Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polarisatiefilters: welke kies ik?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Polarisatiefilters: welke kies ik?

    Hallo,

    Kan iemand mij wegwijs maken ivm polarisatiefilters? Welke moet ik kiezen? Heb hier al wat rondgekeken, en blijkbaar zijn veel van jullie tevreden over B&W. Maar als je dan even hun website bekijkt, zijn er honderd en één verschillende filters. Raak hier maar wijs uit. Alle info is welkom.

    Alvast bedankt. Groeten, Bert

  • #2
    Re: Polarisatiefilters: welke kies ik?

    Ik ben tevreden met een Hoya Pro, omdat die op een Sigma 10-20 kan zonder vignetering met een echte lensdop. Ik vond de kwaliteit ook iets beter als van de B+W.

    Ik dacht dat B+W maar 3 types had: gewoon, mrc en Käsemann en dan nog voor alle schroefdraadmaten.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Polarisatiefilters: welke kies ik?

      O ja, de lijst is inderdaad zolang omdat het natuurlijk al voor alle diameters een appart item is. Was blijkbaar nog niet goed wakker, excuses . Veronderstel dat de verschillende types dan gewoon met de kwaliteit te maken heeft van het lensje, of zijn er nog andere dingen die hier een rol in spelen. Op basis waarvan bepaal je dan wat je nodig hebt? Alleen budget?

      Comment


      • #4
        Re: Polarisatiefilters: welke kies ik?

        Ik had altijd B+W, maar ik kreeg een keer bij een 2de hands lens de Hoya en die werkt op mijn 10-20 en dat is handiger als de B+W, waar de slimme van gebruikt moest worden en ik vond hem beter, dus nu heb ik één pola van Hoya, want al mijn lenzen zijn 77mm.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Polarisatiefilters: welke kies ik?

          Ik gebruik een 77mm Kaseman van B+W, een gewone, geen slim, en op mijn EF-S10-22 heb ik geen last van donkere hoeken hoor.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment

          Working...
          X