Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 450D lens, welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 450D lens, welke?

    Hallo,

    Ik ben eens aan het kijken voor een goede lens voor een canon eos 450D

    Wat ik belangrijk vind is dat ze snelle AF heeft en goede scherpe fotos neemt.
    Heb beetje zitten rondkijken en zag deze 2 lenzen, welke raden jullie mij aan?

    http://www.konijnenberg.be/product/4...4-5-56_is.html

    http://www.konijnenberg.be/product/5..._usm_bulk.html

    Alle commentaren en hulp zijn welkom want jullie hebben wel veel ervaring
    Groeten.

  • #2
    Re: Canon eos 450D lens, welke?

    Het zijn voor het geld goede lenzen, maar een echt snelle AF hebben ze geen van beiden.
    Je realiseert je toch wel dat het telezooms zijn en voor algemeen gebruik niet zo geschikt?

    Edit: ik zie dat je ook de kitlens hebt, dan zijn beide lenzen een goede aanvulling daarop.
    Beter, zeker ook snellere AF heeft de 70-200 F4 L (ook weer wat duurder en minder millimeters)

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 450D lens, welke?

      Oorspronkelijk geplaatst door Juurn Bekijk bericht
      Hallo,

      Ik ben eens aan het kijken voor een goede lens voor een canon eos 450D

      Wat ik belangrijk vind is dat ze snelle AF heeft en goede scherpe fotos neemt.
      Heb beetje zitten rondkijken en zag deze 2 lenzen, welke raden jullie mij aan?

      http://www.konijnenberg.be/product/4...4-5-56_is.html

      http://www.konijnenberg.be/product/5..._usm_bulk.html

      Alle commentaren en hulp zijn welkom want jullie hebben wel veel ervaring
      Groeten.
      Wat wil je fotograferen ? Wat is je budget ?
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 450D lens, welke?

        400/450 euro
        landschappen en sportactiviteiten zoals voetbal etc.
        bewegingen bevriezen zeg maar, dus snelle AF is wel gewenst waarschijnlijk..

        Misschien dat iemand weet welke lens wel goed is voor bij 450Dcanon qua snelle AF enzo.. (en het liefst wel tot 200-250-300mm dat ik er ook nog wat kan mee inzomen, je weet nooit hé)
        alle hulp welkom

        Comment


        • #5
          Re: Canon eos 450D lens, welke?

          De 70-200L zonder IS zal wel te vinden zijn rond de 400 euro voor een heel mooi exemplaar, daar ben je gezien het budget m.i. het beste mee af qua scherpte en AF snelheid.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Canon eos 450D lens, welke?

            Eerste conditie voor snelle AF is een lens met ring-USM, er zijn ook niet L-lenzen die dit hebben.
            Ten tweede moet de body snel genoeg zijn om dit aan te sturen, hoe hoger in de hierarchie (XXXD-XXD-XD) en hoe recenter model hoe sneller.
            Met een 70-200L bv heb je de belangrijkste conditie vervuld, en ze zal nog beter reageren op een 40D of 50D (en hoogstwaarschijnlijk ook op een 1D)
            De AF-motor van een consumerlens (zoals 55-250, 70-300) daarentegen is van het begin al trager en zal een meer performante body zeker niet kunnen volgen.
            Last edited by palombian; 12 januari 2009, 08:35. Reden: (zoals 55-250, 70-300)

            Comment


            • #7
              Re: Canon eos 450D lens, welke?

              Eigenlijk zou ik dan nog beter sparen voor de IS versie van die 70-200 L4?

              Comment


              • #8
                Re: Canon eos 450D lens, welke?

                Voor actie is IS niet nodig , daar komt het op een korte sluitertijd aan.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon eos 450D lens, welke?

                  Weet ik maarja die lens gebruik je natuurlijk ook nog voor landschappen ofzo, of gewone dingen te fotograferen dus is het beter dat ik mij een deftige koop

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon eos 450D lens, welke?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Juurn Bekijk bericht
                    Weet ik maarja die lens gebruik je natuurlijk ook nog voor landschappen ofzo, of gewone dingen te fotograferen dus is het beter dat ik mij een deftige koop
                    Baat het niet, het schaadt wel je bankrekening.......

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon eos 450D lens, welke?

                      Telekees, sorry dat ik in jouw topic inbreek, maar ik heb dezelfde vraag. Bezit ook de Canon EOS 450 D met de kitlens.

                      De lens die ik zoek moet vooral dienen voor:
                      - bewegende honden
                      - bewegende paarden
                      - landschap (op reis dan vooral)
                      - portret

                      En ook om dingen dichterbij te halen, waarbij ikzelf niet dichter geraak.

                      Ik dacht aan die eerste die jij hier aanhaalde, de Canon. Zit ik dan goed? Ik lees hier ergens dat een telezoom voor algemeen gebruik niet zo goed is, waarom is dat?

                      Sorry voor de vele vragen en de onwetendheid!

                      Groetjes,
                      Liesbet

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon eos 450D lens, welke?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Liesbetje Bekijk bericht
                        De lens die ik zoek moet vooral dienen voor:
                        - bewegende honden
                        - bewegende paarden
                        - landschap (op reis dan vooral)
                        - portret
                        Ik ben ook begonnen met 350D om mijn hond in actie te trekken.
                        Ik heb mij dan ook redelijk rap een lichtsterkere lens moete kopen om niet in volle zomer mijn hond scherp op de foto te krijgen.
                        Ik heb mij een 50-150 2.8 van sigma gekocht. Ik weet echter niet wat voor jou een beter bereik zou zijn...
                        Misschien dat de honden en paarden die jij trekt wel wat verder van jou staan dan dat mijn hond wegloopt van mij...
                        Grtz!
                        you are braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think

                        Comment

                        Working...
                        X