50mm prime te kijken. Best niet te veel flitsen bij baby'tjes. De meeste foto's op www.sidvisjes.be zijn gemaakt zonder flits en vaak met de 50mm
        Mijn nieuwe 50mm f1.8 is onderweg, want binnenkort ook een volgende baby. Exifview ging niet op je foto;s. Welke iso-waarden heb je dan gebruikt?
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment

        Working...
        X