Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

    Ik heb een oude sigma 75-300mm (canon ) van mijn vorige analoge toestel .De lens is ooit gevallen en de AF werkt niet meer . Op mijn 400D kan ik hem enkel nog gebruiken in het manuele menu, wat soms nogal omslachtig is als het wat sneller moet gaan. Ik kan voor €150 een canon ef 75-300 1:4-5.6 kopen ,of een sigma DG 28-300 1:3.5-6.3. voor €200 .Hier heb ik geen ervaring mee, maar het lijkt mij een betere koop . any help ?
    groet , Nanny

  • #2
    Re: sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

    - De canon lijkt me lichtsterker op alle bereiken (ik zou moeten controleren voor zekerheid)
    - welk bereik heb je al? indien je al een lens hebt voor 17-50mm dan zou ik ook zeker de canon nemen omdat je extra bereik krijgt, ipv grotendeels overlapping...

    Echter: voor 250€ heb je een nieuwe tele 50-250 met beeldstabilisatie... Deze krijgen zeer goede feedback hier op't forum en zijn ook wat recenter...
    Last edited by RikH; 12 januari 2009, 15:38.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

      De sigma 28-300 ken ik en zou ik niet nemen, is niks waard, zéker geen 200€

      Comment


      • #4
        Re: sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

        bedankt Rikh .
        Wensel , jij hebt blijkbaar ervaring met de 28-300 sigmalens, kan je me een beetje meer toelichting geven over het waarom deze lens geen goeie keuze is ?

        Comment


        • #5
          Re: sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

          oeps , beetje te rap . Heb je ook ervaring met de canon 75-300 ?

          Comment


          • #6
            Re: sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Nanny Lambrechts Bekijk bericht
            Ik heb een oude sigma 75-300mm (canon ) van mijn vorige analoge toestel .De lens is ooit gevallen en de AF werkt niet meer . Op mijn 400D kan ik hem enkel nog gebruiken in het manuele menu, wat soms nogal omslachtig is als het wat sneller moet gaan. Ik kan voor €150 een canon ef 75-300 1:4-5.6 kopen ,of een sigma DG 28-300 1:3.5-6.3. voor €200 .Hier heb ik geen ervaring mee, maar het lijkt mij een betere koop . any help ?
            groet , Nanny
            Geen van beiden de moeite waard.
            Het is tegenwoordig vrij gemakkelijk een budgettelelens voor Canon aan te bevelen:
            EF s 55-250

            Comment


            • #7
              Re: sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

              telekees , u hebt blijkbaar geen positieve ervaringen met geen van beide lenzen . Ik ben echter een amateurfotograaf die enkel voor zichzelf foto's maak . Kan je me de negatieve punten beknopt samenvatten waarom deze lens niks waard is ? Groet

              Comment


              • #8
                Re: sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

                Zoals reeds gezegd en op een ander post ook besproken, als je een EF 75-300 hebt werk er gerust mee, zo slecht is ze echt niet (de mijne is momenteel op reis in Centraal Amerika, spijtig genoeg zonder mij )

                Maar koop ze niet meer nieuw, voor 100 EUR meer heb je de EF-S 55-250 IS, stukken scherper en met beeldstabilisatie

                Comment


                • #9
                  Re: sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

                  Palombian , ik denk dat ik uw raad moet opvolgen. Mijn ouwe lens heeft me ook nooit teleurgesteld en misschien ligt het gewoon niet aan de lenzen maar aan het mannetje dat erachter staat ... X

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nanny Lambrechts Bekijk bericht
                    telekees , u hebt blijkbaar geen positieve ervaringen met geen van beide lenzen . Ik ben echter een amateurfotograaf die enkel voor zichzelf foto's maak . Kan je me de negatieve punten beknopt samenvatten waarom deze lens niks waard is ? Groet
                    Niks waard is door mij niet genoemd.....
                    Ik zou geen 150€ betalen voor een lens die op het lange eind (en daar ga je hem toch het meest gebruiken) erg soft is. Ik heb hem voorheen wel eens geleend toen ik er ook wel wat in zag, maar dat viel nogal tegen.
                    Dat neemt niet weg dat er ook wel tevreden gebruikers zijn, kan een uitschieter zijn , er is nogal wat kwaliteitsspreiding in lenzenland.....

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nanny Lambrechts Bekijk bericht
                      Palombian , ik denk dat ik uw raad moet opvolgen. Mijn ouwe lens heeft me ook nooit teleurgesteld en misschien ligt het gewoon niet aan de lenzen maar aan het mannetje dat erachter staat ... X
                      ALS je met een Sigma 28-300 tevreden was, dan stel je gewoon niet zulke hoge eisen en kan een 75-300 ook voldoen.
                      Overigens sla ik de Tamron 70-300 iets hoger aan en die is nieuw te koop voor 140€ ofzo.

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

                        ps. Of vrouwtje...Is €150 teveel denk je voor die bepaalde lens ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

                          Telekees ; jij moet wel een hollander zijn . Los daarvan stel ik jou mening op prijs , als vlaming dan . Ik wilde graag gebruiksmeningen horen over desbetreffende lenzen . Bij deze is de keuze ondertussen gemaakt en ben ik een accessoire rijker. We komen mekaar nog wel eens tegen. een goeie avond nog.Nanny

                          Comment


                          • #14
                            Re: sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

                            op het lange eind (en daar ga je hem toch het meest gebruiken) erg soft is
                            (Telekees)

                            Ik heb hier vroeger ook lang over gepiekerd en ben tot de constatatie gekomen dat consumerzooms hier veel beloven en weinig geven

                            Boven 200-250mm moet je naar een betere klasse zooms, en liefst ook met IS (EF100-400IS, de nieuwe Sigma's 120-400 en 150-500 als het wat minder moet, de - blijkbaar zeer scherpe - Sigma 100-300 f:4 zonder IS - maar Sigma's zijn m.i. zeer zwaar)

                            Wat je ook kan doen is bovenop je (bv) EF-S 55-250 een EF 300 f:4 IS of een EF 400 f:5.6 (zonder IS) prime kopen, die zijn gegarandeerd scherp en kunnen nog een 1.4 extender aan
                            (in lenzenland is de som van de delen dikwijls meer dan het geheel)

                            Hierover is al genoeg gepalaverd, het is niet de bedoeling hierover opnieuw te beginnen

                            Veel fotoplezier, Nanny

                            Comment


                            • #15
                              Re: sigma 28-300mm of canon 75-300mm ?

                              Ik heb de 75-300 III gehad en en beschouw deze, ondanks dat ik een echte Canon-fanaat ben, als écht slecht. Soft, dat zeker, maar mijn exemplaar had meer chromatische abberatie als een jampot. Ik kan ook de 55-250 IS aanraden, die tweedehands toch zeker voor rond de 200 € moet te vinden zijn...

                              Comment

                              Working...
                              X