Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens canon bereik 24/28 - 100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens canon bereik 24/28 - 100

    Hallo, ik zocht een lens met ongeveer een bereik van 24 of 28 tot 100 mm (mag iets minder, bvb 70), aan een betaalbare prijs (max 450 euro ofzo), maar toch van een goeie kwaliteit zou een EF lens moeten zijn. Heb nu de 28-135 lens maar ik vind dat deze toch een bedenkelijke kwaliteit heeft.
    Alvast bedankt,
    www.rally-image.be - rallysport in en rond België

  • #2
    Re: Lens canon bereik 24/28 - 100

    Oorspronkelijk geplaatst door tommeke_B Bekijk bericht
    Hallo, ik zocht een lens met ongeveer een bereik van 24 of 28 tot 100 mm (mag iets minder, bvb 70), aan een betaalbare prijs (max 450 euro ofzo), maar toch van een goeie kwaliteit zou een EF lens moeten zijn. Heb nu de 28-135 lens maar ik vind dat deze toch een bedenkelijke kwaliteit heeft.
    Alvast bedankt,
    de Tamron 28-75 geeft je absoluut superkwaliteit voor heel weinig geld

    geeft je vlijmscherpe foto's op f4 en is al heel scherp op f2.8. Ze kan makkelijk mee met mijn 17-40 L (als ze al niet scherper is) sowieso op f4 is ze een heel pak scherper dan mijn 17-40
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Lens canon bereik 24/28 - 100

      Matthias, werkt die lens op je 1D mark 2? Heb nl. net zo een body gekocht...
      Bedankt voor de info
      www.rally-image.be - rallysport in en rond België

      Comment


      • #4
        Re: Lens canon bereik 24/28 - 100

        Oorspronkelijk geplaatst door tommeke_B Bekijk bericht
        Matthias, werkt die lens op je 1D mark 2? Heb nl. net zo een body gekocht...
        Bedankt voor de info
        ik gebruik hem al meer dan een jaar op een 1DmkII dus ja, hij werkt er wel degelijk op
        Last edited by Matthias; 11 januari 2009, 20:48.
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Lens canon bereik 24/28 - 100

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          ik gebruik hem al meer dan een jaar op een 1DmkII dus ja, hij werkt er wel degelijk op
          Ok, merci
          www.rally-image.be - rallysport in en rond België

          Comment


          • #6
            Re: Lens canon bereik 24/28 - 100

            houd er wel rekening mee dat de AF van de tamron 28-75 niet van de snelste is. Voor sport zal je deze moeilijk kunnen gebruiken.

            Maar ook al is de AF niet zo snel, bij mijn exemplaar is hij wel heel correct. Ik heb nog nooit gehad dat hij ernaast zat, zelfs op f2.8 ligt de scherpte altijd waar ik die wil
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Lens canon bereik 24/28 - 100

              Als de AF ongeveer even snel is als die van de 17-50 is dit zeker voldoende. Heb nog met die goedkoopste 70-300, lukte ook, scherpstellen op de weg voor de auto komt
              www.rally-image.be - rallysport in en rond België

              Comment


              • #8
                Re: Lens canon bereik 24/28 - 100

                Ik heb pas nog een tweedehands Sigma 24-70 f2,8 EX DG gekocht, en die is scherper dan de Tamron 28-75 f2,8 die ik ooit nog heb gebruikt op de 300D en 20D.

                Maar die heeft ook een trage AF, net zoals de Tamron.

                Sigma heeft nu wel een nieuwe 24-70 met HSM-motor aangekondigd, maar de prijs is ook ruim verdubbeld, dat moet dan toch een heel erg duur motortje zijn.

                Als het verschil niet groter is ten opzichte van de Canon 24-70 f2,8 L, dan zal de verkoop van die nieuwe Sigma wel wat tegenvallen.
                Dan zakt de prijs misschien nog wel, het is al meer gebeurd dat vernieuwde versies van Sigma eerst vrij duur waren, en dat ze later weer op hetzelfde prijsniveau zaten als het oude model.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Lens canon bereik 24/28 - 100

                  Is dat die 24-70 van prijs +- 400 euro?
                  www.rally-image.be - rallysport in en rond België

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens canon bereik 24/28 - 100

                    Oorspronkelijk geplaatst door tommeke_B Bekijk bericht
                    Is dat die 24-70 van prijs +- 400 euro?
                    Dat is ze inderdaad, met wat geluk kan je een goed exemplaar tweedehands kopen (ik heb zelf 250 euro betaald voor een Sigma 24-70 f2,8 EX DG van ongeveer een jaar oud, in perfecte staat).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens canon bereik 24/28 - 100

                      ok, zal dus afwachten worden. Bedankt voor de info
                      www.rally-image.be - rallysport in en rond België

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens canon bereik 24/28 - 100

                        Ook nog te overwegen in die focal range: Canon EF 24-85/3.5-4.5.
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens canon bereik 24/28 - 100

                          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                          Ook nog te overwegen in die focal range: Canon EF 24-85/3.5-4.5.
                          Als de vraagsteller de 28-135 van bedenkelijke kwaliteit vindt zal hij hiervoor zeker ook zijn neus ophalen
                          Ik ben er nog altijd zeer tevreden over

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens canon bereik 24/28 - 100

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Als de vraagsteller de 28-135 van bedenkelijke kwaliteit vindt zal hij hiervoor zeker ook zijn neus ophalen
                            Ik ben er nog altijd zeer tevreden over
                            Ik heb er ook 1 en het ding verrast me regelmatig met nette plaatjes....

                            Overigens treffen we hier steeds meer figuren aan die zelfs de meest elementaire kennis missen, en dan de tegenvallende resultaten meteen maar willen verbeteren door er maar flink wat €uro's tegenaan te gooien.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lens canon bereik 24/28 - 100

                              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                              Ik heb er ook 1 en het ding verrast me regelmatig met nette plaatjes....

                              Overigens treffen we hier steeds meer figuren aan die zelfs de meest elementaire kennis missen, en dan de tegenvallende resultaten meteen maar willen verbeteren door er maar flink wat €uro's tegenaan te gooien.
                              Ben geen zo'n figuur die er, volgens U, niks van kent (zoals de man met de 70-200 met flare, tenminste als hij zijn zon volledig in beeld heeft)
                              Ik ben gewoon niet echt tevreden over de kwaliteit ervan, en vroeg me af of er een betaalbaar alternatief was.

                              Voor je vraagt over wat ik niet/wel tevreden ben:
                              - Doe vooral sportfotografie, maar voor mij is de snelheid van de autofocus toch niet echt van belang, op dat vlak valt hij soms tegen.
                              - Storende vervormingen op 28mm.
                              + Handige lens, ideaal bereik.
                              www.rally-image.be - rallysport in en rond België

                              Comment

                              Working...
                              X