Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75 2.8 op 1D mkII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 28-75 2.8 op 1D mkII

    hellow,

    gezien een nakende upgrade naar een EOS 1D mkII vroeg ik me af hoe mijn huidige lenzen zouden presteren op dit monster.

    Ik heb er momenteel maar 2 (waar dan 1 van te koop staat ) :

    Tamron 28-75 2.8
    Canon 70-200 f/4 IS USM

    Die laatste gaat sowieso geen probleem geven en gaat trouwens ook geupgrade worden naar een 70-200 2.8 die evenmin problemen zal geven.

    Ik vertrouw erop dat de tamron ook geen problemen geeft gezien ik wel iemand ken die deze lens op een 5D gebruikt.

    Toch wilde ik weten of iemand hier ervaring mee heeft met deze combo?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Tamron 28-75 2.8 op 1D mkII

    De Tamron 28-75 f2,8 is bruikbaar op een full-frame camera, en dus zeker ook op een 1D MKII.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 28-75 2.8 op 1D mkII

      ik gebruik mijn tamron 28-75 op mijn 1DmkII met zeer grote tevredenheid
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 28-75 2.8 op 1D mkII

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        ik gebruik mijn tamron 28-75 op mijn 1DmkII met zeer grote tevredenheid
        Idem hier, plus het bereik is een heel stuk plezanter in vergelijking met op een cropbody.
        Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 28-75 2.8 op 1D mkII

          Merk je ook snelheidsverschil met de 28-75 op een 1d mk2?
          Op de 30D vond ik deze lens namelijk verschrikkelijk traag!
          Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 28-75 2.8 op 1D mkII

            Alles hangt af van je referentiepunt, natuurlijk.
            Ik vind dat dit best meevalt onder normale lichtomstandigheden. Vergeet ook niet dat een 1D een zeer goede AF heeft. Of ze de vergelijking qua snelheid met een EF 24-70 kan doorstaan betwijfel ik, maar met zekerheid kan ik je dat niet vertellen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
            Merk je ook snelheidsverschil met de 28-75 op een 1d mk2?
            Op de 30D vond ik deze lens namelijk verschrikkelijk traag!
            Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 28-75 2.8 op 1D mkII

              Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
              Merk je ook snelheidsverschil met de 28-75 op een 1d mk2?
              Op de 30D vond ik deze lens namelijk verschrikkelijk traag!
              het is ook op mijn 400D niet van de snelste maar voor zo'n type lens is ze voor mij snel genoeg... Bovendien zal inderdaad de snellere en accuratere AF van een 1D mkII wel iets bijdragen aan de snelheid van werking van deze lens (kan toch bijna niet anders ).

              We zullen het snel weten want een van de komende dagen komt de 1D mkII er
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 28-75 2.8 op 1D mkII

                Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
                Of ze de vergelijking qua snelheid met een EF 24-70 kan doorstaan betwijfel ik, maar met zekerheid kan ik je dat niet vertellen.
                absoluut niet

                de AF van de 28-75 is inderdaad wel heel traag en luidruchtig, maar zolang je geen servo AF en snelle sporten gebruikt is er helemaal geen probleem
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 28-75 2.8 op 1D mkII

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  absoluut niet

                  de AF van de 28-75 is inderdaad wel heel traag en luidruchtig, maar zolang je geen servo AF en snelle sporten gebruikt is er helemaal geen probleem
                  die zal laaaaaater misschien ook nog wel vervangen worden

                  tot op heden geen problemen gehad met de snelheid (afin, traagheid) van de Tamron...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 28-75 2.8 op 1D mkII

                    [QUOTE=Matthias;2121310]absoluut niet

                    de AF van de 28-75 is inderdaad wel heel traag en luidruchtig, maar zolang je geen servo AF en snelle sporten gebruikt is er helemaal geen probleem

                    Ik heb de laatste nieuwe versie van de 28/75 en die is helemaal niet luidruchtig , ik hoor hem niet

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 28-75 2.8 op 1D mkII

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      absoluut niet
                      de AF van de 28-75 is inderdaad wel heel traag en luidruchtig, maar zolang je geen servo AF en snelle sporten gebruikt is er helemaal geen probleem
                      Mijn versie is helemaal niet luidruchtig. Ik gebruik ze echter enkel voor portretten (nog niet geprobeerd voor sport) en daar vind ik de AF heel accuraat + behoorlijk scherp op f2.8 en snel genoeg.

                      Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
                      Of ze de vergelijking qua snelheid met een EF 24-70 kan doorstaan betwijfel ik, maar met zekerheid kan ik je dat niet vertellen.
                      Ik poog gewoon een eerlijk antwoord te geven, daar ik geen ervaring heb met een EF 24-70 op een 1D. Reviews lezen kunnen we allemaal of sommige mensen hebben blijkbaar meerdere lenzen in dezelfde range...

                      gr
                      Yannick
                      Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tamron 28-75 2.8 op 1D mkII

                        Oorspronkelijk geplaatst door yannicks Bekijk bericht
                        Mijn versie is helemaal niet luidruchtig. Ik gebruik ze echter enkel voor portretten (nog niet geprobeerd voor sport) en daar vind ik de AF heel accuraat + behoorlijk scherp op f2.8 en snel genoeg.
                        Ik poog gewoon een eerlijk antwoord te geven, daar ik geen ervaring heb met een EF 24-70 op een 1D. Reviews lezen kunnen we allemaal of sommige mensen hebben blijkbaar meerdere lenzen in dezelfde range...

                        gr
                        Yannick
                        Mijn ervaring op de 20D met de Tamron was dat de Servo-AF een groot probleem was, omdat die eerder met schokjes werkte. De 24-105 f4 L IS (een Canon 24-70 f2,8 heb ik niet) kan de actie veel beter volgen omdat die geleidelijk focust, zonder schokjes, en veel juister bij actiefotografie.

                        De Sigma 24-70 f2,8 heeft op de 1D MKIII ook problemen om te volgen als het wat sneller moet gaan, ook als de omstandigheden wat moeilijker worden gaat ze al vrij snel hunten (en dat doet ze dan ook aan een héél snel tempo op die 1D).

                        De Tamron had op de 20D ook heel gemakkelijk last van hunten bij weinig licht. Andere, minder lichtsterke objectieven hadden er in dezelfde omstandigheden geen last van, die focusten nog wel perfect.

                        Voor portretten en niet te snel bewegende onderwerpen zijn de Tamron 28-75 f2,8 en de Sigma 24-70 f2,8 goed genoeg. Voor actiefotografie kan je beter op zoek naar iets anders als je een groot percentage bruikbare foto's wil, en dat zal ook zo zijn op een 1D MKII.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment

                        Working...
                        X