Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Steeds terugkerende onderwerpen en vragen op dit forum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Steeds terugkerende onderwerpen en vragen op dit forum

    Ik heb de afgelopen maanden gemerkt dat er steeds topics en vragen zijn die blijven terugkeren. Meestal gaat het dan over wat best aan te kopen (vaak beginnende fotografen), technische vragen, tips voor bepaalde situaties. Ik denk dat de meeste mensen wel door hebben over wat soort vragen het gaat.

    Vaak doen mensen ook gewoon niet de moeite om te kijken wat er in het verleden al gepost is voor ze hun vraag stellen omdat ze denken dat hun vraag heel specifiek is. Maar hoeveel nieuwkomers vragen bijvoorbeeld welke camera 'het beste' is, of welke lenzen ze erbij moeten nemen.

    Vandaar dus het volgende.

    Zou het geen goed idee zijn om de meest voorkomende vragen op het forum eens te bundelen en te verwerken in de website zelf? Ik weet dat er al een InFocus deel bestaat, maar misschien enkele ideeën om (eventueel dit deel) verder aan te vullen.

    Ik zal kort al een lijst posten met vragen die ik vaak zie terugkeren:
    - keuze compact/bridge/dslr: ik zie regelmatig dat mensen een dslr aangeraden wordt terwijl ze misschien beter afzijn met een compactje of bridge voor de foto's die ze maken
    - welk toestel kiezen (vooral voor beginners): een overzicht van meest gebruikte toestellen, hun voor- en nadelen, welk toestel is voor welke toepassing het meest geschikt/aangeraden, ...
    - lenskeuze: overzicht van meest gebruikte lenzen, in verschillende prijsklassen kijken welke lenzen goed presteren voor bepaalde domeinen (macro, sport, portret, landschap, ...). Zo zijn er sigma/tamron/enz lenzen die voor de helft van de prijs quasi zo goed presteren als hun nikon/canon/enz tegenhanger.
    - basisbewerkingen in photoshop en andere programma's: ik zie vooral veel beginners die wat betreft compositie schitterende foto's posten, maar nog helemaal geen nabewerking doen omdat het misschien moeilijk lijkt te zijn. Met een minimale basisbewerking kunnen de meeste foto's er echter nog een pak beter uitzien. Ik denk dan vooral aan helderheid/contrast (of beter: curves), kleurzwemen wegwerken (wit, zwart en grijswaarde), verscherpen, ...
    - tips: portretten, belichting, sport, macro, concerten, composities in het algemeen, ...
    - ...

    Kortom: het lijkt me handig als de meest voorkomende vragen al kort en duidelijk beantwoord worden op de website, terwijl het forum dan meer is voor de specifieke vragen is, en minder voor de vragen die maar blijven terugkomen.
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

  • #2
    Re: Steeds terugkerende onderwerpen en vragen op dit forum

    Daar hebben we onze helpdesk voor. Zie: menubalk -> INFO -> helpdesk !
    Indien je een vraag kan formuleren met een gepast antwoord, dan willen we dit wel toevoegen aan de onderwerpen van de helpdesk.

    Vragen als: Wat is de beste lens, de beste camera ...?
    zullen daar niet terecht komen, bij gebrek aan pasklare antwoorden.

    Comment


    • #3
      Re: Steeds terugkerende onderwerpen en vragen op dit forum

      Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
      Daar hebben we onze helpdesk voor. Zie: menubalk -> INFO -> helpdesk !
      Hmm, na al die tijd blijkbaar nog niet zien staan. Allé, zien staan wel, maar dat leek me een plekje voor vragen die hadden te maken met de site zelf. Bevat dus ook topics over fotografie. Ik had zulke topics eerder bij InFocus verwacht, maar dit kan aan mij liggen.

      Daarnaast misschien voor mezelf (en anderen natuurlijk ook) es proberen om posts te voorzien voor InFocus, zodat de website zelf ook geregeld wat aanvulling krijgt.
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

      Comment


      • #4
        Re: Steeds terugkerende onderwerpen en vragen op dit forum

        ' In focus ' kan natuurlijk ook.

        Comment

        Working...
        X