Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe pc

    Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop pc. De oude is versleten, ik heb het geweten... want hij hangt soms gedurende een minuut.

    Ik ben wel tevreden van mijn Aldi PC. Ik heb er niets op tegen nog één te kopen, alleen zie ik niet direct dat er één uitkomt.
    Spreek mij gerust tegen .

    Als alternatief zou ik gaan voor de Fujitsu-Siemens Amilo Pi 3630 001.
    Je kan deze in de Makro folder op pagina 10 vinden :


    Specs:
    Intel Core 2 Quad Q9400
    Nvidia Geforce 9600GT 512MB
    4 gig RAM, 1 terrabyte schijf
    Blue Ray disk

    De PC zou vooral gebruikt worden voor Photoshop/Lightroom bewerkingen en daarnaast algemeen gebruik (surfen, office) en al eens een spelletje.
    Het is vooral belangrijk dat de PC goed werkt in Lightroom en Photoshop en dit nog voor verschillende jaren blijft doen.
    Dus een juiste keuze van grafische kaart en processor/geheugen is hier belangrijk.
    Ik zou in Photoshop willen gebruik maken van de grafische kaart, zoals voorzien in CS4.

    Ik werk momenteel met 5D files van 12,8 megapixels die ik op 16 bit en heel wat lagen verwerk. Mogelijks zit ik binnen een paar jaar op een camera met ~24 megapixels en de PC zou daar nog mee moeten omkunnen. Ik zie me niet ooit nog groter gaan naar fotobestanden.

    Zijn er mensen die met deze PC/processor ervaring hebben?
    Lijkt dit jullie een goede keuze of hebben jullie een link naar een beter alternatief (vb een Duo Core ipv een Quad) voor eenzelfde prijs.
    Ik streef naar een prijs van rond 700 euro met een max van 900 euro (de pc waar ik naar verwijs kost 900 euro).
    Last edited by PSG; 15 januari 2009, 10:13.

  • #2
    Re: nieuwe pc

    Ik heb zo een vermoeden dat we hier niet met meer fruiterige tegenvoorstellen moeten afkomen?
    Je kent nochtans de spreuk "An Apple a day keeps the doctor away"

    Ok jongens dat was een grapje, zwijg er nu verder over hé. Anders is 't weer allemaal mijn schuld .

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe pc

      Neen, ik heb MAC overwogen maar de keuze is voor PC gevallen.
      Dus graag alternatieven binnen het PC gamma.

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe pc

        Er is er net één geweest.
        In sommige aldi's staan er nog.
        AMD Phenom™ X3 8450 Triple-Core processor
        - 3072 MB werkgeheugen
        - 640 GB harde schijf
        - High-performance videokaart ATI HD3450 (256 MB, compatibel met DirectX® 10)
        - 20x multi-standaard cd-/dvd-brander met ondersteuning voor dvd-ram en dual layer (1)
        - vele aansluitmogelijkheden (2)
        - ConnectXL nu met eSATA voor aansluiting op externe SATA-apparaten
        - geïntegreerde netwerk controller (Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s)
        - incl. toetsenbord en muis
        - compleet softwarepakket met Windows Vista® Home Premium

        Jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe pc

          AMD Phenom™ X3 8450 Triple-Core processor

          persoonlijk zou ik nooit deze processor nie menen!!
          hij is wel stabiel maar is eigenlijk een quadcore maar met 1 core die dienst weigerde
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe pc

            Die pc in de Makro lijkt me een verstandige keuze hoor.
            HEb zelf ook jaren Fujitsu-Siemens gehad, nooit vastlopen of problemen !

            Momenteel heb ik zelf deze:
            HP Pavilion ELITE desktop 9350 BE
            Intel® Core™2 Quad Processor Q9300
            Interne drives 1 TB 750 GB
            4GB RAM uitbreidbaar tot 16BG
            768 MB Video geheugen.
            DVD, Lightscribe, enz,...

            Voor een 1100 euro. Ook een goeie keuze hoor.

            Succes met je beslissing
            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe pc

              mss toch opletten met de video kaart.
              de OpenGL ondersteuning speelt niet zozeer een rol (tenzij je 3d modeling wilt gaan doen) maar wel de hoeveelheid geheugen.

              vanop deze pagina :
              For pure two-dimensional (2D) image editing, you probably won't benefit from spending more money on the kind of high-end three-dimensional (3D) video card that makes gamers happy. The bottleneck in redrawing Photoshop images is almost never the video system—it's getting the image data out of RAM (or even worse, from disk) to the video system. The one video card spec that affects 2D Photoshop performance the most is video RAM. Aim for a video card with lots of video RAM onboard—at least 256MB, and preferably 512MB. If you're running multiple large monitors, try starting at 512MB.
              512MB wordt dus min of meer als het minimum aanzien als je met meerdere en hoge resolutie monitors zit.

              j.
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe pc

                Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                mss toch opletten met de video kaart.
                de OpenGL ondersteuning speelt niet zozeer een rol (tenzij je 3d modeling wilt gaan doen) maar wel de hoeveelheid geheugen.

                vanop deze pagina :


                512MB wordt dus min of meer als het minimum aanzien als je met meerdere en hoge resolutie monitors zit.

                j.
                Neen, ik werk niet met meerdere hoge resolutie monitors.
                OpenGL is wel interessant voor de nieuwe features van PS CS4 die rechtstreeks de grafische kaart aanspreken (live zoomen en roteren).

                Ik twijfel vooral over de processor.
                Van die triple core processors heb ik weinig goeds gehoord.

                Ik twijfel vooral tussen quad en duo core. Ik ben geneigd naar quad te gaan. Minder voor photoshop, daar ga ik allicht wat verlies doen tov een duo core met snellere individuele cores. Maar PS is niet het grootste probleem.
                Het grootste probleem is lightroom en die begint eigenlijk mijn belangrijkste toepassing te worden. Photoshop gebruik ik meer voor detail afwerkingen, als dit zou nodig zijn. Maar bij lightroom bevriest mijn systeem dikwijls : previews genereren is een echte hel, bij het inladen van foto's en switchen tussen foto's hangt hij ook soms voor een minuut en net daar zou de quad core een oplossing zijn. Ook exports duren lang en dat zou ook rapper gaan met de quads.
                kan iemand dit confirmeren?

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe pc

                  Ik gebruik Lightroom 2.
                  Op mijn Intel Quad-core 9300 loopt het als een trein.

                  Mijn laptop Dual-core daarintegen heeft het soms wat moeilijker.

                  Zeker als je met de brush-tool begint te werken, dan loopt hij al wat vertraging op.

                  Een Quad-core zal je zeker niet beklagen, zelfs als je eens wat Videobewerking wil doen met bvb Pinnacle en HD beelden van je camera. Het werkt gewoon supergoed.
                  Ook het renderen achteraf , op een uurtje ben je klaar voor een volledige HD-film van 30 minuten.
                  De dual-core is toch al vlug een 2 tot 3 uurtjes zoet met dit proces.

                  Grtz,
                  CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe pc

                    DE triple core CPU is een bij de controle door de mand gevallen quad core (AMD)
                    één van de kernen is uitgeschakeld en het ding wordt als triple core op de markt gebracht. Een triple wordt niet als dusdanig geproduceerd.
                    Beauty is in the eye of the beholder
                    a77 en veel andere dingen, vooral goesting..

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe pc

                      Ik kan u volgende week laten weten hoe een core I7 systeem het er vanaf brengt 'k vrees echter dat dit in een andere prijsklasse valt...

                      Als ik u was zou ik zoiets overwegen: http://www.tones.be/shop_samart.php?idx=INTSYS3
                      INTEL CORE2 Duo E8400, 3000Mhz
                      ANTEC NSK4400 Zilver met fluisterstille 550W voeding
                      CORSAIR 4 GB DDR2 Twinx 800Mhz Geheugen
                      640GB SATA 300 Harde Schijf
                      MSI N9600GT 512MB DDR3 Videogeheugen
                      INTEL BOXDP43TF Moederbord
                      22x DVDRW Dual layer SATA
                      33-in1 Card Reader Intern
                      Gigabit LAN
                      Firewire
                      Windows Vista Home Premium 64 bit
                      Bullguard Internet Security
                      Nero voor het probleemloos branden van CD's en DVD's

                      Als het wat meer mag kosten is er nog deze quadcore: http://www.tones.be/shop_product.php?idx=105776
                      ACER Aspire Lifestyle M5641 Legitieme Windows Vista® Home Premium, Intel® Core™2 Quad processor 9400, 4GB DDR II RAM (2x 2GB), 1280GB (2x 640GB), DVD-RW Dual Layer, Blu-ray Disc® ROM, NVIDIA® GeForce®...
                      Mijn foto's
                      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe pc

                        Oorspronkelijk geplaatst door Loukas Bekijk bericht
                        DE triple core CPU is een bij de controle door de mand gevallen quad core (AMD)
                        één van de kernen is uitgeschakeld en het ding wordt als triple core op de markt gebracht. Een triple wordt niet als dusdanig geproduceerd.
                        Weet ik. Maar verbruikt blijkbaar evenveel stroom als een quad, maar 't is geen quad.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe pc

                          Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                          Ik kan u volgende week laten weten hoe een core I7 systeem het er vanaf brengt 'k vrees echter dat dit in een andere prijsklasse valt...

                          Als ik u was zou ik zoiets overwegen: http://www.tones.be/shop_samart.php?idx=INTSYS3
                          INTEL CORE2 Duo E8400, 3000Mhz
                          ANTEC NSK4400 Zilver met fluisterstille 550W voeding
                          CORSAIR 4 GB DDR2 Twinx 800Mhz Geheugen
                          640GB SATA 300 Harde Schijf
                          MSI N9600GT 512MB DDR3 Videogeheugen
                          INTEL BOXDP43TF Moederbord
                          22x DVDRW Dual layer SATA
                          33-in1 Card Reader Intern
                          Gigabit LAN
                          Firewire
                          Windows Vista Home Premium 64 bit
                          Bullguard Internet Security
                          Nero voor het probleemloos branden van CD's en DVD's

                          Als het wat meer mag kosten is er nog deze quadcore: http://www.tones.be/shop_product.php?idx=105776
                          ACER Aspire Lifestyle M5641 Legitieme Windows Vista® Home Premium, Intel® Core™2 Quad processor 9400, 4GB DDR II RAM (2x 2GB), 1280GB (2x 640GB), DVD-RW Dual Layer, Blu-ray Disc® ROM, NVIDIA® GeForce®...
                          Wat vind je beter aan deze systemen?

                          Het eerste model biedt wat minder schijfruimte en een dvd ipv een blue ray. 't is een duo. Gaat uw voorkeur naar een duo core?

                          Het tweede model biedt bijna hetzelfde. Het heeft iets meer schijfruimte, maar een GS videokaart (wel iets meer geheugen) maar kost wel 200 euro meer. De blue ray brander is er misschien niet bij want ze zeggen dat dit optioneel is.

                          De fluisterstille voeding van model1 vind ik wel interessant, want daarover heb ik geen gegevens bij de pc van de makro. Dat lawaai is hetgeen me het meest heeft gestoord aan mijn huidige pc.
                          Last edited by PSG; 15 januari 2009, 17:27.

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe pc

                            Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                            Wat vind je beter aan deze systemen?
                            Je krijgt ook support op je toestel van een winkel wiens hoofdzaak computers is, ipv nummertje trekken bij de helpdesk van de macro... anders kan je even goed een dell kopen, die zijn meestal nog wat goedkoper...

                            Het tweede model biedt bijna hetzelfde. Het heeft iets meer schijfruimte, maar een GS videokaart (wel iets meer geheugen) maar kost wel 200 euro meer. De blue ray brander is er misschien niet bij want ze zeggen dat dit optioneel is.
                            blue ray lezer en dvd-writer zitten erbij, enkel als je de blue ray lezer wilt vervangen door een brander moet je bijbetalen.
                            Mijn foto's
                            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe pc

                              Deleted : Was anders toch weer niet goed.
                              Last edited by VerSeg; 16 januari 2009, 02:57.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X