Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie helpt mij bij mijn lenskeuze ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie helpt mij bij mijn lenskeuze ???

    Beste leden,

    Binnenkort zal ik mij een Nikon D60 aanschaffen . Ik zit namelijk nog met de vraag welke lens ik erbij moet nemen. Ik ga die gebruiken voor zowel binnen, buiten als op reis te fotograferen , kortom voor het gewone dagelijkse gebruik zoals iedere amateur . Graag zou ik deze ook gebruiken om mijn zoontjes die voetbal spelen te fotograferen alsook ons eerste elftal , want ik ben webmaster van onze club. Bij het fotograferen van het eerste elftal kan het dus ook wel eens gebeuren dat ik in een tribune zal moeten plaatsnemen en zal dus op redelijke afstand van de spelers moeten kunnen fotograferen. Indien dit een probleem zou zijn om met de voorop gestelde lenzen vanuit de tribune te fotograferen kan ik natuurlijk ook langs de zijlijn mijn foto's nemen.
    Ik verwacht ook niet de kwaliteit die een echte professioneel verwacht , maar als het enigszins kan toch wel aanvaarbare kwaliteit.
    Na veel gelezen te hebben op de forums hier ben ik er dus nog niet uit welke lens ik moet kopen en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
    Ik had namelijk al enkele lenzen in mijn gedacht en zou graag jullie mening hierover hebben of eventueel andere suggesties !

    Ik dacht aan de :


    Nikon D60 DZ-Kit 18-55 VR + 55-200 VR

    Of

    Nikon AF-S 18-135mm f/3.5-5.6G IF ED DX

    Of

    Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS HSM Nikon


    Indien één van deze 3 goed zou zijn kan je mij dan ook een beetje uitleg geven waarom je deze verkiest.
    Hopelijk krijg ik hier veel reacties op zodat ik eindelijk mijn juiste kan maken en ik vlug mijn toestel kan aanschaffen om nog enkele foto’s te kunnen maken van mijn zoontjes op de voetbal

    Ik wil alvast iedereen bedanken die bereid is mij hierbij te helpen

    Steven
    Last edited by stevie007; 11 januari 2009, 20:44.

  • #2
    Re: Wie helpt mij bij mijn lenskeuze ???

    Voor de voetbal zou ik voor de 70-200 van Sigma gaan, goed en niet te duur!
    Je gaat bij je zoontjes zeker mm's genoeg hebben, maar voor in de tribune zal het wat nipt worden.

    Voor de alledaagse foto's zou ik gewoon voor een simpel 18-55 lensje gaan, degelijk lensje!

    Comment


    • #3
      Re: Wie helpt mij bij mijn lenskeuze ???

      Bij actiefoto's zul je al gauw tegen de beperkingen van dit materiaal aan lopen. Eigenlijk zou je zoiets eerst eens moeten lenen voordat je er je geld aan uitgeeft. Als je er na enkele weken achter komt dat het materiaal te kort schiet (met name in snelheid, zowel beelden per seconde als wat betreft de AF snelheid) lever je op nieuw materiaal wel erg veel in als je het dan weer gaat verkopen.
      Als je eventueel een goede tweedehandse camera/lens overweegt zijn er diverse mogelijkheden, maar qua budget zal je ook dan nog iets omhoog moeten voor resultaten waar je dan ook echt blij mee kunt zijn.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Wie helpt mij bij mijn lenskeuze ???

        Ik ben ook van plan me een D60 aan te schaffen en heb iets hieronder een toppic waar wel al wat comments op zijn gekomen. Wat me voor u het beste lijkt is twee lenzen apart kopen, ééntje gewoon voor binnen, en dan één met een groter bereik aangezien het toch voor de voetbal is. Deze zal naar hetgeen wat ik heb vernomen wel van goede kwaliteit moeten zijn want het probleem bij deze lenzen is dat ze sneller onscherp zijn, zeker bij beweging.

        Grtzz

        Comment


        • #5
          Re: Wie helpt mij bij mijn lenskeuze ???

          ga eens praten met het bestuur van je club, vind nl dat ze je niet op extra onkosten mogen jagen, door je als webmaster op de tribune te laten plaatsnemen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Wie helpt mij bij mijn lenskeuze ???

            Sowieso maak je langs de lijn vaak leukere foto's, maar ook dan is snelle AF wel leuk alhoewel je ook met MF lenzen goede resultaten kunt behalen.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Wie helpt mij bij mijn lenskeuze ???

              Een lens van sigma 70-200 is inderdaad een goeie oplossing maar kost toch al vlug 600 euro en dat is voor iemand die nog maar net begint nogal redelijk duur vind ik ,want ik moet ook nog de body kopen.
              Zijn de lenzen (bvb : de Nikon AF-S VR 55-200mm f/4-5.6 DX ) die ik aangaf werkelijk zo traag voor voetbal te fotograferen ?
              Last edited by stevie007; 13 januari 2009, 16:17.

              Comment

              Working...
              X