Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens

    Hallo iedereen.Ik weet niet of ik hier moet zijn,maar ik zal maar toch proberen.Ik zou graag eens een photoshoot van een kameraad willen maken maar mijn vraag is welke lens gebruik je het best om een fotoshoot te doen in een studio.Je kan wel zeggen nu ga het forum hier af maar ik geraak er echt niet wijzer uit.ER moet toch iemand zijn die dat weet welke lens je het beste kan nemen,het moet gene proflens zijn maar ik heb nu gewoon een kitlens van canon efs18-55 mm en een tamron af 70-300mm.ik de'nk niet dat je daar veel mee kan doen of wel.Ik ben echt een beginneling daar in maar wil toch een beet perfectie zo steek ik in mekaar.ALs er mensen zijn die mij daar aan kunen helpen graag desnoods koop ik mij die lens wel maar heb echt hulp nodig
    alvast bedankt voor jullie reacties
    groetjes ronny

  • #2
    Re: welke lens

    Zet iemand neer, ga op dezelfde afstand staan zooals in de studio, en ga het proberen. Niemand om op te oefenen: pak iets van die grootte.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: welke lens

      beste hjansen ik denk niet dat dit een antwoord is op mijn vraag?

      Comment


      • #4
        Re: welke lens

        Wat is het probleem om ze allebei mee te nemen?

        Comment


        • #5
          Re: welke lens

          mijn vraag is kan je met deze twee lensen toch mooie shoots maken.of andere vraag.welke lens grbruikt een professionle studiofotograaf om mooie shoots te maken van zijn model

          Comment


          • #6
            Re: welke lens

            tegenwoordig gebruik een prof een ful frame camera en in veel gevallen een 105 mm en dit lichtsterk maar met de lenzen die je bezit kan het ook ,doe echter zoals hjansen zegt .wil je toch investeren in een lens .......... DOE DIT NIET raadpleeg de zoek funcie op het forum en bekwaam je in de materie ,trouwens je topic staat in camera en je vraag gaat over lenzen .

            Comment


            • #7
              Re: welke lens

              voor APS-C tussen de 50 en 70mm
              voor FF tussen de 70 en 135mm
              maar al de rest mag ook afhankelijk van wat je zelf wilt bereiken, en de mogelijkheid van de studio (afstand tot onderwerp en afstand flitsers tot onderwerp)

              Comment


              • #8
                Re: welke lens

                bedankt micka nu weet ik het wel ongeveer en ha ik zeker met mijn lensen het eens proberen.voor de andere ook bedankt voor de reacties

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens

                  ik zou het ook proberen met jou lenzen maar ik zou ook nog een 50mm 1.8 kopen, die zou iedereen in zn tas moeten hebben, zeker voor zo weinig geld.(100-tal euro)

                  een 50mm 1.8 is een heel mooi lensje om portretten te nemen. Lekker lichtsterk, je kan mooi met de scherptediepte spelen, uiterst scherpe lens voor zijn prijs, lekker licht en makkelijk mee te nemen...
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens

                    ik heb al eens wat rondgekeken en wat tweedehandse gezien ga er me zeker zo eentje aanschaffen

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Zet iemand neer, ga op dezelfde afstand staan zooals in de studio, en ga het proberen. Niemand om op te oefenen: pak iets van die grootte.
                      Dat leek me toch tot nu toe een prima advries, jammer dat je het kennelijk niet wilt snappen; hoe kunnen mensen je een advies geven als je zelf nog geen idee hebt?
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment

                      Working...
                      X