Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksverjaardag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Huwelijksverjaardag

    Topic gesloten
    Last edited by SteFoto; 16 januari 2009, 21:18.
    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

  • #2
    Re: Huwelijksverjaardag

    Ik veronderstel dat fotografie je job niet is, ook niet in bijberoep. Dus aan officiële prijzen zal je niet veel hebben.

    De eerste vraag die ik me dan zou stellen: wat wordt er van je verwacht?
    - hoeveel ervaring heb je?
    - hoe lang moet je fotograferen?
    - verplaatsing?
    - nabewerking?
    - op cd zetten, afdrukken, ...?
    - verwachten ze gewoon wat snapshots of (semi-)professionele foto's?

    En wees redelijk, wees blij dat je een kans krijgt om dit te kunnen doen. Als je nu deftige foto's aflevert, maak je al goede reclame voor jezelf, en dit is ook veel waard.
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

    Comment


    • #3
      Re: Huwelijksverjaardag

      Op je website staat meerdere keren dat je professioneel en niet duur bent.
      En dan moeten wij je even gaan vertellen wat je tarieven zijn

      Comment


      • #4
        Re: Huwelijksverjaardag

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Op je website staat meerdere keren dat je professioneel en niet duur bent.
        En dan moeten wij je even gaan vertellen wat je tarieven zijn
        Ik ben ook nog niet zoloang bezig als zelfstandige fotograaf, en "MOETEN" Mijnheer Notex dat zeker niet hoor je moet niets this maar een vraag zoals een ander. Maar ben wel al 25 jaar zelfstandig in een andere branche dus ik weet wel waar ik over praat en het is niet prettig om vast te stellen dat er velen onder de prijs werken. Dus Ik wou gewoon eens weten wat de gemiddelde prijzen zijn hiervoor. Zoals bij huwelijken ligt dit gemiddelde tussen de 1000 en 1500 euro en voor communie's weet ik ook wel wat ik moet vragen maar huwelijksverjaardagen weet ik het zo niet. Nergens vind je dit terug. En weet ook uit ervaring dat dit, in de normen van een communie gesproken dan veel meer zou kosten omdat je langer aanwezig bent, wel... vraag eens meer hé je zult er niet veel moeten doen denk ik als je begrijpt wat ik bedoel, in sommige gevallen verdient mijn poetsvrouw meer en toch doen we het omdat we gewoon gepassioneerd zijn in fotografie. Zelfs tijdens mijn studies fotografie wisten ze enkel te antwoorden zoals hierboven, waar je niets meer mee weet. De meeste antwoorden zijn.... het is te zien wat ze willen, hoelang je bezig bent, met of zonder albums,enz.... wel jongens dat wist ik ook al hoor, dat was mijn vraag niet ik wil gewoon cijfers zien met voorbeelden. Maar daar hebben er hier veel moeite mee om te vertellen wat ze vragen. Het is beter dat er zo'n vragen goed beantwoord worden als je het zelf weet tenminste want de meeste antwoorden zijn zo vaag omdat ze het meestal zelf niet weten wat de exacte prijzen zijn. Ik weet iemand die zei in de school, en ik citeer: ik heb er voor dit jaar al 10 communies opstaan. Weet wat zij vroeg, schrik niet hé? 50€ all in. Dat is dan beter hé, nee dat is de stiel kapot maken. Dus mijn vraag is eigenlijk nog niet zo onaardig hé, nee... ik wil mij gewoon aan de normen houden of op zijn minst daarrond.

        Bedankt,
        Last edited by SteFoto; 16 januari 2009, 21:26.
        Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

        Comment


        • #5
          Re: Huwelijksverjaardag

          Als ge cijfers wilt ?

          Ofwel maak je een pakket all in.
          Hangt allemaal af wat ze willen, eindprodukt album , foto's op DVD , aantal uren , enz.

          Ofwel reken je per uur:
          45 euro/uur excl btw
          50 euro/ fotobestanden "in high resolution "op DVD
          Km vergoeding 30 eurocent/km buiten een straal van 25km
          Prijs album + 100 euro aan nabewerking, layout.

          Dat zijn geen standaardprijzen, maar wel richtprijzen.
          Het kan steeds goedkoper of duurder.

          Succes,
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

          Comment


          • #6
            Re: Huwelijksverjaardag

            Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
            Als ge cijfers wilt ?

            Ofwel maak je een pakket all in.
            Hangt allemaal af wat ze willen, eindprodukt album , foto's op DVD , aantal uren , enz.

            Ofwel reken je per uur:
            45 euro/uur excl btw
            50 euro/ fotobestanden "in high resolution "op DVD
            Km vergoeding 30 eurocent/km buiten een straal van 25km
            Prijs album + 100 euro aan nabewerking, layout.

            Dat zijn geen standaardprijzen, maar wel richtprijzen.
            Het kan steeds goedkoper of duurder.

            Succes,
            Voila zi, dat zijn antwoorden waar je, en ik niet alleen maar alle BDers iets aan hebben. bedankt voor de moeite Phote4you,

            Mvg,
            Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

            Comment


            • #7
              Re: Huwelijksverjaardag

              Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
              Voila zi, dat zijn antwoorden waar je, en ik niet alleen maar alle BDers iets aan hebben.
              Maar dat had je toch zelf ook wel kunnen verzinnen? Zoiets is toch altijd gebaseerd op tijd en materiaalkosten? Zo doe je dat toch hoop ik ook voor huwelijk en communie? Ik zie niet zo waarom dat voor verjaardagen ineens anders zou moeten zijn. Het enige dat je moet weten is hoe ver, hoe lang en hoe opleveren. En dat weten wij hier ook niet.

              Comment


              • #8
                Re: Huwelijksverjaardag

                Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                Ik ben ook nog niet zoloang bezig als zelfstandige fotograaf, en "MOETEN" Mijnheer Notex dat zeker niet hoor je moet niets this maar een vraag zoals een ander. Maar ben wel al 25 jaar zelfstandig in een andere branche dus ik weet wel waar ik over praat en het is niet prettig om vast te stellen dat er velen onder de prijs werken. Ik weet iemand die zei in de school, en ik citeer: ik heb er voor dit jaar al 10 communies opstaan. Weet wat zij vroeg, schrik niet hé? 50€ alles in.
                Bedankt,
                Wel Mijnheer Stefoto, je kan je tarieven ook nog eens aanpassen aan de kwaliteit van het geleverde werk. De link naar je website heb je gisteren van je contactinformatie verwijderd. Aan de hand van de foto's die erop stonden zou ik zeggen : "doe het ook maar voor 50€". (is natuurlijk maar een persoonlijke mening hé)

                Mijn dochter is in september getrouwd en had op een huwelijksbeurs een contract aangegaan met een beroepsfotografe. Was 10 jaar actief en portfolio leek volgens het bruidspaar dik in orde.

                Tarief : Aanwezig van 8h tot 24h. Levering van alle foto's op DVD = 1250€.
                Optioneel : fotoboek @ 1750€ 6 weken levertijd)

                Vermits er toch een professional aanwezig was heb ikzelf slechts 20 fotos genomen van het bruidspaar in onze tuin.

                Nu zijn de dualside DVD's geleverd met 2100 fotos in hi-res. Met veel moeite er 50 fotos kunnen uitzoeken die amper goed genoeg zijn om in een album te kunnen.
                Van de 250 "proffessionele" fotos in de tuin waren er 248 mislukt ( zwaar onderbelicht, slagschaduwen, artistieke mislukkers op 12mm enz....).

                Resultaat :
                1)Dochter heeft een fotoboek laten maken (niet bij de huwelijksfotografe) met de fotos van de professional, en een tweede boek met mijn fotos op A4.
                2)Het fotoboek van de professional komt enkel na zware aandrang uit de kast. Dochter schaamt zich omdat ik 1250€ heb moeten betalen voor een hoop brolfotos van een beroepsfotografe.
                3)1250€ voor de fotografe + 260€ voor de 2 Henzo fotoboeken.

                Ze had evengoed de reportage aan een amateur laten doen voor 50€, dan waren de fotos misschien beter geweest.

                Mijn ervaring met huwelijksfotos : ik heb in de jaren 80 bijna 3 jaar voor een beroepsfotograaf gewerkt en ongeveer 100 huwelijksreportages voor hem gemaakt.
                Deze beroepsfotograaf rekende de normale gangbare tarieven aan waarvan ik de helft kreeg (en met die helft was ik ruim tevreden). Ik kan het nu wel vertellen want belastingsfraude verjaart na 10 jaar.
                Last edited by notex; 16 januari 2009, 00:27.

                Comment


                • #9
                  Re: Huwelijksverjaardag

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  De link naar je website heb je gisteren van je contactinformatie verwijderd.
                  Dat was nu net niet nodig geweest want :
                  1. de site is makkelijk te vinden
                  2. de site is goed opgebouwd
                  3. de foto's zijn best goed
                  4. de photoshop skills zijn dik in orde
                  α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                  Flickr____No place to be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Huwelijksverjaardag

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Wel Mijnheer Stefoto, je kan je tarieven ook nog eens aanpassen aan de kwaliteit van het geleverde werk. De link naar je website heb je gisteren van je contactinformatie verwijderd.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                    1. de site is makkelijk te vinden
                    2. de site is goed opgebouwd
                    3. de foto's zijn best goed
                    4. de photoshop skills zijn dik in orde


                    Waarom ik deze verwijderd heb? is voor het volgende, eerst en vooral is het geen website maar een blog die ik vroeger eens gemaakt heb en wist niet meer dat deze nog vermeld stond bij mijn contactgegevens. Bedankt voor je reactie zodoende herinnerde jij me eraan dat dit nog op BD vermeld stond en vandaar ik deze nu verwijderd heb. Waarom? omdat ik nu een eigen website gemaakt heb en waarschijnlijk verwijst Defenderke naar deze site die ik dan ook wil bedanken voor zijn of haar positieve reactie
                    Momenteel zet ik hem nog niet op BD omdat er nog volop aan gewerkt wordt.

                    Vriendelijke groeten Defenderke,
                    Last edited by SteFoto; 16 januari 2009, 15:25.
                    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                    Comment


                    • #11
                      Re: Huwelijksverjaardag

                      Waar is Trebs met zijn geweldige link

                      Comment


                      • #12
                        Re: Huwelijksverjaardag

                        Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                        Waarom ik deze verwijderd heb? is voor het volgende, eerst en vooral is het geen website maar een blog die ik vroeger eens gemaakt heb en wist niet meer dat deze nog vermeld stond bij mijn contactgegevens. Bedankt voor je reactie zodoende herinnerde jij me eraan dat dit nog op BD vermeld stond en vandaar ik deze nu verwijderd heb. Waarom? omdat ik nu een eigen website gemaakt heb en waarschijnlijk verwijst Defenderke naar deze site die ik dan ook wil bedanken voor zijn of haar positieve reactie
                        Momenteel zet ik hem nog niet op BD omdat er nog volop aan gewerkt wordt.

                        Vriendelijke groeten Defenderke,
                        't is misschien off-topic, maar aanzie het dan als een raad. Aangezien je fotografie op professionele basis doet (al dan niet in bijberoep) ben je eigenlijk wettelijk verplicht je ondernemingsnummer en bedrijfsgegevens overal te vermelden, zelfs op je website.

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #13
                          Re: Huwelijksverjaardag

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          't is misschien off-topic, maar aanzie het dan als een raad. Aangezien je fotografie op professionele basis doet (al dan niet in bijberoep) ben je eigenlijk wettelijk verplicht je ondernemingsnummer en bedrijfsgegevens overal te vermelden, zelfs op je website.

                          Mvg,
                          Frederic
                          Vanwaar je interesse of bekommernis? Maar toch...Je moet je eens beter informeren maar ik geloof dat ik die vraag ooit gesteld heb aan mijn boekhouder en dit zou niet verplicht zijn. Enkel op in- en uitgaande facturen en officiële documenten. Zelfs niet op Adtreskaartjes hoef je het niet te zetten. Trouwens mocht het toch zo zijn dat het verplicht is dan vrees ik dat er veel beroepsfotografen dringend hun site zullen moeten aanpassen.

                          Mvg,
                          Last edited by SteFoto; 16 januari 2009, 21:12.
                          Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

                          Comment


                          • #14
                            Re: Huwelijksverjaardag

                            Ik denk bij zulke topics aan de wijze woorden van Digipics 357:

                            "Never argue with a stupid man. He will drag you down to his level and beat you because of his experience".

                            groeten

                            Comment


                            • #15
                              Re: Huwelijksverjaardag

                              Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                              Vanwaar je interesse of bekommernis? Maar toch...Je moet je eens beter informeren maar ik geloof dat ik die vraag ooit gesteld heb aan mijn boekhouder en dit zou niet verplicht zijn. Enkel op in- en uitgaande facturen en officiële documenten. Zelfs niet op Adtreskaartjes hoef je het niet te zetten. Trouwens mocht het toch zo zijn dat het verplicht is dan vrees ik dat er veel beroepsfotografen dringend hun site zullen moeten aanpassen.

                              Mvg,
                              Vanwaar...? Omdat ik het niet vermeld zag staan. En omdat ik wou helpen. Trouwens, 'k heb het net even opgezocht, en m'n stelling was niet zo ridicuul als je zou vermoeden... Voor vennootschappen moet het wel degelijk. 'n klein misverstand dus van mij, maar totaal niet slecht bedoeld...

                              Dit schrijft de wet:

                              Je moet je ondernemingsnummer, bestaande uit een 0 of een 1, gevolgd door negen cijfers, vermelden bij alle contacten met de overheid en op alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen, brieven, orders en andere uitgaande stukken. Het ondernemingsnummer moet ook op zichtbare wijze aangebracht zijn op de gebouwen en marktkramen die je voor je beroep gebruikt. De vermelding is ook verplicht voor bepaalde bedrijfsvoertuigen: voertuigen die gebruikt worden voor markthandel, door de werkgevers in bouwfirma’s of schoonmaakbedrijven. Vennootschappen moeten hun ondernemingsnummer ook vermelden op hun website en op alle elektronische en niet-elektronische documenten.

                              @ Johanuz: opnieuw wakker geworden in trollenland? Je zou beter eens constructief deelnemen in een topic in plaats van me altijd aan te vallen. Maar waarschijnlijk is dat nét te moeilijk voor jou...

                              Mvg,
                              Frederic

                              Comment

                              Working...
                              X