Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-200 op Nikon D40x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 18-200 op Nikon D40x

    Hallo,

    Misschien domme vraag maar ik stel ze liever aan iemand die er meer van weet...

    Heb een Tamron-lens 18-200 in bruikleen. Nu vooraleer ik er mee ga werken, zou ik graag weten of dit kwaad kan dat deze lens op mijn toestel (d40x) wordt geplaatst. Kan het kwaad voor mijn toestel dat er een niet-gemotoriseerde lens opsteekt?

    Alvast bedankt!
    Groeten,
    Elis

  • #2
    Re: Tamron 18-200 op Nikon D40x

    Nee, kan geen kwaad, tenminste als het een tamron18-200 met nikonvatting is. Alleen zul je manueel moeten focussen.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 18-200 op Nikon D40x

      De lens zat op een nikon maar deze had de motor in de body zitten. Als ik dus de lens wil gebruiken zal ik zelf moeten bijstellen?

      Heb gezien op de site van Fotokonijnenberg dat je ook al dezelfde lens hebt specifiek voor de toestellen die een motor vereisen in de lens zelf. Heeft iemand daar ervaring mee?
      Groeten,
      Elis

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 18-200 op Nikon D40x

        Als je de vatting van de lens bekijkt en die heeft geen 'schroevendraaierkoppeling' dan is het een lens met een motor in de lens. Je zie dan alleen schroeven in de buitenste vlakke rand.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X