Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor een Canon EOS 450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor een Canon EOS 450d

    Hallo beste mensen,

    Vandaag komt mijn nieuwe camera binnen. Canon EOS 450d. Ik heb alleen de body gekocht, dus ik moet nog een lens kopen. Kunnen jullie mij misschien helpen met het kiezen van een lens? Ik wil niet meer dan 250 euro uitgeven aan een lens(voor nu) en het moet een algemeen goede lens zijn, "All-round" zeg maar.
    Hopelijk kunnen jullie een beetje helpen.

    Groeten

  • #2
    Re: Lens voor een Canon EOS 450d

    zoek u een tweedehands tamron 17-50 f/2.8, deze kost 335€ nieuw bij Konijn
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor een Canon EOS 450d

      Hm, dan zit je in het verkeerde topic.
      Daar is namelijk dit voor: http://forum.belgiumdigital.com/f35/

      Voor het overige zou ik zeggen bekijk de reviews alvast op:



      OpticalLimits - Lens reviews and beyond!


      Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

      Read clear, detailed camera and lens reviews and recommendations. Get the latest Canon and Sony news and learn from our photography tips. For over 20 years, The-Digital-Picture.com is all about you and making your images amazing!


      Aangezien je nog geen lens hebt, heb je zeker een lens nodig (imo) die een breedhoek heeft. 28 mm of minder.

      Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS heb je al voor een € 111,-
      Tel daar nog een polariser bij van € 41,- en de desbetreffende zonnekap en je zit rond de 160 euro.

      Dan heb je nog wat geld over voor een Canon EF 50mm F 1.8 II ø 52 mm (kostprijs ongeveer € 100,-. Ideaal om portretten mee te fotograferen en dan heb je meteen een lichtsterke lens mocht je die nodig hebben.
      Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor een Canon EOS 450d

        Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
        Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS heb je al voor een € 111,-
        Tel daar nog een polariser bij van € 41,- en de desbetreffende zonnekap en je zit rond de 160 euro.

        Dan heb je nog wat geld over voor een Canon EF 50mm F 1.8 II ø 52 mm (kostprijs ongeveer € 100,-. Ideaal om portretten mee te fotograferen en dan heb je meteen een lichtsterke lens mocht je die nodig hebben.
        denk ook dat dit de beste optie is...

        ofwel idd een tweedehands tamron 17-50 2.8
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor een Canon EOS 450d

          waarom die polarizer?

          Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
          Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS heb je al voor een € 111,-
          Tel daar nog een polariser bij van € 41,- en de desbetreffende zonnekap en je zit rond de 160 euro.

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor een Canon EOS 450d

            Waarom polariser?

            Ikzelf schiet graag plaatjes van auto's dus is een polariser onmisbaar omdat die de weerkaatsing in de ramen (gedeeltelijk) weghaalt.
            Maar een polariser heeft meer nut dan dat alleen hé. Mooie blauwe lucht, witte wolkjes, mooiere kleuren in het algemeen (zeker in de herfst om de bladeren voller van kleur te krijgen). Reflecties in water etc. Ik zweer erbij.

            Uiteraard kan je in nabewerking in Photoshop veel gedaan krijgen, maar waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan.
            Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor een Canon EOS 450d

              het frontelement van een 18-55 kitlens draait dus is niet zo ideaal voor een polarisatiefilter (toch )
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor een Canon EOS 450d

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                het frontelement van een 18-55 kitlens draait dus is niet zo ideaal voor een polarisatiefilter (toch )
                Absoluut het draaien van de filter kan de focus storen, en het focussen verdraait de filter dan weer... hoogst vervelend...
                en tevens de reden waarom ik zelf de 17-85mm IS USM heb gekocht destijds (ter vervanging van de kitlens)...

                De tamron heeft dit niet (denk ik toch als ik een tulpvormige lenshood zie )
                Last edited by RikH; 13 januari 2009, 13:36.
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor een Canon EOS 450d

                  Topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel (objectieven).
                  Mvg Tim

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor een Canon EOS 450d

                    Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                    Absoluut het draaien van de filter kan de focus storen, en het focussen verdraait de filter dan weer... hoogst vervelend...
                    Klopt inderdaad. Dat kán maar is niet noodzakelijk zo.
                    Ikzelf heb verschillende jaren gefotografeerd met mijn 18-55 kitlens met polariser op.
                    Ik heb er nooit last van gehad moet ik zeggen. Ik stel scherp en geef daarna nog snel een kleine draai aan de polariser. De camera past minimaal aan en hoppa.
                    Maar soit, mss gaan we hier te zeer offtopic voor de vraagsteller.

                    Belangrijkste is natuurlijk om goed advies te geven mbt de keuze van de lens.
                    Gezien zijn budget denk ik dat een 18-55 IS alsook 50 mm 1.8 een goede keuze is.

                    Een tweedehands Tamron zoals beschreven is eveneens het overwegen waard

                    In the Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens, we have a very useful tool. Since it is small and light, we can take it everywhere. Since it is fast (f/2.8), we can use it in low light and indoors - and to stop action. Since it has very good image quality, we can use it for important shots. This list along with a nice general-purpose focal length range fills the requirements of a huge range of photographic opportunities (I'll let you think of them). For the price, the Tamron 17-50 is a bargain lens.
                    Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                    Comment

                    Working...
                    X