Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

    Hi,

    Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke staan op jullie verlanglijst ? Evt ter vervanging van een huidig objectief.
    Canon - Sigma - Tamron ... of geraakt de markt verzadigd en is er praktisch in elk bereik al een goed objectief.

    Vorig jaar was er de trend objectieven te upgraden met IS of OS.
    Wat kan er dit jaar en de komende jaren nog veranderen?

    Prijsdalingen (zoals de body's door de vele nieuwe camera's) zijn niet meteen in zicht voor objectieven, integendeel...
    De 5D is nu betaalbaar, binnen aantal jaar zal de 5D MKII misschien aan de grens van €1000 zitten, misschien kunnen ze ondertussen meer en goedkopere FF objectieven maken ofzo...

    Goedkopere prijzen voor de 500mm's zou nice zijn, veel mensen hadden een compactcam of bridge vroeger met 12x tot 20x optische zoom, maar bij een DSLR kunnen ze dit bereik niet betalen.
    Buiten een Sigma 50-500 voor €650 2e hands op de kop tikken geraak je er niet goedkoper vanaf... en compacter gaan ze die 500mm's niet veel kunnen maken...

    Thanks,
    CanonYouCan
    Last edited by CanonYouCan; 11 januari 2009, 10:55.

  • #2
    Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

    Eigenlijk staat er maar één lens nog op mijn verlanglijstje, maar die is er al: fish eye, maar omdat ik nog twijfel tussen DX en FX, komt er zo'n lens voorlopig niet pas als die keuze definitief is.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

      voor mij staat er dit jaar maar 1 lens op mijn verlanglijst,de 100-400 van canon.
      ik heb de 70-200/2.8 van canon maar bij buitensport en vliegtuigen kom ik hierbij wat bereik te kort.

      mvg jopat
      Last edited by jopat; 11 januari 2009, 12:15.
      www.fotojoel.be
      7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

      Comment


      • #4
        Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

        Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
        voor mij staat er dit jaar maar 1 lens op mijn verlanglijst,de 100-400 van canon.
        ik heb de 70-200/2.8 van canon maar bij buitensport en vliegtuigen kom ik hierbij wat bereik te kort.

        mvg jopat
        De roddel gaat dat er daadwerkelijk een upgrade van de 100-400 komt. Ik ben benieuwd...

        Comment


        • #5
          Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
          De roddel gaat dat er daadwerkelijk een upgrade van de 100-400 komt. Ik ben benieuwd...
          wat zou dan het grote verschil worden tussen de oude en de nieuwe.
          is mss niet slecht dat er een nieuwe versie uit komt,dan worden de vorige mss een (klein) beetje goedkoper
          www.fotojoel.be
          7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

          Comment


          • #6
            Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

            Draaizoon ipv "dustpump" en verbeterde optische kwaliteit.

            Comment


            • #7
              Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
              De roddel gaat dat er daadwerkelijk een upgrade van de 100-400 komt. Ik ben benieuwd...
              Ben ook benieuwd, ging eerst deze lens kopen maar heb dan toch maar voor de 70-200 gekozen
              Mijn website: http://www.michelpyck.be

              Comment


              • #8
                Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                Let wel: het is een roddel! Ik ben zelf ook benieuwd of ie waarheid wordt binnen een redelijke termijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                  Over de 100-400 van Canon wordt er al een paar jaar "geroddeld" dat er een vervanger voor zou komen.
                  Je kan blijven wachten tot er een nieuwe komt, maar dan kan je er ondertussen ook geen foto's mee maken.
                  De schuifzoom is eigenlijk geen probleem, eens je die gewend bent dan kan je er veel sneller mee werken dan met een draaizoom.
                  Met een draaizoom die in lengte verandert tijdens het zoomen krijg je ook luchtverplaatsingen, en dan kom er ook stof in de camera.

                  Over de scherpte van de 100-400 kan ik zeker niet klagen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                    Mijn wens voor 2009: een kwalitatief hoogstaand 24-105/4 AFS VR van Nikon voor FF.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Mijn wens voor 2009: een kwalitatief hoogstaand 24-105/4 AFS VR van Nikon voor FF.
                      Of toch zeker iets wat in die buurt komt Ze mogen de zoom range zelfs verkleinen, als 'm optisch maar in orde is

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                        Ik zou nog graag deze lens erbij hebben:

                        Nikon 14-24 2.8

                        Heb inmiddels de 24-70 en 70-200, voorlopig lijkt me dit een mooie range!
                        http://www.avfoto.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Over de 100-400 van Canon wordt er al een paar jaar "geroddeld" dat er een vervanger voor zou komen.
                          Je kan blijven wachten tot er een nieuwe komt, maar dan kan je er ondertussen ook geen foto's mee maken.
                          De schuifzoom is eigenlijk geen probleem, eens je die gewend bent dan kan je er veel sneller mee werken dan met een draaizoom.
                          Met een draaizoom die in lengte verandert tijdens het zoomen krijg je ook luchtverplaatsingen, en dan kom er ook stof in de camera.

                          Over de scherpte van de 100-400 kan ik zeker niet klagen.
                          Tenzij ze iets vergelijkbaars voor EF-S uitbrengen - niet erg waarschijnlijk omdat wie zo'n lens kan kopen dringend naar FF moet gestuurd worden - zal er niet gauw een compactere 400mm komen.

                          Er zijn wel geruchten over een 500mm f:5.6, zonder twijfel met IS

                          Dit lijkt me voor Canon logischer dan de 100-400IS en de 400 f:5.6 te vervangen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                            "Verlanglijstje" zo groot als mijn brieven vroeger aan de Sint

                            Maar in werkelijkheid dit jaar iets minder als ik men dit jaar een macro en groothoek kan aanschaffen zal ik superblij zijn
                            Welke weet ik nog nog maar mss vind hier wel ideen en tips
                            Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Tenzij ze iets vergelijkbaars voor EF-S uitbrengen - niet erg waarschijnlijk omdat wie zo'n lens kan kopen dringend naar FF moet gestuurd worden - zal er niet gauw een compactere 400mm komen.

                              Er zijn wel geruchten over een 500mm f:5.6, zonder twijfel met IS

                              Dit lijkt me voor Canon logischer dan de 100-400IS en de 400 f:5.6 te vervangen
                              Zou dit iets zijn dan?

                              Comment

                              Working...
                              X